Gülsevin Kıral`ın çocuk kitaplarının çocuk edebiyatının temel ilkelerine göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Mert, Esra | |
dc.contributor.author | Çolakça, Celalettin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:46:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:46:58Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109646 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Gülsevin Kıral'ın yapıtlarının çocuk edebiyatının temel ilkelerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi (belge inceleme) yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemi; Gülsevin Kıral'ın ilköğretim çağındaki çocuklar için yazdığı 6 yapıttan oluşmaktadır. Belirlenen materyal, tasarım ve resim, konu- kurgu, izlek, dil ve anlatım, kahramanlar, çevre, ileti, eğitsel ve yazınsal ilkeler gibi çocuk edebiyatının temel ilkelerine göre incelenmiştir. Gülsevin Kıral'ın çocuk edebiyatı alanındaki yapıtları çocuk edebiyatının temel ilkeleri çerçevesinde inceleğinde şu sonuçlara ulaşılmıştır: Yapıtlardaki tasarım ve resim özelliklerinde, resimlemeler ilk başta klişe çizimlerden oluşmuş gibi görünse de çocukların ilgilerini çekebilecek niteliktedir. Seçilen konu ve izlekler birbirleriyle uyumlu, çocuk okurun yaş ve anlama seviyesine uygundur. Yapıtlardaki baş kişilerin çocuklardan seçilmesi ve göstermiş oldukları özellikler ile çocuk okurun özdeşim kurmak isteyebileceği karakterlerdir. Yapıtlarda zengin çevre ve iletiler kullanılmıştır. Yapıtlardaki dil ve anlatım, çocuk okurun dilsel gelişimine destek olacak niteliktedir. Yapıtlar eğitsel ve yazınsal ilkeler bakımından ele alındığında ise yazarın insana, doğaya ve yaşama karşı okurda bir duyarlık oluşturma çabası içinde olduğu belirlenmiştir. Tüm bu bulgulardan hareketle incelenen yapıtlar, çocuk edebiyatının temel ilkelerine uygun nitelikte oldukları sonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Gülsevin Kıral, çocuk edebiyatı, çocuk edebiyatının temel ilkeleri. | |
dc.description.abstract | İn this research, it is aimed to examine the works of Gülsevin Kıral in accordance with the basic principles of children' s literature. The study was carried out by document analysis ( document review) method which is one of the qualitative research methods. The sample of the research; Gülsevin Kıral consists of 6 works written for chıldren of primary school age. The sample was examined according to the basic principles of chıldren' s literature such as design and painting, subject-fiction, narration, language and expression, heroes, enviroment, communication, educational and literary principles.Gülsevin Kıral's works in the field of children's literature in the framework of the basic principles of children' s literature, the fallowing conclusions have been reached: The paintings in the design and painting features of works consisted of stereotypical drawing and attention to the reality of children. The selected topics and topics ara compatible with each other and are appropriate for the age and level of understanding of child reader. The characters chosen by the children in the works and the features they showed are the characters that the child reader might want identify with. Rich environment and messages are used in the works. Language and expression in the works will support the linguistic development of the child reader. When the works are considered in terms of educational and literary principles, it is determined that the author is trying to create a sensitivity towards the reader against human, nature and life. Based on all these results, the works examined were shaped according to the basic principles of children' s literature. Key words: Gülsevin Kıral, children' s literature, basic principles of children' s literature. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Gülsevin Kıral`ın çocuk kitaplarının çocuk edebiyatının temel ilkelerine göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analyzing the artworks of Gülsevin Kiral according to the fundemental principals of child literature | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-18 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Kıral, Gülsevin | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Children's books | |
dc.subject.ytm | Children’s literature | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Language education | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 10263629 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 558914 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Öğretmenliği Bilim Dalı |