Türkçe öğretmenlerinin etik değerlere yatkınlığının belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Kana, Fatih | |
dc.contributor.author | Sarigül, Fesih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:48:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:48:50Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109798 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin etik değerlere yatkınlığının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Türkçe öğretmenlerine, etik değerlere yatkınlık ölçeği uygulanarak etik değerlere yatkınlıkları belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Tarama modelleri, geçmişte ya da hâlen var olan bir durumu var olduğu şekliyle betimlemeyi amaçlayan araştırma yaklaşımlarıdır. Araştırmanın evrenini, Çanakkale ilindeki toplam 296 Türkçe öğretmeni olup araştırmanın örneklemini ise, bu öğretmenler içerisinden 2015-2016 eğitim-öğretim yılı Çanakkale ili merkezinde bulunan 60 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklem grubu seçkisiz olmayan örneklemeden uygun/kazara örnekleme yöntemiyle tespit edilmiştir. Araştırmanın veri toplama aracı olarak `Etik Değerlere Yatkınlık Ölçeği` kullanılmıştır.Bu ölçek uygun/kazara örnekleme yöntemiyle Çanakkale ili merkezindeki ortaokullarda görev yapan 60 Türkçe öğretmenine uygulanmıştır. Daha sonra verilerin analizi SPSS 22.00 paket programından yararlanılarak yapılmıştır.Verilerin analizinde frekans, yüzde, anova, aritmetik ortalama, t- testi, tek yönlü varyans gibi istatistiksel tekniklerden yararlanılmıştır.Araştırmanın sonucunda Türkçe öğretmenlerinin etik değerlere yatkın olduğu görülmektedir.Bu ölçek uygun/kazara örnekleme yöntemiyle Çanakkale ili merkezindeki ortaokullarda görev yapan 60 Türkçe öğretmenine uygulanmıştır. Daha sonra verilerin analizi SPSS 22.00 paket programından yararlanılarak yapılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, anova, aritmetik ortalama, t- testi, tek yönlü varyans gibi istatistiksel tekniklerden yararlanılmıştır.Araştırmanın sonucunda Türkçe öğretmenlerinin etik değerlere yatkın olduğu görülmektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine Turkish language teachers' tendency towards ethical values. Descriptive scanning model was used in the study. Scanning models are research approaches that aim to describe a current or past situation as it is. The population of the study was the 296 Turkish teachers in the province of Çanakkale; however the sampling was made from the 60 Turkish teachers in the city center of Çanakkale during the 2015-2016 school year. The research group was selected in accordance with convenience/incidental sampling, which is a form of non-random sampling technique. The data were collected by means of the `tendency towards ethical values` scale, which was developed by Kaya (2015) after the due validity and reliability analyses.The aformentioned scale was administered through convenience/incidental sampling on 60 Turkish language teachers who at the time working at different middle schools in the city center of Çanakkale. The collected data were then analyzed by means of the Statistics Package for Social Sciences (SPSS) version 22.00. Such statistical tests and analyses as frequency, percentage, ANOVA, arithmetical means, and t- tests were utilized for analyzing the data. There results reveal that there is an overall tendency of Turkish language teachers towards ethical values. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkçe öğretmenlerinin etik değerlere yatkınlığının belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determining Turkish language teachers' tendency towards ethical values | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-04 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Moral values | |
dc.subject.ytm | Occupational value | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10145246 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 471033 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |