Show simple item record

dc.contributor.advisorAltay, Bilal
dc.contributor.authorIşik, Selahattin
dc.date.accessioned2020-12-07T07:45:36Z
dc.date.available2020-12-07T07:45:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109554
dc.description.abstractBu çalışmada 11. sınıf diziler konusunun Gerçekçi Matematik Eğitimi etkinlikleriyle öğretiminin öğrenci başarısına ve öğrencinin matematiğe karşı tutumuna etkileri ile öğrencinin GME yaklaşımı hakkındaki görüşleri araştırılmıştır. Çalışma kapsamında hazırlanan ve uygulanan gerçekçi matematik eğitimi etkinliklerinin, öğrencilerin gerçekçi matematik eğitimi hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarması, öğrencilerin matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmelerine katkıda bulunması ve lise matematik öğretim programında öğrenciler için anlaması zor konulardan biri olan diziler konusunda öğrenci kavramasını ve başarısını artıracağı düşünülmektedir. Çalışmada, ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma 2015-2016 öğretim yılında Malatya ilinin Yeşilyurt ilçesinde bulunan bir lisenin 11. sınıflarında okuyan toplam 50 öğrenci ile yapılmıştır. Deney grubunda (n=25) Gerçekçi Matematik Eğitimi destekli öğretim, kontrol grubunda (n=25) ise mevcut öğretim uygulanmıştır. Veriler denkleştirme testi, ön-son başarı testi, ön-son tutum ölçeği ve düşünce anketi kullanılarak toplanmıştır. İstatiksel analiz programıyla verilerin dağılım normalliği incelemesinde, verilerin normal dağılmadığı görülmüştür. Bundan dolayı, başarı testi verilerinin analizi için Nonparametrik test olan Mann-Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Düşünce anketi sonuçları ise frekans-yüzde dağılımları verilerek yorumlanmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda, gerçekçi matematik eğitimi ile öğrenim gören deney grubu öğrencileri ile mevcut öğretime devam edilen kontrol grubu öğrencilerinin arasında başarıyı artırma ve matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmede deney grubu lehine istatiksel olarak anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Deney grubu öğrencilerine yapılan Gerçekçi Matematik Eğitimi yaklaşımı hakkındaki görüşlerin alındığı düşünce anketi sonuçlarına göre ise öğrencilerin görüşlerinin olumlu yönde olduğu gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Gerçekçi matematik eğitimi, diziler, başarı, tutum
dc.description.abstractIn this study, the effects of teaching sequences at 11th grade by using realistic mathematics education (RME) activities on student's attitude towards mathematics and the students' opinions about RME approach were investigated. It is expected that the realistic mathematics education activities which were designed and utilized within this study to reveal positive or negative student views about realistic mathematics education, to contribute developing positive attitudes towards mathematics and also to increase student achievement and comprehension on the sequences subject which is one of the hardest mathematics subject in high school curriculum. In this study, semi-experimental design with pretest – posttest control group and was carried out. The study was carried out with 50 students in the 11th grade of a high school in Yeşilyurt, - Malatya- in 2015-2016 academic year. In the experimental group (n = 25), the teaching was supported by Realistic Mathematics Education and in the control group (n = 25) the current teaching was applied. Data were collected by using the equalization test, the pre-post achievement test, the pre-post attitude scale and the thought survey. In the analysis of the distribution normality of the data with statistical analysis program, it was seen that the data were not distributed normally. So, the nonparametric test, Mann Whitney U and Wilcoxon Signed Rank Test, were used for the analysis of achievement test data. Thought survey results were interpreted by giving frequency-percentage distributions. As a result of the findings, it was determined that there was a statistically significant difference between the experimental group students who studying with realistic mathematics education and the control group students who continued their current education on improving their success and developing positive attitudes towards mathematics in favor of the experimental group was obtained. According to the results of the thought survey `that is the Realistic Mathematics Education approach` applied to the experimental group students, it was observed that the opinions of the students were positive.Key Words: Realistic Mathematics Education, Sequences, Achievement, Attitude.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleDiziler konusunun gerçekçi matematik eğitimi etkinlikleriyle öğretiminin öğrenci başarısına matematik tutumuna etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe effects of teaching sequences with realistic math education activities on student achievement, mathematics attitude and investigation of student opinions
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-11-08
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10284742
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid575388
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess