dc.contributor.advisor | Evin Gencel, İlke | |
dc.contributor.author | Iliman, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:47:47Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:47:47Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109714 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 11. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersi özerk öğrenme, yansıtıcı düşünmeve başarı yönelimleri düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi; yansıtıcı düşünmedüzeyleri ile özerk öğrenme ve başarı yönelimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve yansıtıcıdüşünme, öğrenme/yaklaşma, öğrenme/kaçınma, performans/yaklaşma, performans/kaçınmadeğişkenlerinin öğrenme özerkliğini yordama düzeylerinin ortaya konması amaçlanmıştır.Çalışma 2017-2018 eğitim öğretim yılında Edirne İlindeki Anadolu Liselerinde öğrenim gören11. Sınıf öğrencilerinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Öğrencilerin yansıtıcı düşünme düzeylerinibelirlemek için Kember ve arkadaşları (2000) tarafından geliştirilen, Başol ve Evin Gencel(2007) tarafından Türkçeye uyarlanan `Yansıtıcı Düşünme Düzeyini Belirleme Ölçeği(YDDBÖ)`, özerk öğrenme düzeylerini belirlemek için Macaskill ve Taylor (2010) tarafındangeliştirilen, Arslan ve Yurdakul (2015) tarafından Türkçe'ye uyarlanan `Özerk ÖğrenmeÖlçeği (ÖÖÖ)` ve başarı yönelim düzeylerini belirlemek için Elliot ve Murayama (2008)tarafından geliştirilen ve Arslan ve Akın (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan `2x2 BaşarıYönelimleri Ölçeği` kullanılmıştır.Araştırma nicel araştırma yönteminde olup ilişkisel tarama modelindedir. SPSS 21.00programı kullanılarak gerçekleştirilen verilerin analizinde; normallik testlerinin ardındanaraştırma sorularına yönelik frekans ve yüzdeler hesaplanmış, ortalama ve standart sapmapuanları belirlenmiş, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), etki büyüklüğü analizi,Pearson korelasyon analizi ve regresyon analizi kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre katılımcıların özerk öğrenme düzeylerinin yüksek seviyedeolduğu; cinsiyet, İngilizce film/dizi izleme, İngilizce şarkı sözlerini öğrenme, İngilizce kitap/dergi okuma, İngilizce dersinde not tutma, bir yılda okudukları kitap sayısı değişkenlerinegöre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir.Katılımcıların İngilizce dersi yansıtıcı düşünme düzeylerinin 52,30 ortalama puan ileorta düzeyde olduğu cinsiyet değişkeni dışında tüm değişkenlere göre anlamlı farklılıkgösterdiği tespit edilmiştir.Katılımcıların başarı yönelim düzeylerine bakıldığında, öğrenme-yaklaşma yöneliminin11,52 puan ortalaması ile en yüksek puana sahip olduğu görülmüştür. Öğrenme-yaklaşma veperformans-kaçınma yönelimlerinde cinsiyet, İngilizce film/dizi izleme, İngilizce şarkısözlerini öğrenme, İngilizce kitap/dergi okuma, İngilizce dersinde not tutma, bir yıldaokudukları kitap sayısı değişkenlerine göre anlamlı farklılık görülürken; öğrenme-kaçınmayönelimi puanlarının cinsiyet değişkenine göre, performans-yaklaşma yönelimi puanlarınınİngilizce film/dizi izleme değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir.Katılımcıların yansıtıcı düşünme ile özerk öğrenme ve başarı yönelimleri arasındapozitif yönde ilişki olduğu; yansıtıcı düşünme ve başarı yönelim değişkenlerinin birlikte özerköğrenme puanlarındaki değişimin %82'sini açıkladığı; performans/kaçınma hariç diğerdeğişkenlerin, öğrenme özerkliğinin anlamlı yordayıcısı olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Özerk öğrenme, yansıtıcı düşünme, başarı yönelimleri | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to examine the autonomous learning, reflective thinking, andachievement goal orientations levels in terms of various variables and to determine therelationship between the reflective thinking, autonomous learning and achievement orientationslevels. Furthermore it was aimed to reveal the prediction levels of the reflective thinking,learning-approaching, learning-avoiding, performance-approaching and performance-avoidingvariables for learning autonomy. The study was carried out in 2017-2018 academic year withthe participation of 11th class students studying in Anatolian High Schools of Edirne province.`Reflective Thinking Level Scale` developed by Kember et al. (2000) and adapted to Turkishby Başol and Evin Gencel (2013) is used for determining the reflective thinking levels;`Autonomous Learning Scale` developed by Macaskill and Taylor (2010) and adapted toTurkish by Arslan and Yurdakul (2015) was used to measure autonomous learning and `2x2Achievement Goals Questionnaires` developed by Elliot and Murayama (2008) and adapted toTurkish by Arslan and Akın (2015) was used to determine achievement goal orientations levelsof students.The research is in quantitative research method and in the relational screening model.In the analysis of the data using SPSS 21.00 program, frequency and percentages werecalculated; arithmetic mean and standard deviation were determined; t-test, one-way analysisof variance (ANOVA), effect size analysis, Pearson Correlation analysis and regressionanalysis were used for the research questions after the normality tests.According to the findings of the research it was determined that autonomous learninglevels of the participators were high and there is a significant difference according to the variables of gender, watching film/serial in English, learning English song lyrics, readingbook/magazine in English, taking notes in English classes and number of books read in a year.It was determined that the reflective thinking levels of the participators were mediumwith point 52,30 and there is a significant difference according to all of the variables except forthe gender variable.When the levels of achievement goal orientations are held, it was determined thatlearning-approaching goal orientation had the highest point with 11,52 average point. Inlearning-approaching and performance-avoiding goal orientations, there is a significantdifference according to the variables of gender, watching film/serial in English, learningEnglish song lyrics, reading book/magazine in English, taking notes in English classes andnumber of books read in a year. In learning-avoiding goal orientation there is not any significantdifference according to gender variable. Furthermore in performance-approaching goalorientation there is not any difference according to the variable watching film/serial in English.It was determined that there is a positive relationship between participators' reflectivethinking, autonomous learning and achievement goal orientations levels. Moreover variables ofreflective thinking, achievement goal orientations are altogether explaining 82% of thechanging in the points of autonomous learning and the variables are significant predictors ofautonomous learning except for performance/avoiding variable. Keywords: Autonomous learning, reflective thinking, achievement goal orientations | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Özerk öğrenme, yansıtıcı düşünme ve başarı yönelimleri arasındaki ilişkiler: İngilizce dersi örneği | |
dc.title.alternative | Relationships between autonomous learning, reflective thinking, and achievement goal orientations: An example of English class | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-21 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learner autonomy | |
dc.subject.ytm | Reflective thinking | |
dc.subject.ytm | Learning orientation | |
dc.subject.ytm | Goal orientations | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.identifier.yokid | 10162407 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 524636 | |
dc.description.pages | 165 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |