Etkileşimli tahta kullanımına ilişkin bilişim teknolojileri rehber öğretmen görüşleri (Malatya ili örneği)
dc.contributor.advisor | Kış, Ali | |
dc.contributor.author | Koğu, Tahir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:50:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:50:04Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109893 | |
dc.description.abstract | FATİH projesinin hayata geçmesiyle birlikte okullarda etkileşimli tahtalar kullanılmaya başlanmıştır. Bu teknolojinin etkin bir şekilde kullanılabilmesi için okullarda FATİH projesi Bilişim Teknolojileri Rehber Öğretmenliği (BT Rehber Öğretmen) görevlendirmelerine ihtiyaç duyulmuştur. Bu çalışmada etkileşimli tahta kullanımına ilişkin BT rehber öğretmen görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmada, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Malatya ili Battalgazi ve Yeşilyurt merkez ilçelerinde görevlendirilen 117 BT rehber öğretmen içerisinden seçilen, branşı bilişim teknolojileri olan 20 öğretmen oluşturmaktadır. Katılımcıların görüşleri araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Görüşme soruları, içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, etkileşimli tahtanın birçok avantajının olduğu, ders içeriklerinin anlaşılmasına katkı sunduğu ortaya çıkmaktadır. BT rehber öğretmen görüşlerine göre, öğretmenlerin etkileşimli tahtayı istenilen düzeyde etkin olarak kullanmadığı yine araştırma da öne çıkan bulgulardandır. | |
dc.description.abstract | Together with the FATIH project, interactive boards have begun to be used in schools. In order to be able to use this technology efficiently, it was necessary for the schools to appoint FATİH project Guidance Teachers of Information Technologies (IT Guidance Teacher). In this study, it was aimed to reveal the opinions of the IT guidance teachers about interactive board use. In the research, qualitative research design pattern, phenomenology, has been used. As sampling method, one of the purposive sampling methods, criteria sampling was chosen. The research group of the study is composed of 20 teachers who are selected from 117 IT guidance teachers assigned to the districts of Battalgazi and Yeşilyurt in the province of Malatya in 2016-2017 education year. Participants' views were collected using a semi-structured interview form developed by the researcher. Interview questions were analyzed by content analysis technique. According to the results of the research, it is revealed that many advantages of the interactive board contribute to the understanding of the course contents. Another finding in the research is that, according to opinions of IT guidance teachers, teachers do not use the interactive board effectively at the desired level. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Etkileşimli tahta kullanımına ilişkin bilişim teknolojileri rehber öğretmen görüşleri (Malatya ili örneği) | |
dc.title.alternative | Opinions of information technology guidance teachers on usage of interactive boards | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-13 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Fatih Project | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.subject.ytm | Guidance teacher | |
dc.subject.ytm | Smart board | |
dc.identifier.yokid | 10211423 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 521202 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |