Show simple item record

dc.contributor.advisorKana, Fatih
dc.contributor.authorEren, Muharrem
dc.date.accessioned2020-12-07T07:47:03Z
dc.date.available2020-12-07T07:47:03Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109654
dc.description.abstractAraştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin yazma becerilerine yönelik aldıkları geri bildirimlerle ilgili algılarınım nasıl olduğu ve bu konudaki geri bildirimlere karşı nasıl bir tutum gösterdiklerinin ortaya konmasıdır. Araştırmada ayrıca ortaokul öğrencilerinin yazma becerilerine yönelik aldıkları geri bildirimlerle ilgili algılarının demografik bilgilerine, okuma, günlük tutuma ve yazma alışkanlıklarına göre farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesi hedeflenmektedir.Araştırma Hatay ilinde Reyhanlı ilçesinde faaliyet göstermekte olan ortaokullarda öğrenim gören 250 öğrenci arasına gerçekleştirilmiştir. Veriler Yazma Becerisine Yönelik Geri Bildirimlerle İlgili Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizi IBM SPSS 21 programında, Faktör Analizi, Güvenilirlik Analizi, Kolmogorov- Smirnov Z Testi, Bağımsız Örnekler t-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunda ölçeğin Türkçe formunun üç faktörden oluştuğu ve toplam varyansın %41,5'ini açıkladığı gözlenmiştir. Faktör 1 `Geri Bildirimlere Yönelik Beklenti`, Faktör 2 `Geri Bildirimlere Yönelik Tutum` ve Faktör 3 `Geri Bildirimlerin Yazma Becerisine Katkısına Yönelik Algı` olarak isimlendirilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the perceptions of the students in the secondary school abour the feedback received on their writing skills and the attitudes towards feedbacks. It is also aimed to investigate whether the perceptions of the secondary students about the feedback on their writing skills differ according to demographic information, reading, keeping a diary and writing habits.The research was conducted among 250 students studying in secondary schools in the province of Hatay in Reyhanlı. The data were collected by the Attitude Scale related to Feedback on Writing Skills. Data analysis was performed in IBM SPSS 21 program using Factor Analysis, Reliability Analysis, Kolmogorov-Smirnov Z Test, Independent Samples T-Test and One-Way ANOVA. As a result of the analyzes; the Turkish form of scale had three factors and explained 41.5% of the total variance. Factor 1 named as `Expectation for Feedback`, Factor 2 named as `Attitude toward Feedback` and Factor 3 named as `Feedback is the Perception of Contribution to Writing`.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin yazma sürecinde aldıkları geri bildirim ile ilgili görüşleri
dc.title.alternativeSecondary school students' opinions on the feedback they received during the writing process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-18
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmFeedback
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.identifier.yokid10137145
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524453
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess