Show simple item record

dc.contributor.advisorKapıdere, Metin
dc.contributor.authorŞahin, Sümeyra
dc.date.accessioned2020-12-07T07:46:23Z
dc.date.available2020-12-07T07:46:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109602
dc.description.abstractAraştırmanın temel amacı ters yüz sınıf uygulamaları ile gerçekleştirilen programlama öğretiminin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisini belirlemektir. Ters yüz sınıf modeli geleneksel sınıflarda gerçekleşen ders işleyiş anlayışından farklı olarak konu anlatımı ile evde yapılması gerekli çalışmaların yer değiştirdiği ve öğrencilerin takım halinde çalışma fırsatını yakaladığı bir öğretim yaklaşımıdır. Ters yüz sınıf modelinin uygulanması sürecinde süreci yöneten kişiler çeşitli yolları izlemiş olsalar da genellikle derste anlatılacak içeriklerin video şeklinde hazırlanarak öğrencilerin ders dışı zaman diliminde videoları izlemesi ve öğretmenin ders içi süreçte daha önce videoları izlenmiş olan konulara yönelik tamamlayıcı geliştirici uygulama etkinliklerinin düzenlenmesi şeklinde gerçekleşmektedir. Araştırmanın çalışma grubunu Malatya ili Doğanşehir ilçesinde bulunan iki ortaokulun 6. sınıflarında öğrenim görmekte olan toplam 29 öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel bir araştırma deseni kullanılmıştır. Beş haftalık uygulama sürecinde deney grubu öğrencileri ters yüz sınıf uygulamaları ile öğretim görmüştür. Kontrol grubu öğrencileri ile geleneksel öğretim yöntemi kullanılarak ders işlenişi sürdürülmüştür. Çalışmanın nicel verileri bilişim teknolojileri dersi başarı testi ile toplanmıştır. İlgili test uygulama öncesi ön test olarak uygulama sonrası süreçte ise son test olarak deney ve kontrol grubuna uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen nicel veriler Mann Whitney U testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılarak analiz edilmiştir.Çalışmanın sonucunda toplanan verilerin analizi yapıldığında ters yüz sınıf uygulamalarının gerçekleştirildiği deney grubunun son test puanları ile geleneksel yöntemle öğretimin gerçekleştirildiği kontrol grubunun son test puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu farkın deney grubu lehine olduğu görülmüştür. Ters yüz sınıf modelinin programlama öğretiminde akademik başarıyı artırdığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Akademik Başarı, Programlama Öğretimi, Programlama Öğretiminde Ters Yüz Sınıf, Ters Yüz Sınıf.
dc.description.abstractThe main purpose of the research is to determine the effect of programming teaching performed with flipped classroom applications on the academic achievement of 6th grade students. The flipped classroom model is a teaching approach in which the necessary work done at home is replaced with the subject expression and the students have the opportunity to work as a team. Although the people who manage the process in the implementation of flipped classroom model have followed a variety of paths, the content of the course will be prepared in the form of video and the students will watch the videos during the extracurricular time period and the teacher will organize the complementary developer activities for the subjects that were watched in the course. The working group consisted of 29 students studying in the 6th grade of two secondary schools in Dogansehir district of Malatya province. In this research, a quasi-experimental research design with pre-test and post-test control group is used. The course is continued with face to face teaching environment with the control group students.The quantitative data of the research are collected by using IT course achievement test. The relevant test is applied as a pre-test before the application and as a post-test to the experimental and control groups. The quantitative data obtained from the research are analyzed using Mann Whitney U test and Wilcoxon Signed Ranks test.As a result of the analysis of the data collected at the end of the research, a significant difference is found between the post-test scores of the experimental group in which the flipped classroom applications are performed and the post-test scores of the control group in which traditional teaching is performed. This difference is found to be in favor of the experimental group. It is concluded that the flipped classroom model increased academic achievement in programming teaching.Key Words: Academic Achievement, Programming Instruction, Flipped Classroom Model, Flipped Classroom Model in Programming Instruction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleProgramlama öğretiminde ters yüz sınıf uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin akademik başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of flipped classroom applications on academic success of secondary school students in programming teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-15
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10274915
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568516
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess