dc.contributor.advisor | Evin Gencel, İlke | |
dc.contributor.author | Iliman, Meltem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:47:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:47:36Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109699 | |
dc.description.abstract | Çağdaş eğitim anlayışında bireylerin öğrenme şekillerine odaklanılmaktadır. Bireylerin öğrenme sürecinde bireysel gereksinim ve özelliklerine uygun etkinliklere katılmaları ve sorumluluk almaları kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesi için önem arz etmektedir. Nunley tarafından geliştirilen Basamaklı Öğretim Programı, öğrenme öğretme sürecinin baskın zeka boyutu, öğrenme stili, öğretme-öğrenme sürecinin hazırbulunuşluk düzeyi gibi bireysel özelliklerin dikkate alınarak tasarlanmasına olanak sağlamaktadır. Aşamalı olarak hazırlanan C, B, A basamağı görev seçenekleri arasından seçim yapma ilkesine dayanan Basamaklı Öğretim Programı, öğrenciyi aktif kılmada etkili bir yol olarak görülmektedir. Basamaklı Öğretim Programında amaç, yenilenen Bloom Taksonomisi düşünüldüğünde, C basamağında hatırlama ve anlama, B basamağında uygulama ve analiz, A basamağında değerlendirme ve sentez düzeyinde özelliklerin kazandırılmasıdır. Öğrenciler kendilerinden bekleneni yerine getirdikleri bir basamaktan bir üst basamağa geçebilmektedir. Türkiye'de İngilizce öğrenme sürecinde Basamaklı Öğretim Programını kullanıldığı bir eylem araştırmasına rastlanmamıştır. Diğer taraftan, ilkokuldan itibaren programlarda İngilizce dersinin var olmasın karşın İngilizce öğrenmede problemlerin olduğunu gösteren pek çok araştırma mevcuttur. Bu bağlamda Basamaklı Öğretim Programının İngilizce öğretiminde alternatif bir uygulama olup olmayacağıyla ilişkili veri elde etmek amacıyla bir eylem araştırması yapılmasına karar verilmiştir. Katılımcı eylem araştırması desenindeki bu araştırmanın katılımcılarını Marmara Bölgesi'ndeki bir devlet okulunda 12. sınıfa devam eden dokuz öğrenci ve onların öğretmenleri oluşturmaktadır. Yedi hafta boyunca Basamaklı Öğretim Programı uygulanmıştır. Veri çeşitlemesi sağlamak amacıyla öğrenci ve öğretmen günlükleri tutulmuş, görüntü ve ses kayıtları alınmış ve öğrencilerin uygulamaya ilişkin görüşleri alınmıştır. Veriler tümevarımcı içerik çözümlemesiyle, tüm veri kaynakları dikkate alınarak incelenmiştir. Süreç ayrıntılı olarak açıklanmış, görüntü kayıtlarıyla ses kayıtları muhafaza edilmiştir. Çözümlemeler neticesinde oluşturulan kategoriler incelendiğinde Basamaklı Öğretim Programının eğlenceli ve ilgi çekici olmasının yanında dili kullanma becerilerini arttırması, seçme özgürlüğü tanıması, bireysel çalışmaya ve grup çalışmasına imkân sağlaması yönlerinden olumlu bulunduğu gözlenmiştir. Buna ek olarak, C basamağı görevlerine ayrılan sürenin uzun olmasıyla, dil becerisi zayıf olan öğrenciler için A basamağı görevlerinin zorlayıcı olması eleştirilen durumlar arasında yer almıştır. Anahtar Kelimeler: Basamaklı öğretim programı, yabancı dil olarak İngilizce, eylem araştırması | |
dc.description.abstract | Contemporary educational philosophy focuses on how individuals learn. In a learning process that students take responsibility to afford an opportunity for permanent learning by participating in activities that are suitable for the individuals' needs and characteristics. By considering individual characteristics such as dominant intelligent dimensions, learning style and readiness level, the Layered Curriculum was developed by Nunley. Based on the principle of the right to prefer a suitable option from C, B and A level, the Layered Curriculum is favoured to be an effective method empowering with active students. The scope of Layered Curriculum to equip students with acquiring several features as for remembering and understanding in C layer, applying and analysing in B layer, and doing evaluation and synthesis in A layer considering the Revised Bloom Taxonomy. The students that complete the required tasks in each layer successfully can move to the upper layer. No known action research study has been examined that Layered Curriculum used in English Language Learning process in Turkey to the best knowledge of the authors. On the other hand, there is plenty of studies embarking attention on various problems in English learning, though it is available in curriculum even in primary school level. So, it was decided to make an action research in this content to gain insights on whether Layered Curriculum is an effective alternative way to English Language Teaching process or not. The participants of the study employing the participatory action research design were nine 12th grade students and their English language teacher at a state school in Marmara Region in Turkey. Over seven weeks Layered Curriculum was applied. Students and teacher journals, audio and video recordings, and students' views towards implementation were administered in order to provide triangulation of data. The obtained data were examined through inductive content analysis. The data analysis method was explained in detail by keeping audio and video recordings safe. The Layered Curriculum was found positive in terms of enhancing use of language skills, offering freedom of choice and enabling opportunities for individual and group works besides being fun and appealing. In addition, it has been noted that the length of the tasks for C layer was too long and the tasks of A layer was a bit difficult for students who have poor language learning skills. Keywords: The layered curriculum, EFL, action research | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İngilizce dersinde basamaklı öğretim programına ilişkin bir eylem araştırması | |
dc.title.alternative | An action research on layered curriculum in an efl class | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-21 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Layered curriculum method | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Action research | |
dc.identifier.yokid | 10162410 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 524637 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |