dc.contributor.advisor | Maya, İlknur | |
dc.contributor.author | Kosa, Selçuk | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:47:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:47:23Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-01-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109681 | |
dc.description.abstract | ÖzetÜniversite Öğrencilerinin Epistemolojik İnanç Düzeyi ÇOMÜ Eğitim Fakültesi ÖrneğiBu çalışmanın amacı, ÇOMÜ Eğitim Fakültesi öğrencilerinin epistemolojik inanç düzeyini tespit etmek ve sınıf düzeyinin öğrencilerin epistemolojik inanç düzeyine olan etkisini belirlemektir. Çalışmada, nicel desenli tarama modeli kullanılmıştır. Bu çalışmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında ÇOMÜ Eğitim Fakültesinde 1. sınıfta eğitim gören 254 ve 4. sınıfta eğitim gören 254 öğrenci olmak üzere toplamda 508 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmanın amacı doğrultusunda seçilen ve Oksal, Şenşekerci ve Bilgin (2006) tarafından geliştirilen 23 maddelik Merkezi Epistemolojik İnançlar Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, aritmetik ortalama, Mann Whitney U testi ve Spearman Sıra Farkları korelasyon hesabı gibi istatistiksel analiz teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular ile aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır:1.ÇOMÜ Eğitim Fakültesi öğrencilerinin epistemolojik inanç düzeyi; Merkezi Epistemolojik İnançlar Ölçeğine göre `Gelişmiş`, `Bilgi Kaynağı Olarak Bilime İnanç` alt boyutuna göre `Olgunlaşmamış`, `Rasyonel Topluma İnanç` alt boyutuna göre `Gelişmiş`, `Batıl Ritüellere İnanç` alt boyutuna göre `Gelişmiş` ve `Doğaüstü Güçlere İnanç` alt boyutuna göre `Zayıf` olarak tespit edilmiştir.2.ÇOMÜ Eğitim Fakültesi öğrencilerinin epistemolojik inanç düzeyi, sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin, genel olarak epistemolojik inanç düzeyleri ve `Bilgi Kaynağı Olarak Bilime İnanç` alt boyutuna göre epistemolojik inanç düzeyleri arasında dördüncü sınıflar lehine anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. Diğer taraftan, birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin `Rasyonel Topluma İnanç`, `Batıl Ritüellere İnanç` ve `Doğaüstü Güçlere İnanç` alt boyutlarındaki epistemolojik inanç düzeyleri arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. 3.ÇOMÜ Eğitim Fakültesi öğrencilerinin, olgun epistemolojik inançlarını temsil eden `Bilgi Kaynağı Olarak Bilime İnanç` ve `Rasyonel Topluma İnanç` alt boyutlarındaki epistemolojik inanç düzeyi ile zayıf epistemolojik inançları temsil eden `Batıl Ritüellere İnanç` ve `Doğaüstü Güçlere İnanç` alt boyutlarındaki epistemolojik inanç düzeyleri arasında ters yönlü ve anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. 4.ÇOMÜ Eğitim Fakültesi birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinin; genel olarak epistemolojik inançları ve `Bilgi Kaynağı Olarak Bilime İnanç`, `Rasyonel Topluma İnanç`, `Batıl Ritüellere İnanç` ve `Doğaüstü Güçlere İnanç` alt boyutlarındaki epistemolojik inanç düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır. Anahtar Kelimeler: Epistemolojik inançlar, bilim, mantık, üniversite öğrencisi, batıl inanç, doğaüstü güç. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTThe Epistemological Beliefs of University Students COMU Education Faculty SampleThe aim of this study is to determine the epistemological belief level of the students of the Faculty of Education and to determine the effect of the grade level on the students' epistemological belief level. Quantitative patterned descriptive model was used in the study. The sample of this study consisted of 508 students, in first grade 254 students and 4th grade 254 students who were educated in 2016-2017 academic year at COMU Faculty of Education. The 23-item Center Epistemological Beliefs Scale developed by Oksal, Şenşekerci and Bilgin (2006) was used as the data collection tool for the purpose of the study. In the analysis of the data, statistical analysis techniques such as arithmetic mean, Mann Whitney U test and Spearman Correlation calculation were used. The following findings were obtained with the findings:1.COMU Faculty of Education students' epistemological belief level; it was determined, according to the Central Epistemological Beliefs Scale as `Mature`, according to the sub-scale of `Belief to Science as a Source of Knowledge` as `Immature`, according to the sub-scale of `Belief to Rational Society` as `Mature`, according to the sub-scale of `Belief to Superstition Rituals` as `Mature`, according to the sub-scale of `Belief to Supernatural Powers` as `Weak`. 2.There is a significant difference between the epistemological belief levels of the first and fourth grade students of COMU Faculty of Education according to generally epistemological belief levels and the sub-scale of `Belief to Science as a Source of Knowledge`, in favor of the fourth graders. There is no significant difference between the epistemological belief levels of the first and fourth grade students in the sub-scales of `Belief to Rational Society` and `Belief to Superstitious Rituals` and `Belief to Supernatural Powers`.3.COMU Faculty of Education students' epistemological belief level in the subscales `Belief to Science as Source of Knowledge` and `Belief to Rational Society` that represent mature epistemological beliefs was found a significant relationship and inverse between subscales of `Belief to Superstition Rituals` and `Belief to Supernatural Powers`.4.COMU Faculty of Education students' epistemological belief level at the first and fourth grade, no significant relationship was found according to generally epistemological belief levels and subscales of the `Belief to Science as Knowledge Source` and the `Belief to Rational Society ` and the `Belief to Superstitious Rituals` and the `Belief to Supernatural Powers`.Keywords: Epistemological beliefs, science, logic, college student, superstition, supernatural power | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançları, Çomü Eğitim Fakültesi örneği | |
dc.title.alternative | The epistemological beliefs of university students, Çomü Faculty of Education sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-09 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Epistemological beliefs | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Scientific epistemological beliefs | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Beliefs | |
dc.identifier.yokid | 10142642 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 520181 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı | |