İngilizce öğretiminde kesintisiz öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi
dc.contributor.advisor | Şad, Süleyman Nihat | |
dc.contributor.author | Yakar, Ümit | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:47:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:47:04Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109655 | |
dc.description.abstract | Yabancı dil öğretiminde mobil araçların kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Mobil araçların öğrenme öğretme süreçlerinde aktif olarak kullanıldığı yöntemlerden biri de Kesintisiz Öğrenme yaklaşımıdır. Kesintisiz öğrenme, bireylerin örgün ve yaygın eğitim ortamlarında çeşitli araçlar yardımıyla zaman ve mekâna bağlı kalmadan kendi istedikleri biçimde sürekli bir öğrenme faaliyeti içinde olmalarıdır. Öğrencilerin okul içinde ve okul dışında kesintisiz bir şekilde öğrenmelerini sağlamak amacıyla farklı mobil ve dijital uygulamalar kullanılmaktadır. Temel işlevi iletişim olan WhatsApp ile oyunlaştırılmış bir öğrenci cevap sistemi olan Kahoot! uygulamaları da kesintisiz öğrenme yaklaşımı için uygun araçlardır. Bu çalışmanın amacı İngilizce dersinde kesintisiz öğrenme yaklaşımının başarı ve tutuma olan etkilerini deneysel bir bakış açısıyla incelemektir. Bu amaç doğrultusunda WhatsApp ve Kahoot! uygulamaları üzerinden yürütülen kesintisiz yabancı dil öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin başarılarına ve İngilizce dersine yönelik tutumlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada karma araştırma yöntemlerinden iç içe karma desen yöntemi kullanılarak deneysel süreçten elde edilen nicel bulgular, odak grup görüşme yöntemi ile elde edilen nitel bulgularla açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İnönü Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu hazırlık programında 2018-2019 akademik eğitim döneminde öğrenim gören 47 öğrenci oluşturmuştur. Veri analizleri sonucunda ulaşılan bulgulara göre deney grubunda uygulanan kesintisiz öğrenme etkinliklerinin kontrol grubuna kıyasla öğrencilerin İngilizce dersine yönelik başarı ve tutumlarına anlamlı düzeyde etki etmediği görülmüştür. Yapılan nitel veri analizleri sonucunda kesintisiz öğrenme etkinliklerinin nasıl daha etkili bir şekilde kullanılabileceğine dair çıkarımlara ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | Mobile applications have widely been employed in EFL teaching recently. One of the methods where mobile devices are actively used in learning-teaching is Seamless Learning approach. Several mobile and digital applications are used to ensure that students learn both in and out of school seamlessly. WhatsApp, a basic communication app, and Kahoot!, a game-like student response app are applications that can be used in seamless learning approach. The purpose of this research is to empirically study the effects of seamless learning activities on learners' achievement and attitudes in EFL classes. Thus, in this study, the effects of WhatsApp and Kahoot! activities on students' success and attitudes towards English classes are examined. Using embedded mixed research design, experimental results were explained with the qualitative data obtained from student interviews. The study was conducted with 47 students from Inonu University, School of Foreign Languages studying in 2018-2019 academic year. Data analysis have shown that compared to the control group, seamless learning activities used in the treatment group in this research did not have a significant impact on students' success and attitudes towards English classes. Indications on how to use seamless learning activities more efficiently are made by further examination of qualitative data. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İngilizce öğretiminde kesintisiz öğrenme yaklaşımının öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of seamless learning approach on learner achievement and attitudes in teaching EFL | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-11 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Seamless learning | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Mobile assisted language learning | |
dc.subject.ytm | Mobile based education | |
dc.identifier.yokid | 10261881 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 558253 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |