The effect of providing self and anonymous peer feedback on writing assignments in a digital environment among Turkish efl high school learners
dc.contributor.advisor | Razı, Salim | |
dc.contributor.author | Kayacan, Ayten | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:48:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:48:45Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109792 | |
dc.description.abstract | Yazma becerisi yabancı dil becerileri arasında en önemlilerinden biri olduğu kabul edilmesine rağmen, geliştirilmesi oldukça çaba gerektirir. Yazma derslerinde oluşan sorunların üstesinden gelmek için son zamanlarda öğretmenler, dijital teknolojiyi önceki kuramlarla birleştirerek bundan faydalanma yollarını aramaktadır. Bu sayede, desteklemenin yanında üst bilişin alt dalları olan öz takip ve öz değerlendirme Proximal Gelişim Bölgesi ne göre faydalı olabilir. Bu yüzden, dil sınıflarında öğrencilerin yazma performansını geliştirmek ve dili öğrenmeyi kolaylaştırmak adına hem kendilerine hem de akranlarına verdiklerine dönüt dijital ortamla birleştirilebilir. Bu bağlamda, bu yarı deneysel çalışma yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk lise öğrencilerinin dijital ortamda yazma ödevleriyle ilgili kendilerine ve akranlarına verdikleri dönütün etkisini araştırmaktadır. Açık uçlu sorular ve analitik değerlendirme ölçeği kullanarak yazma ödevleri puanları üzerinden hem nicel hem de nitel veriler toplanmıştır. İki sınıfta toplam 46 öğrenci dört adet yazma ödevine dijital bir platform olan Edmodo üzerinden hem kendilerine hem de akranlarına anonim dönüt sağlamıştır. Katılımcılar her sınıfta iyi, orta ve zayıf şeklinde gruplandırılmıştır ve her bir öğrenci dört adet yazma ödevine çapraz şekilde hem kendilerine hem de akranlarına anonim dönüt sağlamıştır. Çalışmanın sonuçları öğrencilerin hem kendilerine hem de akranlarına verdiklerine geri dönütlerin öğrencilere ödevlerini yeniden yazarak ikinci taslaklarda anlamlı fark olacak şekilde daha iyi sonuç sağlayarak yazma becerilerine katkı sağladığını göstermiştir. Öğrencilerin aldıkları yazma puanları organizasyon, içerik, dilbilgisi, kelime ve format olmak üzere beş ana bileşende gelişme göstermiştir. Ayrıca katılımcılar, ağırlıklı olarak içerik, dilbilgisi ve format ile ilgili gelişme göstermiştir ve dijital ortamda hem kendilerine hem de akranlarına verdikleri geri dönütle ilgili olarak olumlu tutum sergilemişlerdir. Dijital ortamda her iki dönüt şekli de faydalı bulunduğundan İngilizce öğretmenleri bunları yazma derslerinde birleştirmeleri teşvik edilmelidir. | |
dc.description.abstract | Although writing is considered as one of the most essential foreign language skills, its development is quite challenging. To overcome the problems that exist in writing classes, recently teachers consider the ways of benefiting from digital technology that they can integrate with the previous theories. In this line, self-monitoring and self-evaluation as sub-skills of metacognition, in addition to scaffolding might be beneficial in accordance with Zone of Proximal Development. Hence, both peer review and self-monitoring could be integrated with the digital platforms in language classrooms to improve writing performance and facilitate language learning. It is at this point that, the present quasi-experimental research study investigated the impact of providing self and anonymous peer feedback on writing assignments in a digital environment among Turkish EFL high school learners. The data were collected both quantitatively and qualitatively by means of open-ended questions and writing task scores through an analytic scoring rubric. Forty-six students in two intact classes provided both self and anonymous peer feedback a number of four writing assignments by means of Edmodo as a digital environment. The participants were categorized as good, moderate and weak in each group and each student provided self and peer review to four written assignments in reverse order. The findings of the study revealed that both self and peer feedback contribute to student authors to revise their papers as they scored significantly better in revised versions. Their writing scores indicated improvement at five major components namely, organization, content, grammar, vocabulary, and format. The participants also reported improvement mainly related to content, grammar and format and indicated positive attitudes towards digital self and peer feedback. As both digital self and peer feedback were found to be beneficial, EFL teachers should be encouraged to implement them in their writing classes. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effect of providing self and anonymous peer feedback on writing assignments in a digital environment among Turkish efl high school learners | |
dc.title.alternative | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenen Türk lise öğrencilerinin dijital ortamda yazma ödevleriyle ilgili kendilerine ve akranlarına verdikleri dönütün etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer aided | |
dc.subject.ytm | Corrective feedback | |
dc.subject.ytm | Computer assisted learning | |
dc.subject.ytm | Homework | |
dc.subject.ytm | Writing training | |
dc.subject.ytm | Feedback | |
dc.subject.ytm | Writing classes | |
dc.subject.ytm | Peer feedback | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.identifier.yokid | 10155313 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 471025 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |