Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzbek, Ramazan
dc.contributor.authorSezer, Songül
dc.date.accessioned2020-12-07T07:46:41Z
dc.date.available2020-12-07T07:46:41Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109625
dc.description.abstractBu çalışmada ortaokullarda çalışan İngilizce öğretmenlerinin farklı kültürlerle etkileşim düzeylerinin ve kültürlerarası iletişimsel yeterliliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ülkemizde dil öğretiminde iletişimsel yaklaşımın benimsenmesi ile paralel olarak kültürlerarası iletişimsel yeterlilik de gereklilik haline gelmiştir. Araştırmada evreni Malatya ili merkez Yeşilyurt ve Battalgazi ilçelerinde bulunan ortaokullarda görev yapan İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Rastgele örnekleme yoluyla seçilen ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan 76 öğretmen ise araştırmanın örneklemidir.Betimsel tarama modelinde yürütülen araştırmanın amacına uygun olarak dört farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. Bu veri toplama araçları; araştırmacı tarafından geliştirilen 'Farklı kültürlerle etkileşim düzeyi anketi', 'Kültürlerarası farkındalık anketi', Chen ve Starosta (2000) tarafından geliştirilen, Sülü (2014) tarafından Türkçeye çevrilen 'Kültürlerarası duyarlılık ölçeği' ve Portalla ve Chen (2010) tarafından geliştirilen Yakar (2016) tarafından Türkçeye çevrilen 'Kültürlerarası etkililik ölçeği'dir.Elde edilen veriler istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Analizler için yüzde, ortalama, standart sapma gibi betimsel istatistiklerin yanı sıra bağımsız örneklem için t-testi ve Anova fark analizleri kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre İngilizce öğretmenlerin farklı kültürlere dair bilgi edinmek için çoğunlukla sosyal medya ve internetten faydalanmaktadır. Müze ve kültür merkezlerinden bazen, kültürel içerikli eğitimlerden ise nadiren faydalanmaktadır. Katılımcıların kültürlerarası iletişimsel yeterlilikleri üç boyutta da yüksek düzeydedir. Cinsiyet, kıdem, mezun olunan fakülte değişkenleri katılımcıların kültürlerarası duyarlılık ve etkililik puanlarında anlamlı farklılığa neden olmamıştır. Ancak yüksek lisans mezunu İngilizce öğretmenlerinin kültürlerarası etkililik düzeyi lisans mezunu olanlardan anlamlı düzeyde yüksektir.Anahtar Sözcükler: kültürlerarası iletişimsel yeterlilik, kültürlerarası duyarlılık, kültürlerarası farkındalık
dc.description.abstractIn this study, it's aimed to determine the Intercultural communication competence of the English language teachers and the extent of their contact with different cultures. With the implementation of communicative approach in language learning process, intercultural communicative competence became a must. The population of this study includes English language teachers who work for middle schools within the central district of Malatya (Battalgazi and Yeşilyurt). The sample group of this study consists of randomly selected 76 English language teachers volunteered for the study. The study is designed according to survey method and four different data collection instruments are used. These instruments are; 'The extent of the contact with different cultures questionnaire' developed by the researcher, 'Intercultural awareness questionnaire', 'Intercultural sensitivity scale' developed by Chen ve Starosta (2000) and translated into Turkish by Sülü (2014), 'Intercultural effectiveness' scale developed by Portalla and Chen (2010) translated into Turkish by Yakar (2016).The obtained data was analyzed by means of statistical package program. Along with percentage, arithmetic mean, standard variation, independent sample t test and Anova test are used during the analysis.According to the findings of this research English language teachers mostly use social media and internet in order to get information about different countries. They sometimes use museums and cultural centers and rarely use educational programs about culture. The intercultural communicative competence of the participants is at high level. Variables like gender, teaching years and the faculty they graduated from didn't cause statistically meaningful difference. However the intercultural effectiveness of the participants with master degree is higher than the intercultural effectiveness of the participants with bachelor degree.Keywords: intercultural communicative competence, intercultural sensitivity, intercultural awareness.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİngilizce öğretmelerinin farklı kültürlerle etkileşim düzeyleri ile kültürlerarası iletişimsel yeterlilikleri
dc.title.alternativeThe intercultural communicative competence of the English language teachers and the extent of their contact with different cultures
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-14
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10273824
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568215
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess