İşletmelerde insan kaynağının sektörel başarı ve kurumsal bağlılıklarını artırmaya yönelik hizmet içi eğitim programlarının etkililiğinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Başboğaoğlu, Uğur | |
dc.contributor.author | Keskin, Gültekin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:45:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:45:58Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109574 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Türkiye'nin aktif büyüklüğü açısından en büyük ilk 5 bankasından birinin çalışanlarının hizmet içi eğitim algılamaları ile örgütsel bağlılıklarının ortaya konulması, hizmet içi eğitim ile örgütsel bağlılık ilişkisi ve hizmet içi eğitimin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisinin ortaya konulması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, bankanın bir Bölge Müdürlüğü'ne bağlı 32 şubesinde çalışan toplam 297 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular, çalışanların hizmet içi eğitime yönelik algılamalarının olumlu, örgütsel bağlılıklarının ise orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Erkek çalışanların örgütsel bağlılık düzeyleri kadın çalışanlara göre daha yüksektir. Erkek çalışanların hizmet içi eğitim algılamaları da kadınlara göre daha olumludur. Yaş arttıkça örgütsel bağlılık artmakta, hizmet içi eğitime yönelik algılamalar ise daha olumlu hale gelmektedir. Erkeklerin hizmet içi eğitimin alt boyutları olan Geleceğe Yönelik Eğitim, Başarı Odaklı Eğitim, İnsana Değer Verme ve Performans Artırma'ya yönelik algılamaları kadınlara göre daha olumludur. Evlilerin Uzaktan Eğitim'e yönelik görüşleri bekarlara göre daha olumludur. Araştırmada hizmet içi eğitim ile örgütsel bağlılık arasında orta şiddette ve pozitif yönlü bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yani hizmet içi eğitime yönelik algılamalar daha olumlu hale geldikçe, çalışanların örgütsel bağlılıkları da artmaktadır. Bununla birlikte hizmet içi eğitimin alt boyutlarından Geleceğe Yönelik Eğitim, Başarı Odaklı Eğitim ve İnsana Değer Verme alt boyutları örgütsel bağlılığı pozitif, Performans Artırma Odaklı Eğitim ise örgütsel bağlılığı negatif etkilemektedir. Uzaktan Eğitim'in ise örgütsel bağlılık üzerinde etkisi yoktur.Sonuç olarak hizmet içi eğitim ile örgütsel bağlılık arasında pozitif yönlü bir ilişki vardır ve bankanın, çalışanlarının örgütsel bağlılıklarını artırabilmek için geleceğe yönelik olarak insana değer vererek başarı odaklı bir eğitim vermesi gereklidir. | |
dc.description.abstract | This study aims to determine the perception of in-service training and organizational commitment level of employees of a bank, which is at the top of 5 banks in the sector in terms of size of assets; to determine the relationship between in-service training and organizational commitment; and to determine the effect of in-service training on organization commitment. The study was conducted with 297 participants working in 32 branches of the bank's Central Anatolia Regional Office. The findings of the research show that employees' perceptions of in-service training are positive and organizational commitment is moderate. Organizational commitment levels of male employees are higher than female employees. Male employees' perceptions of in-service training are more positive than women. As the age increases, organizational commitment increases and perceptions towards in-service training become more positive. Perceptions of men about the sub-dimensions of in-service training, Future-Oriented Education, Success-Oriented Education, Valuing People and Improving Performance are more positive than women. Married opinions about Distance Education are more positive than single ones.In the study, it was found that there was a moderate and positive relationship between in-service training and organizational commitment. In other words, as perceptions towards in-service training become more positive, the organizational commitment of employees increases. In addition, the sub-dimensions of in-service training, Future-Oriented Education, Success-Oriented Education and Valuing People affect organizational commitment positively and Performance Enhancement Oriented Education negatively affect it. Distance education has no effect on organizational commitment.As a result, there is a positive relationship between in-service training and organizational commitment, and the bank needs to provide a success-oriented training by attaching value to people for the future in order to increase the organizational commitment of its employees. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bankacılık | tr_TR |
dc.subject | Banking | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İşletmelerde insan kaynağının sektörel başarı ve kurumsal bağlılıklarını artırmaya yönelik hizmet içi eğitim programlarının etkililiğinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining the effectiveness of inservice training programs aimed at increasing the sectoral success and organizati̇onal commitment of human resources in enterprises | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-29 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10285034 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 585309 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |