Show simple item record

dc.contributor.advisorEmre, Fatma Bilge
dc.contributor.authorGürel Taşkiran, Aycan
dc.date.accessioned2020-12-07T07:44:58Z
dc.date.available2020-12-07T07:44:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109519
dc.description.abstractİnsanoğlu son zamanlarda teknoloji çağını yaşamaktadır. Bu süreçte yetiştirilen bireylerin teknolojiyi takip eden, doğa bilimlerini anlayan, çevresini gözlemleyip yorumlayan, karşılaştığı sorunların çözümünde fen bilimlerinden faydalanan ve elde ettiği bilgileri kullanma becerisine erişmiş, fen okuryazarı olmaları oldukça önemlidir. Bu duruma bağlı olarak araştırmanın amacı `Fen eğitiminde 3D yazıcıların kullanımının öğrencilerin tutumlarına ve 3D yazıcı ile ilgili görüşlerine etkisi var mıdır?` şeklindedir. Bu probleme bağlı olarak belirlenen alt problemler ise; •Fen eğitiminde 3D yazıcıların kullanımına karşı geliştirilen tutum ölçeği öğrenci cinsiyete göre farklılaşmakta mıdır?•Fen eğitiminde 3D yazıcıların kullanımına karşı geliştirilen tutum ölçeği sınıf düzeyi üzerinde farklılaşmakta mıdır?Araştırmanın örneklemini 2017-2018 yılında Malatya'da bulunan iki ortaokulunun 7 ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. 7. Sınıf öğrencilerini 20 kız, 33 erkek öğrenci oluşturmaktadr. 8. Sınıf öğrencilerini ise 28 kız, 27 erkek öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Fen Eğitiminde 3D Yazıcıların Kullanımına Karşı Tutum Ölçeği geliştirilmiştir. Ayrıca kullanılan bir diğer veri toplama aracı ise `Öğrencilerin 3D yazıcı hakkındaki görüşleri` dir. Öğrencilerin 3D yazıcının fen eğitimindeki önemi ile ilgili açık uçlu sorular ile öğrencilerin görüşleri sorulmuştur. Öğrenciler yapılan etkinlik sonrasında duygu ve düşüncelerini ifade etmişlerdir. Her iki sınıf düzeyine de önce uygulayıcı düz anlatım yöntemini kullanmıştır. 10 haftalık bir süreç boyunca dersler 3D yazıcı ile uygulamalı olarak işlenmiştir. 10 haftalık süreç sonunda öğrenciler arasındaki farkındalık düzeylerini ölçmek amacıyla anket uygulanmış ve elde edilen veriler Statistical Package fort the Social Sciences (17.00) paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırmada problem durumu test etmek için puanlarının standart sapmalarını ve bu puanların ortalamaları arasındaki fark hesaplanmıştır, puanların normal dağılım göstermesi durumunda parametrik testlerden t-testi, puanların normal dağılım göstermemesi durumda parametrik olmayan Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS paket programı aracılığı ile 0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda kızlar ve erkekler arasında kızlar lehine anlamlı bir farklılığın olduğu görülmüştür Nitel veriler ise betimsel analize tabii tutulmuştur. Araştırma sonucunda, öğrencilerin fen eğitiminde 3D yazıcı kullanımı ile ilgili oldukça olumlu görüşlere sahip olduğu belirlenmiş, 3D yazıcının fen eğitiminde kullanımına karşı öğrencilerin farkındalık düzeylerine olumlu yönde katkı sağladığı belirlenmiştir.Anahtar sözcükler: 3D yazıcı, fen eğitimi, tutum ölçeği
dc.description.abstractMankind is experiencing the age of technology in recent times. It is very important that individuals who are educated in this process have the ability to follow the technology, understand the natural sciences, observe and interpret their environment, make use of the information obtained from the sciences in the solution of the problems they face, and most importantly be a science literate. Depending on this situation, the aim of the research is mı Does the use of 3D printers in science education have an effect on students' attitudes and opinions about 3D printers? `. Sub-problems determined due to this problem are;• Do the attitude scales developed against the use of 3D printers in science education differ according to gender?• Does the attitude scale developed against the use of 3D printers in science education differ on the grade level?The sample of the study consists of 7th and 8th grade students of two secondary schools in Malatya in 2017-2018. The seventh grade students consisted of 20 girls and 33 boys. 8th grade students consist of 28 female and 27 male students. As a data collection tool, Attitude Scale against the Use of 3D Printers in Science Education was developed. Another data collection tool used is kullanıl Students' opinions about 3D printer. Open-ended questions and students' opinions about the importance of 3D printer in science education were asked. The students expressed their feelings and thoughts after the activity. In both class levels, the practitioner first used the method of flat expression. During the course of 10 weeks, the lessons were practiced with 3D printer. At the end of the 10-week period, a questionnaire was administered to measure awareness among students and the data were analyzed with SPSS (17.00) package program. In order to test the problem situation, the standard deviations of the scores and the difference between the mean scores of these scores were calculated. The quantitative data obtained were evaluated with SPSS packet program at 0.05 significance level. As a result of the research, a significant difference was found between girls and boys in favor of girls. Qualitative data were subjected to descriptive analysis. As a result of the research, it was determined that the students had very positive opinions about the use of 3D printer in science education and it was found that it contributed positively to the awareness levels of the students against the use of 3D printer in science education.Key words: 3D printer, science education, attitude scaleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen eğitiminde 3d yazıcıların kullanımının öğrencilerin tutumlarına ve görüşlerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of using 3d printer in science education on students' attitudes and opinions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-30
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10310280
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598408
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess