Show simple item record

dc.contributor.advisorGenç, Salih Zeki
dc.contributor.authorÇetiner, İsmail
dc.date.accessioned2020-12-07T07:47:50Z
dc.date.available2020-12-07T07:47:50Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109717
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarının Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavındaki başarılarına olan etkilerini ortaya koyabilmektir. Kavramsal çerçevede araştırmanın amacı, önemi ve sınırlılıkları belirlenerek, gerekli literatür taraması aktarılmıştır. İnsan hayatında kimi bilim adamlarınca güdüleyici ve başarıyı teşvik edici olarak kabul gören ancak ileri düzeyde yaşandığında ise tam tersi başarıyı düşüren ve hayatın çok büyük bir bölümünde önemli bir sorun haline gelen kaygı kavramı açıklanmış ve kaygı türleri belirtilmiştir. Ayrıca ilköğretimden yükseköğretime kadar birçok öğrencinin yaşadığı ve okul başarı düzeylerini oldukça olumsuz olarak etkileyen sınav kaygısı kavramı irdelenerek sınav kaygısının nedenleri ve sınav ile baş etme yolları üzerinde durulmuştur. Ayrıca çalışmada, hayatın içerisinde çok önemli bir yere sahip olan ve öğrenilmesinin güç ve zor olduğu algısının yaratılmasında oldukça önemli bir yere sahip olan matematik kaygısının yapısı ve nedenleri üzerinde durulmuştur. Çalışmanın kavramsal boyutu Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı hakkında verilen genel bilgilerle sonlandırılmıştır. Çalışmada, matematik bilimine yönelik kaygı nedenlerini ortaya koyarak, sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarını ve TEOG başarılarını; cinsiyet, anne babanın eğitim durumu, eğitime devam ettikleri okulun il, ilçe veya köyde bulunması, ailelerinin gelir düzeyleri, öğrencilerin özel ders alma durumları, dershane veya etüt merkezlerine gidip gitmedikleri, anne babanın birliktelik durumu ve son olarak ailedeki birey sayısı gibi faktörlerin etkileyip etkilemediklerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Ayrıca bu bölümde yine sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik kaygıları ile TEOG matematik başarıları arasında anlamlı bir fark olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmada bir demografik bilgilerin yer aldığı anket, TEOG başarı puan listesi ve bir ölçek kullanılmıştır. Ikegulu (1998) tarafından geliştirilen Matematik Kaygısı-Endişesi Ölçeğinin (MKEÖ) ilköğretim ikinci kademede bulunan öğrencilere yönelik olarak Özdemir ve Gür (2011) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Yapılan araştırmada Çanakkale ilindeki 351 sekizinci sınıf öğrencisi ile çalışılmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Anket ve ölçek SPSS programına aktarıldıktan sonra betimsel verilerle birlikte, Varyans analizi, t testi ve korelasyon analizi kullanılarak veriler değerlendirilmiştir. Yapılan araştırma göstermiştir ki öğrencilerin cinsiyet, gelir düzeyi, evdeki birey sayısı, anne baba eğitim durumu, özel ders alma, dershane veya etüt merkezine gitme, ebeveynlerin birliktelik durumları ve okullarının bulunduğu yer, matematik kaygıları üzerinde etkili olmazken TEOG başarı düzeyleri açısından etkilidirler. Ayrıca belirtmek gerekir ki, 8. Sınıf öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin orta düzeyde artması ile TEOG matematik başarı düzeylerinin yükseldiği görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this research is to be able to demonstrate the effects of mathematics concerns of eighth grade students on the success of the Transition From Primary To Secondary Education Test (TEOG). The significance, purpose and limitations of the research in the conceptual framework have been determined and the necessary literatüre review has been narrated. The anxiety types and the concept of anxiety, which by scientists has been accepted as a stimulating and successful incentive in human life but may also become an important problematic if the intensiveness of it is too dense, have been desribed. In addition, the concept of test anxiety, which affects many students from primary school to higher education and also affects the school achievement levels negatively, was examined and the causes of the test anxiety and the ways of coping with the exam were emphasized.In addition, the study focuses on the mathematics that has a very important place in life and the natüre and causes of mathematics anxiety, which has a significant place in the creation of the perception that mathematics is difficult to learn. The conceptual dimension of the work has been terminated with general information about the Transition From Primary To Secondary Education Test (TEOG).In the study, by revealing the causes of anxiety about mathematical science, it is aimed to demonstrate if one of the gender, education level of parents, presence of school in province, district or village where education is going on, income levels of families, private tutoring status, whether or not they go to study centers, parents, marital status and finally number of individuals in the family factors affect the math worries of eighth grade students and their succes on TEOG or not. Also, in this section, it was researched whether there is a significant relationship between mathematical concerns and TEOG mathematics achievement of eighth grade students. In the survey, a questionnaire with the demographic information, a TEOG success score list and a scale were used. The reliability and validity study of the Mathematics Anxiety- Woryy Scale (MKEÖ) which developed by Ikegulu (1998) was conducted by Özdemir an Gür (2011) for students in the second level of primary education. The survey was conducted with 351 eighth grade students in the province of Çanakkale. The quantitative data obtained were analyzed using the SPSS 22.0 program. After the questionnaire and the scale were transferred to the SPSS program, the data were analyzed using the analysis of variance, t test and correlation analysis together with descriptive data. The research revealed that the gender, level of income, number of individuals at home, parental education status, going to study center or having private tutoring, their parents marital status and school location are not effective on math concerns but are effective on TEOG success level. It should also be noted that TEOG math achievement levels increased with the moderate increase in math anxiety levels of 8th grade students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSekizinci sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarının temel eğitimden orta eğitime geçiş sınavındaki matematik başarılarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of mathematical concerns of eighth grade students on mathematical achievement in the transition from primary to secondary education test (TEOG)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-18
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmTest anxiety
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmTransition From Basic Education To Secondary Education
dc.identifier.yokid10140722
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524464
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess