Necmettin Tozlu`nun eğitim felsefesi
dc.contributor.advisor | Duruhan, Kemal | |
dc.contributor.author | İnce, Tarik | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:48:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:48:11Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109745 | |
dc.description.abstract | Tarih boyunca medeniyetler varlıklarını sürdürmek ve gelecek nesillere kültürel miraslarını aktarmak adına dikkate değer bir uğraş vermişlerdir. Böylesine elzem bir öneme sahip olan varlığını sürdürme mücadelesi gerek sözel olarak edebiyat aracılığıyla gerekse de daha düzenli ve etkili bir sistem ile sürdürülmeye çalışılmıştır. Planlı ve programlı olarak düzenlenmeye çalışılan bu süreç tarih içerisinde çeşitli şekillere bürünmüş olan okullarda icra edilegelmektedir. Okullar böylesine hayati bir görevi yürütürken sağlam bir zemine oturtulmuş prensiplere sahip olmak zorundadırlar. Böylesi prensiplerinde şüphesiz akıl ve kalp süzgecinden geçirilmiş olması gerekmektedir. Bu soylu görevi ise toplumun ve kültürün mimarları olan düşünürler sırtlamaktadır. Bu bağlamda çalışmada fikirleriyle geleceğe ışık tutan düşünürlerden Necmettin Tozlu'nun mevcut çalışmalarını incelemek amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirmeye yönelik olarak bu araştırmada belgesel tarama yöntemi kullanılmıştır. | |
dc.description.abstract | Throughout the history, civilizations have struggled for continuing their existence and passing their culture down to young generations. This crucial struggling process has been done with both orally and with a more systematic and effective systems. This planned and programmed systematic process has been performed in different structures like schools. While those schools carry out this crucial task they have to have principles that are fitted in a reliable ground. Those principles also must be passed through the filter of mind and heart. This noble task is performed by the thinkers, the architects of society and culture. In this context, it is aimed to examine Necmettin Tozlu whose works and ideas shed light on future. For this purpose, the documentary scanning method was used. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Necmettin Tozlu`nun eğitim felsefesi | |
dc.title.alternative | Necmettin Tozlu's philosophy of education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-29 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Philosophy | |
dc.subject.ytm | Education philosophy | |
dc.subject.ytm | Tozlu, Necmettin | |
dc.subject.ytm | Educational policies | |
dc.subject.ytm | Education philosophy | |
dc.identifier.yokid | 10245199 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 548352 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |