Show simple item record

dc.contributor.advisorKaleci, Devkan
dc.contributor.authorÖzaslan, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-07T07:45:02Z
dc.date.available2020-12-07T07:45:02Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109524
dc.description.abstractSTEM yaklaşımı Fen (Science), Teknoloji (Technology), Mühendislik (Engineering) ve Matematik (Mathematics) alanlarını disiplinler ötesi bir anlayışla birlikte kullanarak, günlük hayatın içindeki problemlere çözümler sunabilecek ürünler ve projeler ortaya koyma hedefini, 21. yüzyıl becerilerini kullanarak sağlamaya çalışan güncel ve önemli bir felsefedir.Yapılan bu çalışmada, Proje tabanlı olarak gerçekleştirilen STEM etkinliği ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve fen bilimleri dersine olan tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2018 – 2019 öğretim yılı bahar döneminde uygulanmıştır. Çalışma, Malatya ilinde bulunan bir ilköğretim kurumunda 7. sınıfında öğrenim görmekte olan ve seçkisiz yöntemler ile seçilen 70 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Yapılan çalışma nicel araştırma yöntemlerinden olan ön test- son test deney ve kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmada da araştırmacı tarafından geliştirilen `Fen Bilgisi Başarı Testi` ve Ilgaz (2006) tarafından geliştirilmiş olan `Fen Bilgisi Tutum Ölçeği` kullanılmıştır.Yapılan çalışma süresince deney grubunda bulunan katılımcılara, Millî Eğitim Bakanlığı öğretim programına ek olarak Millî Eğitim Bakanlığının ünite kazanımlarına uygun olarak hazırlanmış STEM yaklaşımına göre geliştirilmiş olan proje tabanlı Fen Bilimleri ders etkinliği uygulanılmıştır. Araştırmada kontrol grubunda bulunan katılımcıların eğitimi ise ünite sürecinde yalnızca Milli Eğitim Bakanlığı öğretim programına uygun olarak geleneksel eğitim ile gerçekleştirilmiştir. Uygulamanın geleneksel eğitim yönteminin sonundaki STEM yaklaşımına göre geliştirilmiş olan proje tabanlı Fen Bilimleri ders etkinliği uygulanması 4 hafta sürmüş ve dersin eğitmeni ve araştırmacı tarafından uygulamalı olarak beraberce gerçekleştirilmiştir.Araştırmadaki uygulamalar sonucunda elde edilen nicel veriler istatistiksel veri değerlendirme programında istatiksel çıktıları ile analiz edilmiştir. Çalışmadaki deney ve kontrol gruplardan alınan ön – son test verileri 0,05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiş ve bu farkın anlamlılığını belirlemek amacıyla toplanan veriler üzerinde bağımlı ve bağımsız örneklemler için t-testi analizi yapılmıştır.Çalışma ile elde edilen verilerin sonucunda STEM yaklaşımına göre geliştirilmiş olan proje tabanlı Fen Bilimleri ders etkinliği ile gerçekleştirilen eğitimi alan deney grubu katılımcılarının akademik başarısı ve fen bilimleri dersine olan tutumlarının geleneksel yöntemler ile eğitim alan kontrol grubu katılımcılarından anlamı düzeyde farklılık gösterdiği görülmüştür. Ayrıca bu istatiksel olarak anlamlı düzeydeki farklılığın deney grubu lehine olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: STEM Eğitimi, Proje Tabanlı Eğitim, Robotik, Mikro Denetleyici Sistemler, Akademik Başarı, Tutum
dc.description.abstractSTEM approach is an important and current philosophy that using the fields of Science, Technology, Engineering and Mathematics with a transdisciplinary understanding. This approach aims to investigate products and projects that can provide solutions to problems in daily life by using 21st-century skills.In the present study, it was aimed to analyze the effects of STEM activities performed as Project-based on both the academic achievements of 7th-grade students and the effects on their attitudes of Science course activities. The study was applied in the spring semester of the 2018 - 2019 academic year. The study was applied to seventh-grade students selected by random methods in a primary school in Malatya. This study was done by using pretest-posttest and control group quasi-experimental design, which are quantitative research methods. In this study, `The Science Achievement Test` which is provided by researchers who are experts in their fields and `The Science Attitude Scale` developed by Ilgaz (2006) are used.During the study, traditional training was applied to the participants in the experimental group with the curriculum of the Ministry of National Education. In the last three weeks of this training, project-based STEM training activities, which were prepared in line with the unit gains of the Ministry of National Education, were implemented. In the research, the training of the participants in the control group was carried out with traditional training only in accordance with the curriculum of the Ministry of National Education during the unit process. The implementation of the project-based STEM training activities at the end of the traditional training method lasted for 4 weeks and was carried out together as a practice by the instructor and the researcher.The quantitative data obtained as a result of the applications in the research were analyzed with the statistical outputs in the SPSS package program. The pretest-posttests data obtained from the experimental and control groups in the study were evaluated at the 0.05 significance level. In order to determine the significance of this difference, a t-test analysis was performed for the dependent and independent samples on the collected data.As a result of the data obtained in this study, it was seen that the academic achievement and science attitudes of the experimental group participants who were trained with project-based STEM activities differed significantly from the control group participants who were educated with traditional methods. In addition, this significant difference as statistically was found to be in favor of the experimental group.Key Words: STEM Education, Project-Based Education, Robotics, Micro Controller System, Attitudeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleIşığın kırılması ve mercekler ünitesine yönelik STEM yaklaşımına göre geliştirilen etkinliğin öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna etkisi
dc.title.alternativeThe effects of the effectiveness of students on academic success and attitude according to the light breaking and root approach to the lens unit
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-12
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10331249
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid621137
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess