Okul öncesi dönem çocuklarının cinsel eğitimiyle ilgili anne baba görüşlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Durukan, Haydar | |
dc.contributor.author | Çankiri, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:44:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:44:42Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-05-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109506 | |
dc.description.abstract | Her insan dünyaya bir cinsiyetle gelir. Anne ve babalar da çocuklarını bu cinsiyet doğrultusunda yetiştirmeye gayret gösterirler. Fakat cinsel gelişim belirli aşamalardan geçen çok boyutlu bir gelişimdir. Cinsel kimlik gelişiminde en önemli noktalardan bir tanesi kişinin kendini sevmesi ve kendine güven duymasıdır. Bununla birlikte kişinin içinde yaşadığı ve ailenin çocuğunu büyütürken benimsediği tutumun etkisi de yadsınamaz. Çocuğun kendine güvenen bir birey olarak yetişmesinde ve tüm gelişim alanlarını başarılı bir şekilde tamamlamasında anne baba tutumları oldukça etkilidir. Çocukluk döneminin insan yaşamında ki kalıcı etkileri yadsınamaz. Gelişimin hızlı bir şekilde devam ettiği çocukluk döneminde aile ve çevreyle yaşanan ilişkiler kişinin hayatının şekillenmesinde önemli rol oynar. Bu araştırmayla ailelerin çocuklarına cinsel eğitim verirken hangi görüşleri benimsediği ele alınmıştır. Bununla birlikte çocuğun yaşına uygun biçimde bir cinsel eğitim alması ve anne babaların çocuklarına bu bilinçle yaklaşmaları çocukların cinsel sağlık ve istismardan kendini koruyabilen bireyler olarak yetişmeleri açısından çok önemlidir. Araştırmanın genel amacı; Okulöncesi Eğitim döneminde 5-6 yaş grubu çocuğa sahip olan anne ve babaların, çocuklarının cinsel eğitimleri ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırma 2017-2018 yılları arasında gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın çalışma evrenini, Çanakkale illindeki, 2017-2018 Eğitim Öğretim yılında MEB'e bağlı anaokullarında öğrenim gören 5-6 yaş grubu öğrencilerin ebeveynleri oluşturmaktadır. Çalışma evreninde yer alan anaokulu öğrencilerinin ve ebeveynlerinin tamamına ulaşmanın ekonomik olmayacağı düşüncesinden hareketle çalışma örneklemi alma yoluna gidilmiştir. Araştırmada tesadüfi küme örneklem tekniğiyle (random) belirlenen 125 öğrenci ve bu öğrencilerin anne babaları olmak üzere 250 veli ile örneklem oluşturulmuş ve çalışma yürütülmüştür. Araştırmanın veri toplama aşamasında Çeliköz ve Eser (2008) tarafından ebeveynlerin çocuklarının cinsel gelişimlerini yönlendirirken kullanmış oldukları tutumları belirlemeye yönelik olarak geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Bu bilgiler ışığında bir anket formu hazırlanmıştır. Ankette kişisel bilgilere de yer verilmiştir. Anket anne ve babalara uygulanmıştır. Bu araştırmada beklenen sonuç; yapılan istatiksel çalışmalar ile elde edilen bulgular sonucunda örneklemi oluşturan 5-6 yaş grubu çocuğu olan anne-babaların; çocuklarını cinsellik noktasında yeterince bilgilendirip bilgilendirmediklerine dair bilgi almaktı. Cinsel gelişim konusunda 5-6 yaş grubu çocuklardan beklenen davranışların anne- baba tutumlarını yordayan bir değişken olmadığı sonucu çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTEvery human being comes into this world with a gender. Parents make an effort to educate their children in accordance with this gender. In addition, sexual development is a multidimensional development which passing through certain stages.The most important point in the development of sexual identityis one's self- love and self confidence. Moreover, the effect of the society in which people live and the parents' attitude towards raising their children on sexual identitycan not be incontrovertible. Parents' attitude is efficientto raise their children as a confidentindividual and to completed all areas of development successfully.The lasting effects of childhood on human being's life can not be denied. As development is rapidly growing in the childhood, relationships between family and environment plays a crucial role in shaping humans life. In this respect, this study aims to discuss opinions of which parents have adopted while they are giving sexual education (SE after this point) to their children. It is important to give appropriate SEto children according to their age level in terms of their growth as an individual, who can protect themselves from sexual abuse.General purpose of the study is to determine parents' views about their children's SE between the ages of 5-6 in the pre-school period.The study is conducted between the years of 2017-2018. The target population of the study consists of parents of which students (5-6) study at the pre-school connected Ministery of Education in Çanakkale, in 2017-2018 academic years. Sample survey is used for this studyas it is thought that it is not economic to reach all the parents in the target population. Via random sampling technique, the survey is conducted with randomly selected 125 students' parents consisting of 250 individuals.At data collection stage, the scaledeveloped by Çeliköz and Eser (2008) to determine parents'attitudes which they use to lead their children's sexual process is conducted. In accordance with this information, a questionnaire which also includes personal information is applied both mothers and fathers.According to the result of the findings obtained by statistical studies., it is supposed to get information whether parents who have children at the age of 5-6give enough education about sexual aspects to their children. However, it is concluded that attitudes of parents about SE have no effect on their children's sexual identity behaviors. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi dönem çocuklarının cinsel eğitimiyle ilgili anne baba görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining the views of parents about sexual education of pre-school children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-08 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Sexual education | |
dc.subject.ytm | Sexual development | |
dc.subject.ytm | Parents attitude | |
dc.identifier.yokid | 10207751 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 528268 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |