dc.contributor.advisor | Uzun, Yasemin | |
dc.contributor.author | Sünter, Merve | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:48:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:48:10Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109744 | |
dc.description.abstract | Tartışmacı metin yazma öğretiminin öğrencilerin yazma becerilerine, eleştirel düşünmelerine, yazmaya yönelik tutumlarına ve kalıcılığa etkisiBu araştırmanın amacı 6. sınıf Türkçe dersinde süreç temelli hazırlanan tartışmacı metin yazma öğretiminin öğrencilerin eleştirel düşünmelerine, tartışmacı metin yazma becerilerine, yazmaya yönelik tutumlarına ve kalıcılığa etkisini araştırmaktır. Bu araştırma, deneysel modele dayalı olarak ön test-son test kontrol gruplu desene göre yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2015-2016 eğitim öğretim yılında İstanbul ili, Sultangazi ilçesinde İsmetpaşa Ortaokulu' nda öğrenim gören 6/B sınıfına (deney grubuna) devam eden 32 ve 6/D sınıfına (kontrol grubuna) devam eden 32 öğrenci olmak üzere 64 katılımcıdan oluşmaktadır. Katılımcıların %53,12'si kız (n=34), %46,87' si erkek (n=30) öğrencidir. Araştırma verileri TRÖP (2012) tarafından önerilen Tartışmacı Yazmaya Yönelik Açık Uçlu Soru/ Kompozisyon Konusu, Tiryaki (2011) tarafından geliştirilen Tartışmacı Metin Elementleri Dereceli Puanlama Anahtarı, P.A Facione, tarafından geliştirilen, Kökdemir (2003) tarafından Türkçe' ye uyarlanan California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (The California Critical Thinking Disposition Inventory / CCTDI), Bacanlı (1997) tarafından geliştirilen ve araştırmanın amaçları doğrultusunda bazı maddelerin düzenlenmesi ve eklenmesi ile 25 maddeden oluşan Kişisel Bilgiler Formu, ve Uygun (2012) tarafından geliştirilen Yazmaya Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Ayrıca okuduğunu anlama becerileri araştırmacı tarafından hazırlanan Okuduğunu Anlama Testi ile elde edilmiştir. Veri grubunun normal dağılıp dağılmadığını belirlemek için Kolmogrov-Simirnov testi sonuçları incelenerek gerçekleştirilecek olan analizlere karar verilmiştir. Deney grubunun test-son test ve son test- kalıcılık testleri arasında anlamlı farklılığın belirlenmesinde öncelikle verilerin normalliği incelenmiştir. Normal dağılım gösteren veri grupları için ilişkili örneklemler için t testi (Paired Samples t test) analizi, normal dağılım göstermeyen veri grupları için ise anlamlı farklılığı ortaya koymak için Wilcoxon işaretli sıralar testi (Wilcoxon signed rank test) kullanılmıştır.Araştırmanın sonunda, süreç temelli eleştirel düşünmeye dayalı tartışmacı metin yazma öğretiminin öğrencilerin tartışmacı metin yazma becerileri ve eleştirel düşünme becerileri üzerinde etkili olduğu belirlenirken, yazmaya yönelik tutum üzerinde fazla etkili olmadığı saptanmıştır. Süreç temelli eleştirel düşünmeye dayalı tartışmacı metin yazma öğretiminin ürün temelli tartışmacı metin yazma öğretimine kıyasla tartışmacı metin yazma becerilerinin ve eleştirel düşünme becerilerinin gelişimi üzerinde daha etkili olduğu belirlenirken, yazmaya yönelik tutumun gelişimi üzerinde daha etkili olmadığı saptanmıştır. Süreç temelli eleştirel düşünmeye dayalı tartışmacı metin yazma öğretiminin ürün temelli tartışmacı metin yazma öğretimine kıyasla tartışmacı metin yazma becerilerinin kalıcılığı üzerinde daha etkili olduğu belirlenirken, eleştirel düşünme becerisinin kalıcılığı ve yazmaya yönelik tutumun kalıcılığı üzerinde fazla etkili olmadığı saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Süreç temelli yazma öğretimi, ürün temelli yazma öğretimi, eleştirel düşünme, tartışmacı metin, yazmaya yönelik tutum, kalıcılık. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to research the effect of process based teaching argumentative text in 6th grades in Turkish course on students' critical thinking, argumentative text writing skills, attitudes towards writing and permanence. This study has been done according to pretest-posttest control grouped design by predicating empirical model. Working group of this study consists of 64 participants- 32 students who continue to class 6/B (experimental group) and 32 of them continuing to class 6/D (control group) in İsmetpaşa Elementary School in Sultangazi/ İstanbul in 2015-2016 school year. 53,12 percentage of the participants is girl (n=34) and 46,87 percentage of them is boy (n=30). The datum of this study have been collected by Open-Ended Question/Essay Content Aimed at Argumentative Writing which is suggested by Ministry of Education(2012), Text Elements Grading Key Aimed at Argumentative Writing which is developed by Tiryaki (2011), The California Critical Thinking Disposition Inventory/CCTDI which is developed by P.A. Facione and translated into Turkish by Kökdemir (2003), Personal Details Form by Bacanlı (1997) which consists of 25 items with adding and organizing some items in accordance with the aims of the study and Attitude Scale Aimed at Writing by Uygun(2012). Besides, reading comprehension skills are achieved by Reading Comprehension Test which is prepared by the researcher. Analyses to be realized by examining the results of Kolmogorov – Simirnov Test have been decided to identify whether data group distributes normally or not. The normality of datum primarily is examined in identifying meaningful difference between experimental group's test-posttest and posttest – permanence tests. T test analysis (Paired Sample t test) has been used for related samples for data groups indicating normal distribution and Wilcoxon signed test has been used to present meaningful difference for data groups which is not showing normal distribution. In the end of the study, while the effectiveness of process based teaching argumentative text writing depended on critical thinking on students 'argumentative text writing skills and critical thinking skills has been determined well, it has been appointed that it is not effective on attitudes towards writing. While the process based teaching argumentative text writing depended on critical thinking compared to product-based teaching argumentative text writing has been determined to be more effective on the development of argumentative text writing skills and critical thinking skills, it has been determined that it has not been more effective on the development of attitudes towards writing. While the process based teaching argumentative text writing depended on critical thinking compared to product-based teaching argumentative text writing has been determined to be more effective on permanence of argumentative text writing skills, it has been identified that it has not been more effective on permanence of critical thinking skills and attitudes towards writing. KEY WORDS: Teaching process based writing, teaching product based writing, critical thinking, argumentative text, attitude towards writing, permanence. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Tartışmacı metin yazma öğretiminin öğrencilerin yazma becerilerine, eleştirel düşünmelerine, yazmaya yönelik tutumlarına ve kalıcılığa etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of teaching argumentative text on students' writing skills, critical thinking, attitudes towards writing and permanence | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Write | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.subject.ytm | Critical writing | |
dc.subject.ytm | Reading-writing activity | |
dc.subject.ytm | Write | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Text | |
dc.subject.ytm | Critical text | |
dc.subject.ytm | Critical thinking | |
dc.identifier.yokid | 10137460 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 454364 | |
dc.description.pages | 260 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı | |