Show simple item record

dc.contributor.advisorMert, Esra
dc.contributor.authorAltuntaş, Aycan
dc.date.accessioned2020-12-07T07:47:00Z
dc.date.available2020-12-07T07:47:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109649
dc.description.abstractBehiç Ak'ın çocuk romanlarının erdemler ve karakter güçler bağlamında incelenmesini amaçlayan bu araştırmanın problem tümcesi `Behiç Ak'ın çocuk romanlarında yer alan erdemler ve karakter güçleri nelerdir?`olarak belirlenmiştir. Araştırmanın yöntemi doküman incelemesidir. Betimsel modele dayalı yürütülen bu nitel çalışmada doküman analizi yolu ile elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın veri kaynağını, Behiç Ak'ın `Yaşasın Ç Harfi Kardeşliği`,`Postayla Gelen Deniz Kabuğu`, `Eve Giden Küçük Tren`,`Bebek Annem`, `Çatıdaki Gezegen` `Bulutlara Şiir Yazan Çocuk` ve `Her Şeyi Yanlış Anlayan Kedi` adlı çocuk romanları oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Peterson ve Seligman (2004) tarafından oluşturulan 6 erdem kategorisinde sınıflandırılan 24 karakter gücü esas alarak hazırlanmış `Karakter Güçler Formu` kullanılmıştır. İncelenen kitaplar bu formda yer alan `Bilgelik`, `Cesaret`,`İnsanlık`,`Adalet`,`Ölçülülük`, `Aşkınlık` erdemleri ve bu erdemler içerisinde yer alan 24 karakter güç açısından ele alınmıştır. Araştırma sonucunda en fazla yer alan erdemin `bilgelik (n=369)` olduğu ve daha sonra sırayla `cesaret (n=223)`, `insaniyet (n=201)`, `aşkınlık (n=187)`, `adalet (n=71)`, `ölçülülük (n=67)`erdemlerinin yer aldığı görülmüştür. Ayrıca incelenen çocuk romanlarında en fazla yer alan karakter gücün `estetik ve mükemmelliğin takdiri (n=150)` olduğu ve hiç yer almayan karakter gücün ise `maneviyat (n=0)` olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular ilgili alan yazın doğrultusunda tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Çocuk romanları, Behiç Ak, erdem, karakter güçler
dc.description.abstractThis research's which aims to investigate Behiç Ak's children's books in the context of virtues and character strengths, problem statement is defined as What are `virtues and character strengths in Behiç Ak's children's books?` Research's method is document ananlysis. In this qualitative study was based on descriptive model, data was acquired by document analysis was analysed by using content analysis method. The data source of research is consisted of Behiç Ak's children's books named as `Yaşasın Ç Harfi Kardeşliği`, `Postayla Gelen Deniz Kabuğu`, `Eve Giden Küçük Tren`, `Bebek Annem`, `Çatıdaki Gezegen`, `Bulutlara Şiir Yazan Çocuk` and `Her Şeyi Yanlış Anlayan Kedi`. `Character Strengths Form` based on 24 character strengths classified in 6 virtue category developed by Peterson and Seligman (2004) was used as data collection tool in the research. Inspected books were analysed in terms of `Wisdom`, `Courage`, `Humanity`, `Justice`, `Temperance` and `Transcendence` virtues in this form and 24 character strength in these virtues .In the research result it was seen that `Wisdom (n=369)` was at the top and then `courage (n=223)`, `Humanity (n=201)`, `Transcendence (n=187)`, `Justice (n=71) and `Temperance (n=67)` virtues were included respectively. On the other hand, it was determined that `Appreciation of Beauty and Excellence (n=150)` was the top character strength and `Spirituality (n=0)` character strength was lacked in inspected children's books. The results obtained were discussed in the direction of related literature and suggestions were offered.Key Words: Children's books, Behiç Ak, virtue, character strengths.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleBehiç Ak`ın çocuk romanlarında erdemler ve karakter güçler
dc.title.alternativeBehiç Ak's children's books in the context of virtues and character strengths
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-21
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmChildren's books
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmAk, Behiç
dc.subject.ytmVirtue
dc.subject.ytmCharacter strenghts
dc.subject.ytmCharacter
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmTurkish education
dc.identifier.yokid10263777
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558937
dc.description.pages209
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess