Show simple item record

dc.contributor.advisorMaya, İlknur
dc.contributor.authorTopçu, Zeynep Kaymak
dc.date.accessioned2020-12-07T07:48:59Z
dc.date.available2020-12-07T07:48:59Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109810
dc.description.abstractBu araştırmada, okul öncesi eğitim kurumlarında karşılaşılan risk yönetiminin işleyişiele alınmıştır. Okul öncesi eğitim kurumlarında risk arz eden fiziki ortamlarınbelirlenmesi ve bu fiziki ortamlar için alınan güvenlik önlemlerin incelenmesiamaçlanmıştır. Okul öncesi eğitim kurumlarındaki, tehlikeli ortamlar hakkında okulmüdürlerinin ve öğretmenlerin görüşleri alınmıştır.Araştırmanın, çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılı Çanakkale ilindeki 10okul öncesi eğitim kurumlarında (bağımsız anaokulu, bünyesinde anasınıfı bulunanilkokul) görev yapan okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma, 10 maddedenoluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak gerçekleştirilmiştir.Görüşmecilerden elde edilen veriler, gruplandırılarak analiz edilmiştir.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; okul öncesi öğretmenleri, kurumdakarşılaştıkları riskleri yönetmek yerine okul idaresine bildirmeyi ve okul idaresininduruma müdahale etmesini tercih etmektedirler. Okul öncesi eğitim kurumlarında,çocukların karşılaştıkları risklerin başında kayıp düşme ve yaralanmalar gelmektedir.Okullarda karşılaşılan riskler benzer olsa da öğretmenlerin riskleri yönetme yöntemlerifarklılık göstermektedir. Öğretmenler öğrencilerin karşılaştıkları risklerin yaş grubunagöre değişim gösterdiğini, bireysel farklılıklara bağlı olarak tehlikeli ve riskli durumlarıalgılamalarının değiştiğini belirtmektedirler. Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim kurumu, okul öncesi öğretmeni, risk,tehlike, risk yönetimi, risk yönetimi yöntemleri.
dc.description.abstractIn this research, the treatment towards risk and its management in pre-school institutionsone studied. Determination of physical environments that constitute risk, and theinvestigation for safety precautions for those physical environments are aimed. Theopinions of principals and teachers on those dangerous environments are considered.Study group consists of directors and pre-school teachers working in 10 pre-schooleducational institutions (independent pre-schools, primary schools involving pre-schools)in 2016-2017 educational year in Çanakkale. The research is conducted with a semistructuredinterview form including 10 clauses. The data obtained from the interviewersare analyzed by content analysis.According to the results obtained from the survey; pre-school teachers prefer reportingthe risks that they encounter to the school administration and intervention of theadministration instead of managing the risks. Falling due to slipping and injuries are theprime risk factors that children encounter in pre-school institutions. Although the risksencountered in schools are distinct, the attitude of teachers towards those risks are distinct.Teachers state that, the risks that students encounter Occur (show) variation with age groupand the interpretation of dangeous and risky situations changes depending on the individualdistinctions.Key Words: Pre-school educational institution, pre-school teacher, risk ,danger, riskmanagement, methods for risk managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitim kurumlarında risk ( Çanakkale İli örneği )
dc.title.alternativeRisk management in preschool education institutions (Çanakkale Province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmRisk management
dc.subject.ytmProtection from risk
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmRisk
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmÇanakkale
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10160678
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471011
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess