Show simple item record

dc.contributor.advisorDuruhan, Kemal
dc.contributor.authorİnce, Tarik
dc.date.accessioned2020-12-07T07:48:11Z
dc.date.available2020-12-07T07:48:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109745
dc.description.abstractTarih boyunca medeniyetler varlıklarını sürdürmek ve gelecek nesillere kültürel miraslarını aktarmak adına dikkate değer bir uğraş vermişlerdir. Böylesine elzem bir öneme sahip olan varlığını sürdürme mücadelesi gerek sözel olarak edebiyat aracılığıyla gerekse de daha düzenli ve etkili bir sistem ile sürdürülmeye çalışılmıştır. Planlı ve programlı olarak düzenlenmeye çalışılan bu süreç tarih içerisinde çeşitli şekillere bürünmüş olan okullarda icra edilegelmektedir. Okullar böylesine hayati bir görevi yürütürken sağlam bir zemine oturtulmuş prensiplere sahip olmak zorundadırlar. Böylesi prensiplerinde şüphesiz akıl ve kalp süzgecinden geçirilmiş olması gerekmektedir. Bu soylu görevi ise toplumun ve kültürün mimarları olan düşünürler sırtlamaktadır. Bu bağlamda çalışmada fikirleriyle geleceğe ışık tutan düşünürlerden Necmettin Tozlu'nun mevcut çalışmalarını incelemek amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirmeye yönelik olarak bu araştırmada belgesel tarama yöntemi kullanılmıştır.
dc.description.abstractThroughout the history, civilizations have struggled for continuing their existence and passing their culture down to young generations. This crucial struggling process has been done with both orally and with a more systematic and effective systems. This planned and programmed systematic process has been performed in different structures like schools. While those schools carry out this crucial task they have to have principles that are fitted in a reliable ground. Those principles also must be passed through the filter of mind and heart. This noble task is performed by the thinkers, the architects of society and culture. In this context, it is aimed to examine Necmettin Tozlu whose works and ideas shed light on future. For this purpose, the documentary scanning method was used.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleNecmettin Tozlu`nun eğitim felsefesi
dc.title.alternativeNecmettin Tozlu's philosophy of education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-29
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhilosophy
dc.subject.ytmEducation philosophy
dc.subject.ytmTozlu, Necmettin
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmEducation philosophy
dc.identifier.yokid10245199
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548352
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess