Show simple item record

dc.contributor.advisorAltay, Bilal
dc.contributor.advisorYaşaroğlu, Cihat
dc.contributor.authorPoçan, Serdal
dc.date.accessioned2020-12-07T07:45:04Z
dc.date.available2020-12-07T07:45:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109526
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaokul 7. sınıf cebir ünitesinde mobil teknoloji destekli dikişsiz öğrenme ortamlarının öğrenci başarısı ve motivasyonuna etkisini incelemek ve uygulamaya ilişkin öğrenci ve veli görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmada karma yöntem araştırmalardan açıklayıcı desen tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Döneminde Doğu Anadolu Bölgesi'nde yer alan bir ilin merkezinde bulunan bir ortaokulda yedinci sınıfta öğrenim gören 73 (30 erkek ve 43 kız) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, sınıf içi öğrenme ile sınıf dışı öğrenmenin kesintisiz bütünleşmesine olanak sağlayan etkinlikler düzenlenmiştir. Kullanılan mobil teknolojilerde bireysel öğrenmeyi desteklemek amacıyla cebir öğrenme alanına yönelik araştırmacı tarafından hazırlanmış Artırılmış Gerçeklik (AG) uygulamaları ve sosyal öğrenmeyi desteklemek amacıyla grup toplantılarının yapıldığı WhatsApp grupları kurulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, cebir öğrenme alanına yönelik araştırmacı tarafından geliştirilen Cebir Başarı Testi (CBT), Aktan (2012) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Matematik Motivasyon Ölçeği (MMÖ) ve süreç ile ilgili görüşlerini belirlemek için öğrenci ve ebeveynlere yönelik hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen nicel verilerin analizinde bağımsız ve bağımlı örneklem t testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Ayrıca değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek amacı ile korelasyon analizi yapılmıştır. Nitel verilerden elde edilen bilgilerden kategori ve kodlar oluşturularak içerik analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilerin CBT ve MMÖ verileri incelendiğinde deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bununla birlikte motivasyon alt boyutlarından dışsal hedef yönelimi, konu değeri, öğrenme inancı ve öz yeterlik açısından deney grubu öğrencilerinin lehine istatistiksel olarak anlamlı fark bulunurken, içsel hedef yönelimi ve sınav kaygısı alt boyutları açısından deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son test puanları bakımından istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmadığı görülmüştür.Öğrenci görüşmelerinden elde edilen veriler AG etkinliklerinin ve WhatsApp uygulamasının öğrenciler açısından faydalı olduğunu göstermiştir. Öğrenciler AG uygulamalarının faydalı, akılda kalıcı, eğlenceli, kolay öğrenme fırsatı sağlama, farklı olma ve merak uyandırma gibi olumlu yönlerini belirtmişlerdir. Bununla birlikte bazı öğrenciler işaretçi problemi ve ses efektlerinin eksikliği yönünde olumsuz görüş bildirmişledir. Ayrıca öğrenciler WhatsApp grup toplantıları ile ilgili okul dışında bir araya gelebilme, sorular üzerinde tartışma, yardımlaşma, çözümleri karşılaştırma, farklı çözüm yolları üzerinde birlikte düşünebilme ve kendi düşüncelerini savunabilme gibi olumlu görüşler bildirmişlerdir. Bunun yanında bazı öğrenciler sanal ortamda soru paylaşma ve grup toplantılarının süresi ile ilgili olumsuzluklardan bahsetmişlerdir. Öğrenci velilerinin ise uygulama öncesi mobil teknolojiye olan olumsuz görüşlerinin uygulama ile birlikte değiştiğini, öğrencilerin mobil cihazları kullanırken öğrenciler için faydalı, eğlenceli olduğunu ve öğrencilerin derse yönelik ilgilerinin arttığını ifade etmişlerdir. Çalışmada elde edilen bulgular neticesinde akademik alana ve matematik öğretimi alanına ilişkin birtakım önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Matematik Eğitimi, Dikişsiz Öğrenme, Mobil Teknoloji, Artırılmış Gerçeklik, WhatsApp Anlık Mesajlaşma.
dc.description.abstractThe aim of the study is to investigate the effect of mobile technology-assisted seamless learning environments on student achievement and motivation in the 7th-grade algebra unit and to evaluate students' and parents' opinions about the application. The explanatory research design was preferred as a mixed-method research design. The population of the study consists of 73 seventh grade students (30 male and 43 female) who study in a secondary school located in the center of a province in the Eastern Anatolia region during 2018-2019 academic year fall semester. In the research, activities that enable the seamless integration of in-classroom learning and out-classroom learning were organized. To support individual learning, Augmented Reality (AR) applications that was developed by the researcher in the field of algebra and to support social learning in mobile technologies, WhatsApp groups, where group meetings are organized, were created. As data collection tools Algebra Achievement Test (AAT) developed by the researcher in the field of algebra learning, Mathematics Motivation Scale (MMS) adapted to Turkish by Aktan (2012), semi-structured interview forms prepared to determine students' and parents' views on the process were used. Independent samples t-test and paired sample t-test, and Wilcoxon signed-rank test were used to analyze quantitative data obtained in the study. Furthermore, correlation analysis was done to determine the relationship between variables. Content analysis was performed by creating categories and codes from the information obtained from qualitative data. According to the results of the study, statistically significant differences favoring the experimental group were found when the AAT and MMS data of the students in the experimental and control groups were examined. While there were statistically significant differences favoring students in the experimental group, in terms of sub-categories of motivation such as external goal orientation, subject value, belief in learning, and self-efficacy; however, statistically significant differences in terms of the latest test scores of students in experimental group and control group in sub-categories such as internal goal orientation and test anxiety were not observed. Data obtained from student interviews showed that AR activities and WhatsApp application are useful for students. Students pointed out positive aspects of AR applications, such as providing useful, catchy, funny and easy way of learning opportunities, being different and intriguing. However, some students mentioned negative aspects such as indicator problems and voice effects. Moreover, Students expressed their positive views about WhatsApp group meetings such as being able to get together outside the school, discussing questions, cooperating, comparing solutions, thinking together on different solutions and defending their own opinions. In addition, some students mentioned negative aspects such as sharing questions in a virtual environment and the duration of group meetings. On the other hand, parents expressed that their negative views on mobile technology before using the present application was changed after usage of the application, since using mobile devices were useful and funny for the students and that the students' interest in the course increased. Some suggestions were made regarding environments of academic and mathematics teaching as a result of the findings obtained in the study. Keywords: Mathematics Education, Seamless Learning, Mobile Technology, Augmented Reality, WhatsApp Instant Message.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMobil teknoloji destekli dikişsiz öğrenme ortamlarının 7. sınıf cebir ünitesinde öğrenci başarı ve motivasyonuna etkisi ile sürece ilişkin öğrenci ve veli görüşleri
dc.title.alternativeThe effect of mobile technology assisted seamless learning environments on student success and motivation in 7th grade algebra unit as well as student and parent opinions about the process
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-02-13
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10320155
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid609098
dc.description.pages287
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess