Show simple item record

dc.contributor.advisorKaleci, Devkan
dc.contributor.authorKorkmaz, Özge
dc.date.accessioned2020-12-07T07:46:03Z
dc.date.available2020-12-07T07:46:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109578
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, içerisinde bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerini barındıran problemlerin çözümünü gerçekleştirecek bir web portalı tasarımı geliştirmek ve geliştirilen bu uygulama hakkında öğrencilerin görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubu, Kahramanmaraş ili, Afşin ilçesi, 2017-2018 eğitim öğretim yılında bir ortaokulda 6. sınıfta öğrenim gören 16 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, hazırlanan web portalı üzerinden beş hafta süresince içerisinde bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerini barındıran bir problemi çözümleyerek bir proje geliştirmişlerdir. Çalışmanın nitel verileri çalışma grubu öğrencileri ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Çalışmadan toplanan nitel veriler kodlanarak betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir.Sonuç olarak ortaokul öğrencilerine yönelik STEM projeleri geliştirme web portalının uygulandığı çalışma grubu ile gerçekleştirilen görüşme sonucu elde edilen nitel veriler değerlendirildiğinde öğrenciler proje hazırlamanın kendilerine, araştırma ve sorumluluk duygusunda artma, sorunları çözebilme ve anlama, planlı çalışma, proje tasarlama ve yazma gibi olumlu katkılar sağladığını belirtmişlerdir. Çalışmada kullanılan ortaokul öğrencilerine yönelik STEM projeleri geliştirme web portalı hakkında öğrenciler, planlı, mantıklı, detaylı çözümler üretmede ve proje yazmayı kolaylaştırmada etkili olduğunu; istenilen zaman girilmesini, işbirliğini sağlamasını, amacına uygun ve bilgilendirmelerin çok iyi olmasını da güçlü yönleri olarak ifade etmişlerdir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop a web portal design that will solve the problems involving the disciplines of science, technology, engineering and mathematics and to evaluate the students' opinions about this application. The study group consisted of 16 students in 6th grade in a secondary school in the 2017-2018 academic year in Afşin district of Kahramanmaraş province. The study was conducted with a case study design, one of the qualitative research methods. The working group developed a project by solving a problem involving the disciplines of science, technology, engineering and mathematics within five weeks via the prepared web portal. The qualitative data of the study were obtained through a semi-structured interview form with the study group students. The qualitative data collected from the study were coded and evaluated with descriptive analysis method. As a result, when the qualitative data obtained from the interviews conducted with the working group on which STEM projects development web portal is applied for middle school students were evaluated, the students stated that the preparation of the project made positive contributions to them such as increasing sense of research and responsibility, solving problems and understanding, planned work, project designing and writing. About STEM projects web portal for middle school students used in the study, students were informed that they were effective in producing planned, logical, detailed solutions and facilitating project writing; the desired time to enter, to provide cooperation, appropriate to the purpose and the information is very good strengths as expressed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerine yönelik stem projeleri geliştirme web portalı tasarımı ve değerlendirmesi
dc.title.alternativeDesign and evaluation of web portal development of stem projects for secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-14
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10273994
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568240
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess