Show simple item record

dc.contributor.advisorKaragöz, Betül
dc.contributor.advisorAkyüz, Vahdet Yasin
dc.contributor.authorSağlam, Buket
dc.date.accessioned2020-12-07T07:46:12Z
dc.date.available2020-12-07T07:46:12Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109588
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Türkiye yükseköğretim düzeni içinde lisans düzeyinde yer alan tiyatro / oyunculuk eğitimi programları yapısında yer verilen müzik eğitimi alanına ilişkin derslerin yapısı, ders saatleri, çeşitliliği ve kapsamlarına ilişkin durumun tespitini yapmaktır.Çalışmanın kuramsal kısmında kaynak taraması yapılarak konu ile ilgili araştırmanın kuramsal temeli zenginleştirilmiştir.Araştırmanın yöntemi olarak tarama yöntemi kullanılmış olup, araştırmanın deseni ise durum tespiti olarak belirlenmiştir.Veri Toplama Aracı olarak AÜ- DTCF- TB ders programının verileri önemli görülmüş olup; Tiyatro bölümünde dört yıl içerisinde toplam 417 saat ders okutulduğu ve bu dersler arasında müzik dersleri kapsamında 11 tür müzik eğitimi alanı dersinin var olduğu, bu derslerin 13 derslik bir süre ile toplam 28 ders saati üzerinden gerçekleştirildiği tespit edilmiştir. Bu sayı toplam ders sayısının % 7'sini oluşturmaktadır. Bu veri: Tiyatro/Oyunculuk bölümlerinde müzik eğitiminin önemli bir yere sahip olduğunu göstermiştir. Tüm bunlara bağlı olarak bir sonuç elde edilmiştir ve sonuçlar kısmına eklenmiştir.Anahtar Sözcükler: Tiyatro, Eğitim, Oyunculuk, Müzik, İstihdam, Kadro, Yarı Zamanlı 
dc.description.abstractThe purpose of this study define the situations about courses structure, structure hours, versions and contents of music education under the context of theatre/ performing arts education in bachelor degree in higher institution. In the theoretical part of the study, by doing research search the theoretical basis of the research related to subject is riched. Qalitative and Quantitative Resarch Designs are used as research methods. Scanning Model is used as the research design. The data is obtained from AU – DTCF (Ankara University, Language, History and Geography Faculty) Theatre Department syllabuses. It is detected that in Theatre Department, during four years totally 417 hours courses are taught. In these courses there are 11 types couses in music teaching and these courses are studied as 28 courses hours with 13 hours duration. This duration constitutes the 7 % of total courses. This data shows that music education has an important place in Theatre/Acting Department. The results are gotten according to these data and added to the results chapter in our study.Key Words: Theatre, Education, Acting, Music, Employment, Staff, Part Timeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleTürkiye`de tiyatro/oyunculuk eğitimi veren lisans programlarında müzik derslerinin yeri ve önemi
dc.title.alternativeThe posi̇ti̇ons and i̇mportance of the musi̇c courses that gi̇ve theatre and acti̇ng educati̇on at li̇cence programs i̇n turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-15
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10274611
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568706
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineMüzik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess