STEM yaklaşımının fen derslerine yansımasına yönelik bir uygulama: Çocuk Üniversitesi örneği
dc.contributor.advisor | Okuşluk, Funda | |
dc.contributor.author | Yazar, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:49:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:49:20Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109835 | |
dc.description.abstract | STEM Fen (Science), Teknoloji (Technology), Mühendislik (Engineering) ve Matematik (Mathematics) dallarını bir bütün olarak ele alan, multidisipliner yaklaşımla kişilerin rekabet yeteneğinin, STEM okuryazarlığının ve 21.yy becerilerinin gelişimini sağlayan son derece yeni ve güncel bir programdır. Bu araştırma İnönü Üniversitesi Üstün Yetenekliler Araştırma ve Uygulama Merkezi bünyesindeki Çocuk Üniversitesinde gerçekleştirilmiştir. Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaokullardaki üstün yetenekli öğrencilere (N=14) 2017-2018 eğitim-öğretim yılının yarıyıl tatilinde çocuk üniversitesinde düzenlenen ve İnönü Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Koordinasyon Birimi (BAP) tarafından, SCD-2018-738 proje kodu ile desteklenen `STEM'le Genç Mühendis Beyinler` projesi ile STEM yaklaşımına dayalı etkinlikler yaptırılmıştır. Günümüzde giderek önemi artan ve yaygınlaşan STEM uygulamalarının standardizasyonu için dizayn edilmiş araştırmalara ihtiyaç vardır. Bu çalışmalar ile en doğru STEM uygulamalarının sınırları çizilmelidir. Söz konusu uygulama ile STEM'in farklı bir format uygulaması olan Tıp (Medicine) ile ilgili çalışmaları da STEM'e dâhil eden STEM-Medicine (STEMM) yaklaşımı uygulanarak gerçekleştirilen etkinliklerin öğrencilerin STEM tutumlarına olan etkisi incelenmiş ayrıca, STEM ile ilgili öğrenci görüşleri belirlenmiştir. Araştırmada Karma Yöntem kullanılmıştır. Çalışmanın desenini Nicel Araştırma yaklaşımlarından tek gruplu ön test – son test deneysel desen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yıldırım ve Selvi (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan `Ortaokul Öğrencilerinin STEM'e Karşı Tutumu Ölçeği`, Çorlu (2017) tarafından geliştirilen ve tarafımızca düzenlenen `Bilgi Edinme Defterleri` ile `Ürün Geliştirme Defterleri` ayrıca Öğrenci Günlükleri ve Kişisel Bilgiler Formu kullanılmıştır. Etkinlikler bir hafta boyunca devam etmiş, elde edilen nicel veriler SPSS paket programı aracılığı ile 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Nitel veriler ise betimsel analize tabii tutulmuştur. Araştırma sonucunda, öğrencilerin STEM ile ilgili oldukça olumlu görüşlere sahip olduğu belirlenmiş, STEM yaklaşımına dayalı STEMM tabanlı uygulanan etkinliklerin öğrencilerin STEM bileşenlerine karşı tutumuna olumlu yönde katkı yaptığı belirlenmiştir.Araştırmanın STEMM yaklaşımı uygulanarak gerçekleştirilmesi, STEM'e yönelik tutumların belirlenmesi ve STEM' in farklı formatlarda uygulanabilirliğini ortaya koyması açısından yol gösterici örnek bir çalışma olarak literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: STEMM, STEM, Üstün Yetenekli Birey, Çocuk Üniversitesi | |
dc.description.abstract | STEM handling Science, Technology, Engineering and Mathematics as a whole is an extremely new and up to date program that enables the development of STEM literacy and 21st century skills through competition among people with an interdisciplinary approach. This research was carried out at the Children's University in Inonu University's Center of Excellence Research and Application. Gifted young students in secondary schools affiliated to the Malatya Provincial Directorate of National Education will be given the opportunity to participate in the seminar of the 2017-2018 education year with the participation of the `Young Engineers Brains with STEM`, supported by the protect code of SCD-2018-738 by Inonu University Scientific Research Coordination Unit (BAP) protect and activities based on the STEM approach. Today, there is a need for research that is designed to standardize STEM training, which is becoming increasingly prevalent and widespread.These studies should draw the boundaries of the most accurate STEM applications.Studies related to Medicine, which is a different format application of STEM, were also examined by using the STEM-Medicine (STEMM) approach, which included STEM and the students' opinions on STEM were determined. Mixed Method was used in the research. From the quantitative research approach of the design of the study, a single group pre - test and post - test forms experimental design. In the research `The Attitude Scale of Secondary School Students Against STEM` adapted to Turkish by Yıldırım and Selvi (2015) and, `Information Acquisition Books` and `Product Development Books`, which was developed by Corlu (2017) and organized by us, and Student Diaries and Personal Information Form were used as a data collection tool. The activities continued for one week and the quantitative data obtained were assessed at a significance level of 0.05 across the SPSS package program.Qualitative data were analyzed descriptively.As a result of the research, it was determined that the students had very positive opinions about STEM and STEM-Medicine based activities based on the STEM approach contributed positively to the students' attitudes towards STEM components.It is considered that will contribute to the literature as a guiding example in terms of realizing the research by applying the STEM-Medicine approach, determining the attitudes towards STEM and demonstrating its applicability in different formats.Key Words: STEMM, STEM, Gifted Individual, Children University | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | STEM yaklaşımının fen derslerine yansımasına yönelik bir uygulama: Çocuk Üniversitesi örneği | |
dc.title.alternative | A study on the reflection of STEM approach to science: Sample of the Child University | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-10 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | STEM training method | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Child University | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | İnönü University | |
dc.subject.ytm | Gifted children | |
dc.identifier.yokid | 10211590 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 552826 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |