Okul öncesi çocuklarının liderlik becerilerinin geliştirilmesi konusunda deneysel bir çalışma: Şimdinin küçükleri, geleceğin büyük liderleri
dc.contributor.advisor | Arslan, Hasan | |
dc.contributor.author | Solmaz, Hande | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:50:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:50:13Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-10-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109903 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı liderlik vasfının okul öncesi dönemdeki çocuklarda ne seviyede olduğunu tespit etmek ve okul öncesi eğitimi alan çocuklara liderlik becerilerini geliştirici aktiviteler uygulayarak okul öncesi öğretmenlerine ve ailelere çocuklarda liderlik becerilerini nasıl geliştirebilecekleri konusunda katkıda bulunmaktadır. Nicel olarak yürütülen çalışmada okul öncesi çocuklarından oluşturulan deney ve kontrol gruplarının liderlik becerilerindeki değişimleri gözlemlemek adına tekrarlı ölçme modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ankara ili Çankaya ve Sincan ilçelerinde MEB' e bağlı resmi ve özel anaokulları, MEB' e bağlı anasınıfları ve kurum anaokullarına devam eden toplamda 296 çocuk oluşturmaktadır. Bu çocukların 100' ü deney grubunda olup, kalan 196 çocuk kontrol grubundadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacının geliştirmiş olduğu ve geçerlilik, güvenirlik çalışması yapılan Okul Öncesi Çocuklarının Liderlik Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Ölçek okul öncesi çocuklarının okuma, yazma bilmedikleri dikkate alınarak renkler ve çeşitli şekillerle desteklenerek çocukların anlayabilecekleri şekilde tasarlanmıştır ve 6 boyuttan oluşmaktadır. Hazırlanan ölçek ilk olarak araştırmanın hem kontrol hem de deney grubunda yer alan çocuklara uygulanmıştır. İlk testler tamamlandıktan sonra araştırmacı tarafından hazırlanan liderlik aktiviteleri sadece deney grubunda yer alan çocuklarla oynanmıştır. Son aşamada ise araştırmacı geliştirmiş olduğu ölçeği her iki gruba da tekrar uygulamıştır. Uygulamalar sonucunda toplanan veriler, araştırma modeline ve grubuna uygun olduğu saptanan istatistik teknikleriyle analiz edilmiş, araştırma sonuçları elde edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, okul öncesi çocuklarında liderlik becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanan aktivitelerin, uygulandığı deney grubundaki öğrencilerde özellikle 5 liderlik boyutunu olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine what level of leadership qualification is in pre-school children and how to improve leadership skills for preschool teachers and the families by implementing activities to improve leadership skills for pre-school children. In a quantitative study, a repetitive measurement model was used to observe changes in leadership skills of experimantal and control groups formed by preschool children. The study group of the study consists of 296 children attending public and private kindergartens affiliated to Ministry of Education and institutional kindergartens in the districts of Çankaya and Sincan in the province of Ankara in 2016-2017 academic year. 100 of these children are in the experimental group and the remaining 196 are in the control group.As a data collection tool in the research, Pre-School Children' s Leadership Skills Scale was used which was developed by the researcher and validity and reliability studies were conducted. The scale is designed in such a way that it can be understood by children, supported by colours and various shapes, taking into consideration that pre-school children do not know how to read and write, and consists of 6 dimensions. The prepared scale was first applied to the children in the experimental group and the control group. After the initial tests were completed, the leadership activities prepared by the researcher were played only with the children in experimental group. At the last stage, the researcher reapplied both scales that she had developed. The data collected as a result of the analyzes were analyzed by statistical techniques determined to appropriate for the research model and group, and research results were obtained. According to the findings of study, it was concluded that the students in the experimental group, in which activities designed to develop leadership skills in pre-school children, were influenced positively by 5 leadership dimensions in particular. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi çocuklarının liderlik becerilerinin geliştirilmesi konusunda deneysel bir çalışma: Şimdinin küçükleri, geleceğin büyük liderleri | |
dc.title.alternative | Experimental study on the development of leadership skills of preschool children: Now the little ones, the great leaders of future | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-05 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Managerial skill | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Skill | |
dc.identifier.yokid | 10162927 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 481945 | |
dc.description.pages | 187 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |