Show simple item record

dc.contributor.advisorKasa Ayten, Başak
dc.contributor.authorKöse, İsmail
dc.date.accessioned2020-12-07T07:46:05Z
dc.date.available2020-12-07T07:46:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109580
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin yabancı uyruklu öğrencilere yönelik tutumları ile kültürlerarası duyarlılık düzeyi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Şanlıurfa il merkezinde görev yapan sınıf öğretmenleri, örneklemini ise bu öğretmenlerden seçilmiş 355 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak `Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği` ile `Mülteci Öğrenci Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18 paket programı ile analiz edilmiş, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve korelasyon analizi yapılmıştır. Bulgulardan elde edilen sonuçlara göre sınıf öğretmenlerinin yabancı uyruklu öğrencilere yönelik tutumlarının İletişim, Uyum, Yeterlilik boyutlarında `çoğunlukla katılıyorum` düzeyinde; kültürlerarası duyarlılık puanlarının ise Kültürlerarası Etkileşimden Hoşlanma ve Kültürlerarası Etkileşimde Özgüven boyutlarında `çok yüksek`; Kültürlerarası Etkileşime Katılım, Kültürel Farklılıklara Saygı, Kültürlerarası Etkileşimden Özen ve Kültürlerarası Duyarlılık Ölçek Toplam Puanında `yüksek` düzeyde çıktığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin yabancı uyruklu öğrencilere yönelik tutumları ile kültürlerarası duyarlılıkları arasındaki pozitif yönde ve yüksek düzeyde ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Yabancı uyruklu öğrenciler, kültürlerarası duyarlılık, tutum.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between elementary teachers' attitudes towards foreign students and the level of intercultural sensitivity. The universe of the study consists of elemantary teachers who work in Şanlıurfa city center in the spring term of 2018-2019 academic year and 355 elemantary teachers selected from these teachers. The criterion sampling method, one of the purposeful sampling methods, was used in sample selection. Quantitative research approach was adopted and screening model was used in the research. Intercultural Sensitivity Scale `and` Refugee Student Attitude Scale `were used as data collection tools. The data obtained were analyzed with SPSS 18 package program and independent groups t test, one way analysis of variance (ANOVA) and correlation analysis were performed. According to the results obtained from the findings , the attitudes of the elemantary teachers towards foreign students were at the level of `mostly agree` in Communication, Adaptation and Competence dimensions; intercultural sensitivity scores were `very high` in the likelihood of Intercultural Interaction and Self-Confidence in Intercultural Interaction; Participation in Intercultural Interaction, Respect for Cultural Differences, Attention to Intercultural Interaction and Intercultural Sensitivity Scale Total Score were found to be `high`. In addition, a positive and high level relationship was found between the attitudes of teachers towards foreign students and their intercultural sensitivity.Keywords: Foreign students, intercultural sensitivity, culture.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin yabancı uyruklu öğrencilere yönelik tutumları ile kültürlerarası duyarlılık düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between class teachers 'attitudes towards foreign students and intercultural sensitivity levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-16
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10291527
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594306
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess