Yunan öğrencilerin yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenirken karşılaştıkları zorluklar
dc.contributor.advisor | Şahin, Abdullah | |
dc.contributor.author | Kalin Sali, Mesout | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:47:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:47:14Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-11-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109669 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Yunan öğrencilerin yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenirken karşılaştıkları zorlukların tespiti yapılmıştır. Çalışmanın verileri, nitel araştırma yöntemi kullanılarak elde edilmiş ve elde edilen veriler betimsel tarama modeli ile tanımlanmıştır. Çalışmanın örneklemi, Makedonya Üniversitesi (Selânik/Yunanistan) `Balkan, Slav ve Doğu Araştırmaları Bölümü`nde seçmeli ders olarak Türkçe dersini alan 31 öğrenciden oluşmaktadır. Verilen toplanması için araştırmacı tarafından geliştirilen yapılandırılmamış anket formu kullanılmıştır. Türkçe dersinin sorumlu öğretim elemanı tarafından öğrencilere bizzat uygulanan anket formları, uygulama sonrasında kendisinden teslim alınarak içerik analizi tekniği ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulguları, problem cümlesi ve alt problemler çerçevesinde değerlendirilmiştir. Değerlendirilen bulgular kategoriler hâlinde tablolar ile sunulmuş ve yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular değerlendirildiğinde, Yunan öğrencilerin yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenirken karşılaştıkları zorluklar; `Türkçe dil bilgisi ve söz varlığı olduğu, mevcut ders saatlerinin azlığı, görsel-işitsel etkinliklerle konuşma etkinliklerinin eksikliği, yeterli uyaranın olmamasından dolayı en çok zorlandıkları dil becerisi alanının konuşma olduğu ve en çok zorlandıkları dil seviyesinin B1 (orta seviyenin ilk aşaması) olduğu` şeklinde tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Türkçe, Yunanca, Yunanistan, Yabancı dil öğretimi, yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi, Türkçenin öğretiminde karşılaşılan zorluklar. | |
dc.description.abstract | In this research, the difficulties encountered by Greek students in learning Turkish as a foreign language have been determined. The data of the study were obtained by using the qualitative research method and the obtained data were defined by the descriptive scanning model.The sample of the study consisted of 31 students from the University of Macedonia (Thessaloniki/Greece) `Department of Balkan, Slavic and Oriental Studies`, who took Turkish lessons as elective courses. An unstructured questionnaire form developed by the researcher was used to collect data. The questionnaire forms, which were applied to the students by the responsible teaching staff of Turkish course, were assessed by the content analysis technique by taking them after the application.The findings of the research were evaluated within the framework of problem statement and sub problems. The evaluated findings are presented and interpreted in categories with the tables.When the findings obtained from the research are evaluated, the difficulties encountered by Greek students as they learn Turkish as a foreign language are; `The fact that language skills are the most challenging because of lack of Turkish language knowledge and vocabulary, lack of available class hours, lack of conversational activities with audiovisual events, lack of adequate stimulation, and the most difficult language level B1 (the first stage of the middle level)`.Keywords: Turkish, Greek, Greece, Foreign language teaching, Teaching Turkish as a foreign language, challenges in Turkish education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yunan öğrencilerin yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenirken karşılaştıkları zorluklar | |
dc.title.alternative | The difficulties encountered by Greek learners while learning Turkish as a foreign language | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-09 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign domestic students | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Grecian | |
dc.subject.ytm | Student difficulties | |
dc.identifier.yokid | 10138236 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 495563 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı |