Yaratıcı yazma etkinliklerinin türkçe öğretmeni adaylarının yazma becerisine etkisi
dc.contributor.advisor | Kana, Fatih | |
dc.contributor.author | Yildirim, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:46:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:46:00Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109575 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, yaratıcı yazma etkinliklerinin Türkçe öğretmeni adaylarının yazma becerisine etkisi araştırılmıştır. Bu doğrultuda Türkçe öğretmeni adaylarına yaratıcı yazma çalışmaları uygulanmıştır. Uygulama öncesinde Türkçe öğretmeni adaylarının yazmaya yönelik görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Uygulama süreci sonrasında ise öğretmen adaylarının görüşlerindeki değişikliği belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması kullanılmıştır. Yaratıcı yazma etkinlikleri Türkçe Eğitimi Bölümü 3. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı günlüğü, yarı yapılandırmış görüşme formu ve öğrenci yazılı anlatım kâğıtları kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Öğrenci yazılı anlatım kâğıtlarının değerlendirilmesinde `Yazılı Anlatım Değerlendirme Formu` kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına bakıldığında Türkçe Öğretmeni adaylarının yazmaya yönelik farklı metaforlar oluşturduğu görülmüştür. Bu metaforlar `Yaşam için zorunlu olan durumlar, rahatlama aracı, sürekliliği olan durumlar, zamanla oluşan durumlar ve diğer` olarak kategorilendirilmiştir. Ayrıca Türkçe öğretmeni adaylarının çoğu yazmayı ihtiyaç olarak görmektedir. Türkçe öğretmeni adayları yazmaya yönelik düzenli ve sistemli bir eğitim almamalarına rağmen genellikle yazma kaygısı taşımadıklarını ifade etmişlerdir. Araştırma sonuçlarına göre yaratıcı yazma etkinliklerinin Türkçe öğretmeni adaylarının yazmaya karşı tutumunu olumlu yönde etkilediği ve yazma becerisini geliştirdiği görülmüştür. | |
dc.description.abstract | In this research, the effects of creative writing activities on the writing ability towards pre-service Turkish teacher were investigated. For this reason, creative writing studies have been applied to the prospective Turkish teachers. In order to determine the opinions of the prospective teachers about the writing activities, a semi-structured interview questionnaire was conducted with them prior to the application. Following the application another semi-structured interview questionnaire was implemented in order to define the changes in the opinions of the prospective Turkish teachers. In the research action research design that is one of the qualitative research designes was used. Creative writing activities were conducted with the 3rd year students of Turkish Education Department. Data collettion tools in the research are; the researcher's diary, semi-structured interview questionnaires and the papers written by the students. Data were analyzed by content analysis. While evaluating the papers written by the students, the 'writing skill evaluation form' was used. When the findings of the research are evaluated, it is observed that prospective Turkish teachers have pointed different metaphors for writing. These metaphors are classified as `Conditions essential for life, means of relaxation, situations with continuity, situations occurring over time, and others`. Furthermore, most of the prospective Turkish teachers regard writing as a necessity. Although prospective Turkish teachers do not receive regular and systematic writing training, they usually stated that they do not have any writing anxiety. According to the results of the research, it is observed that the creative writing activities have positive effects on the attitudes of the prospective Turkish teachers towards writing and improved their writing ability. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yaratıcı yazma etkinliklerinin türkçe öğretmeni adaylarının yazma becerisine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of creative writing activities on the writing ability towards pre-service turkish teacher | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-21 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Creative writing | |
dc.subject.ytm | Writing activity | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.identifier.yokid | 10160580 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 524635 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |