Show simple item record

dc.contributor.advisorTimur, Betül
dc.contributor.authorŞen, Cansu
dc.date.accessioned2020-12-07T07:45:13Z
dc.date.available2020-12-07T07:45:13Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109533
dc.description.abstractBu çalışmada, öğretmen adaylarının Entegre FeTeMM öğretimine yönelik yönelimleri ve teknolojiye yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi, Sınıf, Okul Öncesi ve Bilgisayar Öğretimi ve Teknolojileri Eğitimi bölümlerinde öğrenim görmekte olan 533 öğretmen adayı (103 erkek, 430 kız) araştırmada katılımcı olarak yer almıştır. 2016-2017 bahar döneminde uygulanan çalışmada, katılımcılar 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğretmen adaylarından oluşmaktadır. Nicel yöntemlerden betimsel tarama araştırması olan bu çalışmada `Teknolojiye Yönelik Tutum Ölçeği` ve `Entegre FeTeMM Öğretimi Yönelim Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçme araçları katılımcılara, gönüllülükleri göz önünde bulundurularak uygulanmıştır. Uygulamalar sonucunda toplanan veriler, SPSS 21.0 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, Bağımsız Örneklem t-tesit ve Anova gibi SPSS programında yer alan analiz testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda öğretmen adaylarının teknolojiye ve entegre FeTeMM öğretimine ilişkin yönelimlerinin kabul edilir seviyede olumlu olduğu görülmüştür Ayrıca araştırmada fen bilgisi eğitimindeki öğretmen adaylarının entegre FeTeMM öğretimine yönelimlerinin, diğer bölümlerdeki öğretmen adaylarından daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Teknolojiye yönelik öğretmen adaylarının tutumlarına ilişkin değerlendirmede ise B.Ö.T.E bölümü öğretmen adaylarının, diğer öğretmen adaylarından daha yüksek seviyede olumlu tutum gösterdiği belirlenmiştir. Anahtar kelimeler: FeTeMM, Fen Bilimleri, Fen Programı, Öğretmen Adayı.
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to investigate prospective teachers' tendencies towards Integrated STEM Teaching and their attitudes towards technology in terms of different variables. With this aim, the sampling of the study consisted of 533 undergraduate students, 103 of whom were male while 430 were female, from the departments of Science Teaching, Elementary Education, Early Childhood Education and Computer Teaching and Technologies at Çanakkle Onsekiz Mart University Education Faculty. The participants of the study were selected from the 1st, 2nd, 3rd, and 4th grade students during the spring term of 2016 and 2017 academic year. As a descriptive survey research, `The scale of Attitudes towards Technology` and `The scale of tendencies towards Integrated STEM Teaching` were made use of in the study. The measurement tools were applied to the participants by taking their voluntariness into account. The obtained data were analysed through the statistical software program of SPSS 21.0. The Independent T-test and ANOVA test available in in SPSS program were used for the analyses. The results showed that the tendencies of prospective teachers towards integrated STEM teaching and their attitudes towards technology were positive at an acceptable level. In addition, it was seen that tendencies of science prospective teachers towards integrated STEM teaching were higher than those of prospective teachers at other departments. While considering the attitudes of prospective teachers towards technology, it was determined that prospective teachers at the department of Computer Teaching and Technologies showed a higher positive attitude than the others.Keywords: STEM, Science, Science program, prospective teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının entegre FeTeMM öğretimine yönelimlerinin ve teknolojiye yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigating prospective teachers' tendencies towards integrated STEM teaching and their attitudes towards technology in terms of different variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-09
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmSTEM
dc.identifier.yokid10184360
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495537
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess