Show simple item record

dc.contributor.advisorKış, Ali
dc.contributor.authorAltay, Perihan
dc.date.accessioned2020-12-07T07:45:09Z
dc.date.available2020-12-07T07:45:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109530
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sözleşmeli öğretmenlerin sözleşmeli öğretmenlik uygulamasıhakkında deneyimleri ve görüşlerini belirlemektir. Bu amacı gerçekleştirebilmek içinnitel araştırma yöntemleri arasında yer alan olgubilim (fenomenoloji) desenikullanılmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örneklem kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Şanlıurfa ilinin Hilvan ilçesinde görev yapan sözleşmeli öğretmenler, çalışma grubunu ise ilçe merkezinde her kademeden belirli sayıda olan 37 sözleşmeli öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, sözleşmeli öğretmenler sözleşmeli öğretmenlik uygulamasını olumsuz değerlendirmekte, sözleşmeli öğretmenlik seçiminde uygulanan sözlü sınav yöntemini eleştirmekte vealternatif yöntemler önermekte, kadrolu öğretmenlerin sahip olduğu haklardan aynı şekilde yararlanmak istemekte ve ancak uygulamanın kaldırılmasıyla adaletin sağlanabileceğini düşünmektedirler. Sözleşmeli öğretmenlerin özlük haklarını yeniden gözden geçirme ve kalkınmada öncelikli yörelerde öğretmenlerin uzun süre görev yapmalarını özendirici unsurları hayata geçirme çalışmaları yapılabilir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the experiences and views of contracted teachers about contracted teaching practice. In order to realize this aim, phenomenology pattern which is one of the qualitative research methods was used. Purposeful sampling was used to determine the study group. The population of the research consists of contracted teachers working in Hilvan district of Şanlıurfa province and 37 contracted teachers from each level in the district center are study group. According to the results of the research, contracted teachers evaluate the contracted teaching practice negatively, criticize the oral examination method used in the selection of contracted teachers and propose alternative methods, want to benefit from the rights of permanent teachers and think that justice can only be achieved by abolishing the practice. It may be possible to revise the personal rights of contracted teachers and to implement the elements that encourage teachers to work for a long time in priority regions in development.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSözleşmeli öğretmenlerin sözleşmeli öğretmenlik uygulamasına ilişkin deneyimleri ve görüşleri
dc.title.alternativeContracted teachers 'experiences and views on contracted teaching practice
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-14
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10309268
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid602108
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess