Show simple item record

dc.contributor.advisorYağmur Şahin, Esin
dc.contributor.authorSavaş, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-07T07:48:34Z
dc.date.available2020-12-07T07:48:34Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109777
dc.description.abstractKosova'da yayımlanan `Bahar` çocuk dergisi yabancılara Türkçe öğretimi konusunda tarihsel, sosyal ve ekonomik bağlamda önemli bir yere sahiptir. Bahar dergisi 2007- 2012 yıllarını kapsayan süreç içerisinde ücretsiz olarak dağıtılarak, Türkçenin geliştirilmesine katkı sağlamıştır. Aynı zamanda tarihsel ve sosyal bağıntılar kurmada fayda sağlamıştır. Tezde yapılan değerlendirmelerden Bulgular ve Yorumlar Bölümünde kimlik bilgileri incelenmiş, derginin oluşturulmasında asıl emeği geçenler tabloyla desteklenerek sunulmuştur. Burada editör, yazı kurulu, danışma kurulu, emeği geçenler, illüstratör, fiyat gibi bilgilere ulaşılmaktadır. İkinci olarak dergi şekil bakımından incelenmiştir. Derginin kapak kompozisyonu, dizgi- baskı tekniği, fotoğraf- desen, sayfa yapısı başlıkları altında değerlendirilerek şekilsel olarak genel değerlendirilmelere varılmıştır. Üçüncü olarak dergi muhteva açısından değerlendirilerek, dergi içinde yer alan şiir, hikâye, masal, fıkra, makale, söyleşi- röportaj türleri değerlendirilmiştir. Dördüncü olarak yazar kadrosu, şairler ve yazarlara ayrılarak incelenmiş, bibliyografya ile desteklenmiştir. Beşinci olarak yazar adına göre, makale adına göre ve tür bakımından tasnif yer almaktadır. Son bölümde ise index ile kimlik ve künye bilgileri göz önünde bulundurularak konulara ilişkin detaylı açıklamalar yapılmıştır. Yapılan araştırma doğrultusunda, dergi içinde bulunan konu ve bölümlerin tümünün çocuklara uygun bir şekilde tasarlandığı algılanmaktadır. Bu tasarım, biçim ve içerik bağlamında çocuklara yardımcı olabilecek ve yol gösterecek şekildedir. Dergi içinde bulunan bazı bölümlerin ise, içerik bakımından yetişkinler için de uygun olabildiği doğrultusunda kanıya varılmıştır. Yapılan çalışmanın Türkçenin dil bilgisi kuralları doğrultusunda değerlendirildiği ve yabancılara Türkçe öğretimi konusunda yapılacak çalışmalara örnek teşkil edeceği öngörülmektedir.
dc.description.abstract`Bahar` a children periodical published in Kosovo has an important historical, social and economic place in terms of teaching Turkish to the foreigners. Bahar periodical was distributed free of charge in the period of 2007-2012, thus contributed to the advancement of the Turkish language. Simultaneously, it contributed to the creation of historical and social connections.From the assesment in thesis, in the chapter of finding and comments, idenfication information is examined and the main laborers in the formation of the magazine are presented with a chart. Information about editor, editorial board, advisory comitte, laborers, illustrator and price, is reached here. Secondly the magazine is examined in terms of shape. Cover composition of the magazine, type setting and printing technique, photographs, patterns, page structures are evoluated under those headings, and general assessment are reached figuratively. Thirdly the magazine is evoluated in terms of content, and poetry, story, tale, article, column, causerie and reportage types in the magazine are evoluated. Fourthly, authors staff is divided into poets and writers and is examined supported with a bibliography. Fifthly a classification is placed by author names, by article names and by genres. In the last chapter index, idendity and identification information are taken into consideration and a detailed explanation are made related to those topics. In the scope of our research we came to the conclusion that the subjects and parts of the periodical were designed to be suitable for children. This design, form and content are seen to have quality of helping and guiding the children. While some of the sections of the periodical are similarly suitable for the adults as well. We envisioned that this work can serve as an example to the works to be done in terms of Turkish language teaching.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKosova`daki Türk soylu çocuklara yönelik çıkarılan Bahar Dergisi`nin şekil ve muhteva açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe assessmet in terms of form and content of Bahar Magazine published in Kosovo for children of Turkish origin
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-16
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmChild magazines
dc.subject.ytmKosovo
dc.subject.ytmTurks
dc.subject.ytmTurkish diaspora
dc.subject.ytmMagazines
dc.subject.ytmBahar periodical
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.identifier.yokid10172557
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495567
dc.description.pages396
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess