Show simple item record

dc.contributor.advisorKutlu, Mustafa
dc.contributor.authorArslan, Arzu
dc.date.accessioned2020-12-07T07:50:01Z
dc.date.available2020-12-07T07:50:01Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109891
dc.description.abstractBu araştırmada, eğitim fakültesi öğrencilerinin beş faktör kişilik kuramına dayalı kişilik özelliklerinin, mesleki kişilik tipleriyle ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2016-2017 Bahar yarıyılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesinde eğitimini sürdüren 323 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öğrencilerin mesleki kişilik tiplerinin belirlenmesinde `Mesleki Kişilik Envanteri` kullanılmıştır. Öğrencilerin kişilik özelliklerinin ölçülmesinde ise `Beş Faktör Kişilik Özellikleri Testi` kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları; sorumluluğun geleneksel kişilik (r=.45) ve sosyal kişilik tipleriyle (r=.33), uyumluluğun sosyal kişilik (r=.52) ve geleneksel kişilik tipleriyle (r =.30), açıklığın sanatçı kişilik tipi ile (r=.47) ve dışadönüklüğün sosyal kişilik (r =.33) ve sanatçı kişilik (r=.34) tipleri ile anlamlı bir ilişkisi olduğunu göstermektedir (p<0.05).
dc.description.abstractThe aim of this research is to find the relationship between faculty of education students' occupational personality types and five factor personality traits. The sample of the study was 323 students who continued their education at Inonu University Faculty of Education in spring semester of 2016-2017. In this research `Vocational Personality Types Inventory` was used to collect data about students' occupational personality types. `Big Five Inventory (BFI)` was used to determine personality traits. Results of this study indicated that conscientiousness trait is related to conventional type (r =.45) and social type (r= .33); agreeableness trait is related to social type (r= 0.52) and conventional type (r = .30); openness trait is related to artistic type (r = .34); extraversion trait is related to social type (r =.33) and artistic type (r =.34) and these correlations are moderately significant (p<0.05).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim fakültesi öğrencilerinin mesleki kişilik tipleri ile beş faktör kişilik özellikleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between faculty of education students' vocational personality types and five factor personality traits
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-24
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPersonality
dc.subject.ytmPersonality types
dc.subject.ytmFive factor personality model
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.subject.ytmVocational choice
dc.identifier.yokid10221804
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530698
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess