Ortaokul öğrencilerinin yazma kaygısı düzeyleri ve nedenlerinin belirlenmesi (Elazığ örneği)
dc.contributor.advisor | Doğan Kahtalı, Bahar | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Nehir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:48:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:48:21Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-05-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109758 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin yazma kaygısı düzeylerini ve nedenlerini belirlemek ve kaygının cinsiyet, sınıf, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi ve kitap okuma sıklığına göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmektir.Bu araştırmada hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı açımlayıcı karma yöntem modeli kullanılmıştır. Nicel veriler elde etmek için Yazma Kaygısı Ölçeği, nitel veriler elde etmek için Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde tek yönlü anova ve t testi kullanılırken nitel verilerin analizinde içerik analizi yapılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde, Elazığ ili Mustafa Kemal Ortaokulunda yer alan 364 ortaokul öğrencisi oluşturmuştur. Ayrıca bu öğrenciler arasından kaygı düzeyi yüksek 20 öğrenci ile yazma kaygılarının nedenleri üzerine yüz yüze görüşülerek onların kaygılarını besleyen nedenler derinlemesine incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Karakuş Tayşi ve Taşkın (2018) tarafından geliştirilen, 16 maddelik, 5'li likert tipi yazma kaygısı ölçeği kullanılmıştır. Bununla birlikte araştırmanın nitel boyutunda öğrencilerin yazma kaygılarının nedenlerinin tespit edilmesine yönelik uzman görüşü doğrultusunda hazırlanmış olan 11 adet açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu bu çalışmada bir diğer veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda ortaokul öğrencilerinin yazma kaygılarının sınıf düzeyi, anne-baba eğitim durumu ve kitap okuma sıklığına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Aynı zamanda ortaokul öğrencilerinin yazma kaygılarının nedenlerine ilişkin elde edilen verilere göre öğrencilerin kaygılarının çoğunlukla; başkaları tarafından değerlendirilme endişesinden, konu belirlemekte zorlandıklarından, öz güven eksikliği yaşamalarından kaynaklandığı tespit edilmiştir.Anahtar sözcükler: yazma kaygısı, ortaokul öğrencileri, görüşme. | |
dc.description.abstract | 2019, xiii+78The aim of this study was to determine the level and causes of writing anxiety of secondary school students and to determine whether anxiety differed according to gender, class, the level of mother education, the level of father education and frequency of reading books.In this research, there is an open-ended mixed-method model which is a way of both quantitative and qualitative research methods. Writing Anxiety Scale to obtain quantitative data, Structured Interview Form for obtaining qualitative data. While the one-way anova and t test were used in the quantitative clearance analysis, the study group of this research was established in the second period of 2018-2019 educational research, and 364 secondary school students in the Mustafa Kemal Secondary School in Elazığ were founded. In addition, 20 students with high level of anxiety in these classes were interviewed face to face on the reasons of writing anxiety and the reasons that fed their concerns were examined in depth. As a means of collecting data, Karakuş Tayşi and Taşkın (2018) published a 16-item, 5-point Likert-type writing anxiety scale. Together with them, the reasons for planning writing qualitative planning concerns are identified, and the interview formula consisting of 11 open-ended questions, one of the specialist-oriented ones, is here as another data collection tool here.As a result of the research, it was found that writing anxiety of secondary school students showed a significant difference according to the grade level, the educational level of parents and the frequency of reading books. At the same time, according to the data obtained from the reasons of writing anxiety of secondary school students, students' concerns are mostly; it was found that the anxiety of being evaluated by others, lack of self-confidence and difficulty in identifying the subject.Keywords: writing anxiety, middle school students, interview. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin yazma kaygısı düzeyleri ve nedenlerinin belirlenmesi (Elazığ örneği) | |
dc.title.alternative | The writing anxiety levels of the secondary school students and the determination of the reasons (Elazığ) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-14 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Writing anxiety | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Elazığ | |
dc.identifier.yokid | 10256189 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 552028 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |