Ortaöğretim tarih öğretiminde öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri: Siirt örneği
dc.contributor.advisor | Avcı, Halil Ersin | |
dc.contributor.author | Sadik Yilmaz, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:49:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:49:34Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-01-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109848 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı tarih öğretmenlerinin tarih öğretiminde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Araştırmanın evrenini Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Siirt il merkezi ve ilçelerdeki ortaöğretim okullarında 2016-2017 öğretim yılında görev yapan 73 tarih öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma hem nitel hem nicel bir araştırma olup öğretmenlere beşli likert (1-5) tipinde bir anket uygulanmıştır. Anket, 16 sorun ve 16 çözüm önerisinden oluşturulmuştur. Anket sonucunda elde edilen veriler SPSS 20.0 programı ile analiz edilmiştir. Tarih öğretmenlerinin tarih öğretiminde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri cinsiyet, kıdem yılı, lise türü, mezun olunan bölüm ve öğrenim durumuna göre incelenmiştir. Araştırmada cinsiyet, mezun olunan bölüm ve öğrenim durumu değişkenine göre tarih öğretmenlerinin tarih öğretiminde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerilerinin analiz edilmesinde t-test, kıdem ve mezun olunan lise türü değişkenleri bakımından analizlerde ise ANOVA kullanılmıştır.Araştırmada, Siirt il merkez ve ilçelerinde tarih öğretmenlerinin tarih öğretiminde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin olarak belirtilen sorun ve çözüm maddelerine katılımları oldukça yüksek düzeyde bulunmuştur. Cinsiyet, mezun olunan bölüm ve öğrenim durumu değişkenleri için uygulanan bağımsız örneklem t-testi sonucunda, tarih öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerine göre değişmekle, belirtilen değişkenler bakımından ortalamalar arasındaki farklılıklar anlamlı derecede önemli bulunmuştur (P<0,05). Kıdem ve mezun olunan lise türü bakımından yapılan analizlerde de bu değişkenler için ortalamalar arasındaki farklılıklar anlamlı derecede önemli olmuştur (p<0.05). | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to detect the opinions of teachers on encountered problems of teaching of history and its solutions.Participants consisted of 73 history teacher in secondary educational institutions in the center of Siirt province and its districts during academic year of 2016-2017 in National Education Ministry of Turkey. The this research whose it has a characteristic both quality and quantity was used a Likert type attitude scale and questionnaires composed of sixteen problems and solution offers.Data obtained from questionnaire forms were analyzed in SPSS20.0 software. Views of teachers on problems of history teaching and solutions were evaluated based on gender, professional seniority, the type of secondary, department of graduated and the situation of education In the study, t-test was used to analyze for variables such as gender, department of graduated and the situation of education. In addition, to analyze the variables of professional seniority and the type of secondary ANOVA was used.In the current study for problems and solutions regarding with teaching of history, history teachers highly participated to items of problems and solutions mentioned. Although it changed kind of problems and solutions of history teaching examined, the differences for gender, department of graduated and the situation of education for some solutions and problems of history teaching was statistically significant based on t-test (P<0.05). At the same time, differences for variables of professional seniority and the type of secondary was statistically significant for some solutions and problems of history teaching according to ANOVA (P<0.05). As a result the most of teachers in present study participated the solutions and problems of history teaching examined. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim tarih öğretiminde öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri: Siirt örneği | |
dc.title.alternative | The opinions of teachers on encountered problems of teaching of history and its solutions: An example of Siirt | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-16 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | History teaching | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Siirt | |
dc.subject.ytm | History | |
dc.subject.ytm | History lesson | |
dc.identifier.yokid | 10146796 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 495568 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Tarih Eğitimi Bilim Dalı |