Ortaokul öğrencilerinin yazma sürecinde aldıkları geri bildirim ile ilgili görüşleri
dc.contributor.advisor | Kana, Fatih | |
dc.contributor.author | Eren, Muharrem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:47:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:47:03Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109654 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin yazma becerilerine yönelik aldıkları geri bildirimlerle ilgili algılarınım nasıl olduğu ve bu konudaki geri bildirimlere karşı nasıl bir tutum gösterdiklerinin ortaya konmasıdır. Araştırmada ayrıca ortaokul öğrencilerinin yazma becerilerine yönelik aldıkları geri bildirimlerle ilgili algılarının demografik bilgilerine, okuma, günlük tutuma ve yazma alışkanlıklarına göre farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesi hedeflenmektedir.Araştırma Hatay ilinde Reyhanlı ilçesinde faaliyet göstermekte olan ortaokullarda öğrenim gören 250 öğrenci arasına gerçekleştirilmiştir. Veriler Yazma Becerisine Yönelik Geri Bildirimlerle İlgili Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizi IBM SPSS 21 programında, Faktör Analizi, Güvenilirlik Analizi, Kolmogorov- Smirnov Z Testi, Bağımsız Örnekler t-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunda ölçeğin Türkçe formunun üç faktörden oluştuğu ve toplam varyansın %41,5'ini açıkladığı gözlenmiştir. Faktör 1 `Geri Bildirimlere Yönelik Beklenti`, Faktör 2 `Geri Bildirimlere Yönelik Tutum` ve Faktör 3 `Geri Bildirimlerin Yazma Becerisine Katkısına Yönelik Algı` olarak isimlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to reveal the perceptions of the students in the secondary school abour the feedback received on their writing skills and the attitudes towards feedbacks. It is also aimed to investigate whether the perceptions of the secondary students about the feedback on their writing skills differ according to demographic information, reading, keeping a diary and writing habits.The research was conducted among 250 students studying in secondary schools in the province of Hatay in Reyhanlı. The data were collected by the Attitude Scale related to Feedback on Writing Skills. Data analysis was performed in IBM SPSS 21 program using Factor Analysis, Reliability Analysis, Kolmogorov-Smirnov Z Test, Independent Samples T-Test and One-Way ANOVA. As a result of the analyzes; the Turkish form of scale had three factors and explained 41.5% of the total variance. Factor 1 named as `Expectation for Feedback`, Factor 2 named as `Attitude toward Feedback` and Factor 3 named as `Feedback is the Perception of Contribution to Writing`. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin yazma sürecinde aldıkları geri bildirim ile ilgili görüşleri | |
dc.title.alternative | Secondary school students' opinions on the feedback they received during the writing process | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-18 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Feedback | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.identifier.yokid | 10137145 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 524453 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |