Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Mesut
dc.contributor.authorYeşilyurt, Ayça Gülşah
dc.date.accessioned2020-12-07T07:48:43Z
dc.date.available2020-12-07T07:48:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109788
dc.description.abstractSosyal bilgiler dersi ortaokul dönemindeki öğrenciler için toplumsal kaynaşma, vatandaşlık bilinci, haklar, ulusal değerler gibi kazanımların aktarıldığı önemli bir disiplinler arası çalışma alanıdır. Bu nedenle bu alanda yapılan çalışmalar, sosyal bilgiler dersinin hedeflerini içinde bulunduğumuz çağın şartlarını göz önüne alarak gerçekleştirmeli, yeni eğitim anlayışlarını sosyal bilgiler dersine yansıtmalıdır. Sosyal bilgiler dersi tarih, coğrafya, vatandaşlık dersleri temelde olmak üzere bir çok disiplinden oluşmaktadır. Eğitim öğretim süreçleri içinde öğretmenler bu disiplinlerle birlikte önceden belirlenen hedefleri öğrencilere kazandırmak üzere etkinlikler gerçekleştirir. Örgün ve yaygın eğitim kurumlarının, program kapsamındaki hedefleri her zaman istenilen düzeyde kazandırması söz konusu değildir. Sınıfların kalabalık olması, zamanın yetersiz olması, bireysel faklılıklar gibi engeller olduğu söylenebilir. Dolayısıyla bu hedeflerin sağlanması için kurumlarda, velilerde ve öğrencilerde farklı arayışlar ortaya çıkmıştır. Bu arayışlar sonucunda ise farklı çözümler geliştirilmiştir. Bunlardan bir tanesi de Destekleme ve Yetiştirme kurslarıdır.Bu araştırmanın amacı 2014-2015 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanan Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına (DYK) ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini değerlendirmektir.
dc.description.abstractThe social studies course is an important interdisciplinary field of study for the students in the middle school period in which social acquisitions, citizenship awareness, rights and national values are transferred. Therefore, the studies in this area should realize the objectives of the social studies course by taking into consideration the conditions of the era in which we are involved, and reflect the new educational approaches to the social studies course. Social studies course consists of many disciplines including history, geography and citizenship. Within the teaching processes, teachers carry out activities in order to provide the students with the pre-determined goals with these disciplines. It is not possible for formal and non-formal education institutions to always achieve the objectives within the scope of the program. It can be said that there are obstacles such as crowding of classrooms, inadequate time and individual differences. Therefore, different quests have emerged in institutions, parents and students to achieve these goals. As a result of these searches, different solutions were developed. One of them is Support and Training courses. The aim of this study is to evaluate the views of social studies teachers about Support and Training Courses implemented in primary education institutions since 2014-2015 academic year.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin algıları doğrultusunda destekleme ve yetiştirme kurslarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of support and training courses in the context of social studies teachers' perceptions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-05
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmCourses
dc.subject.ytmTraining
dc.subject.ytmUniversity preparatory courses
dc.identifier.yokid10247577
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549998
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess