Show simple item record

dc.contributor.advisorErdem, İlhan
dc.contributor.authorYurttaş Kuşdoğan, Zeynep
dc.date.accessioned2020-12-07T07:46:19Z
dc.date.available2020-12-07T07:46:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109596
dc.description.abstractBu çalışma, dil bilgisi öğretiminin işlevsel olarak gerçekleştirilmesinin önemini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışma, ilköğretim ikinci kademede görev yapan Türkçe öğretmenlerinin işlevsel dil bilgisine yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma, 2017 – 2018 Eğitim Öğretim yılında Bitlis ilindeki 139 ortaokulda görev yapan 230 Türkçe öğretmenini kapsamaktadır. Olay ve olguları betimlemek için anket kullanılmıştır. Anketler öğretmenlere çalıştıkları okullara giderek ulaştırılmıştır. 230 öğretmenden 172'sine ulaşılarak anket uygulanmıştır. Öğretmenler tarafından doldurulan anketten elde edilen verilerin SPSS 20 programına işlenmesi sonucu elde edilen bulgular tablolar hâlinde sunulmuş ve sonuçlar yorumlanmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde yüzde (%), frekans (f) analizi, t-test, ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Öğretmenlerin dil bilgisi öğretimi, işlevsel dil bilgisi öğretimi ve bazı dil bilgisi konularının öğretim yöntemine dair görüşleri genel olarak aynı doğrultudadır. Öğretmenlerin çoğu dil bilgisi öğretiminin ayrı bir ders saatinde yapılmasına karşı çıkmakta, dil bilgisi öğretiminin sorunlarını çözmeye yönelik olarak sunulan önerilere çoğunlukla katılmaktadır. Cinsiyet ve görev yeri değişkeninin öğretmen görüşleri üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir. Mezuniyet ve mesleki deneyim değişkenleri açısından bazı ifadelere verilen yanıtlar arasında farklılaşma görülmüştür.
dc.description.abstractThis study aims to demonstrate the importance of functional realization of grammar. The study prepared to identify the views of Turkish teachers who study at the secondary school on functional grammar. The research includes 230 Turkish teachers who study at 139 secondary school in the province of Bitlis in 2017-2018 academic year . Questionnaire was used to describe events and facts. Questionnaires reached Turkish teachers by going to the schools where they work. Data from questionnaires filled by teachers entered Statistical Package For Social Sciences (SPSS) program then according to the data, results were presented in tables and results were interpretted. Percent(%) ,frequency(F) analysis, t-test and Anova( one-way analysis of variance) was used in the evaluation of obtained data .As a result of research teachers' views on the teaching method of language teaching, functional language teaching and some language teaching topics are generally in the same direction. Most of the teachers oppose language teaching at a separate course time, participate in the proposals presented to solve the problems of grammar teaching. It was found that the gender and place of duty variable had no significant effect on teacher's opinions. There has been a differentation between responses to some statements in terms of graduation and work experience variables.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleIşlevsel dil bilgisi öğretimiyle ilgili öğretmen görüşleri (Bitlis örneği)
dc.title.alternativeTeacher views on functional grammar teaching(sample of Bitlis)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-12
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage
dc.subject.ytmGrammar
dc.identifier.yokid10286218
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid576284
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess