dc.contributor.advisor | Arslan, Hasan | |
dc.contributor.author | Bozdemir, Erhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:46:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:46:34Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-01-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109615 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, TUBİTAK bilim fuarı için yapılan projelerin öğrenci üzerindeki etkililiğinin değerlendirilmesi. Araştırmada hem nicel hem de nitel araştırma yöntemi belirlenmiş ve veriler görüşme yoluyla elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini Çanakkale ili ve ilçelerinde bilim fuarı gerçekleştiren okullar arasından seçilen ve bu okullarda görev alan 164 danışman ve 18 proje yürütücüsü öğretmenleri oluşturmaktadır. Nicel araştırma için ölçek geliştirme yoluna gidilmiştir. SPSS 24 programı yardımı ile yapılan faktör analizi sonucunda 46 maddeden oluşan 4 faktörlü ölçek elde edilmiştir. Elde edilen ölçek ile çalışmanın amacına yönelik belirlenen örnekleme tekrardan uygulanarak parametrik testler öncesi gerekli analizler yapılmıştır. Analiz sonucunda ölçeğin güvenirlik cronbach alpha değeri .98 olarak bulunmuştur. Araştırmanın alt problemleri için gerekli olan korelasyon, regresyon t-testi analizi yapılmıştır. Ayrıca araştırmanın nitel boyutu için elde edilen veriler cinsiyet ve okul türü değişkenlerine göre içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda danışman öğretmenlerin genel olarak öğrenci beceri düzeyleriyle ilgili olumlu düşüncelere sahip olduğu fakat özellikle ortaöğretimde görev yapan öğretmenlerin diğer öğretmenlere göre daha olumsuz bakış açısına sahip olduğu tespit edilmiştir. Diğer yandan proje yürütücülerinin ortaya koyduğu görüşlerden yola çıkarak, proje hazırlık sürecinde öğrencilerin ilgili olması, çevresiyle iletişim kurabilmesi, birçok beceriyi sergileyebilmesi, birlikte hareket edebilmeyi deneyimleyebilmesi, bilimsel düşünebilme özelliğini göstermesi, okul atmosferinin olumlu anlamda etkilenmesi ve çalışma yapmak için okullarda yeterli alanın olduğuna dair sonuçlara ulaşılmıştır. Fakat öğretmenin projeye karşı ilgisizliği, projelerin öğretmen odaklı yürütülmesi, danışman öğretmenlerin rehberlik süreciyle ilgili eksikliği, öğrenciye kazandırılan becerilerin nitelik yönünden sıkıntılı olması ve proje hazırlık sürecine ayrılan zamanın yetersizliği geliştirilmesi gereken alanlar olarak önümüze çıkmaktadır.Anahtar Kelimeler: Bilim Fuarı, Proje Temelli Öğrenme, Yapılandırmacılık, Aktif Öğrenme | |
dc.description.abstract | The aim of the research is to evaluate the effectiveness of the projects made for TUBITAK science festival on the student. Both quantitative and qualitative research methods were determined in the research and data were obtained through interviews. The sample of the research consists of 164 consultants and 18 project executives who have been selected from the schools that perform science fairs in the provinces and districts of Çanakkale. We have gone to scale development for quantitative research. As a result of factor analysis with the help of SPSS 24 program, a 4 factor scale consisting of 46 items was obtained. For the purpose of the obtained scale study, the determined sampling was applied again and necessary analyzes were made before parametric tests. As a result of the analysis, the reliability of the scale was found to be cronbach alpha value of .98. Correlation and regression t-test analysis were performed for sub-problems of the research. Also, the data obtained for the qualitative dimension of the study were subjected to content analysis according to gender and school type variables. As a result of the research, it is seen that the advisor teachers generally have a positive opinion about the student skill levels, but especially the teachers working in secondary education have a more negative viewpoint than the other teachers. On the other hand, starting from the opinions expressed by the project developers, it is important to ensure that the students have sufficient knowledge of the area and the environment in order to be involved, to communicate with the environment, to exhibit a variety of skills, to experience coexistence, to show scientific thinking, have been reached. However, it is pre-empted as areas where the teacher's lack of interest in the project, teacher-centered implementation of the projects, lack of counseling teachers' guidance, lack of qualification for the skills gained from the students, and inadequate time allocated to the project preparation process.Keywords: Science Fair, Project Based Learning, Constructivism, Active learning | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | TUBİTAK bilim fuarlarında yapılan projelerin öğrenciler üzerindeki etkililiğinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Assessment of the effectiveness of the projects made at TUBİTAK science fairs on the students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-23 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Project based learning method | |
dc.subject.ytm | Active learning | |
dc.subject.ytm | The Scientific and Technological Research Council of Turkey | |
dc.subject.ytm | Fairs | |
dc.subject.ytm | Effectiveness | |
dc.subject.ytm | Effective learning | |
dc.identifier.yokid | 10178546 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 495549 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı | |