Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Muzaffer
dc.contributor.authorDemir, Dilek
dc.date.accessioned2020-12-07T07:44:32Z
dc.date.available2020-12-07T07:44:32Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109496
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, farklı öğreme stillerini tercih eden öğrencilerin algoritma öğretimi için geliştirilen bir Sanal Gerçeklik uygulamasına (ASGU) yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırmada Nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, 2017-2018 öğretim yılında Şehit Cemal Demir Anadolu İmam Hatip Lisesi'nin ortaokul kademesinde okuyan altıncı sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya 44 öğrenci katılmıştır. Bu öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek amacı ile Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri kullanılmıştır. Katılımcıların ASGU'ya yönelik görüşleri, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış bir görüşme formu yardımıyla alınmıştır.Yapılan tematik analiz sonucunda `gerçekçi yaşantı`, `kalıcı öğrenme`, `eğlenceli öğrenme`, `sanal ortamın etkileri` ve `kolay öğrenme` temalarına ulaşılmıştır. Öğrenciler en çok ASGU'nun gerçeğe yakın bir deneyim sunması üzerine görüş bildirmilerdir. Görüşler arasında ikinci sırada ASGU'nun eğlenceli öğrenme deneyimi sunması gelirken, bunu kalıcı öğrenme ve kolay öğrenme takip etmiştir. ASGU'nun öğrenmeyi kolaylaştırdığına, eğlenceli ve gerçeğe yakın öğrenme sunduğuna yönelik olumlu görüş bildirenler arasında, yerleştiren öğrenme stili sayıca fazlaydı. ASGU'nun gerçeğe yakın deneyim sunduğu ve algoritma öğrenmeyi kolaylaştırdığını belirten öğrencilerin de yine çoğunlukla yerleştiren stile sahip oldukları görülmüştür. Öğrencilerin büyük çoğunluğu ASGU'nun kalıcı öğrenme ve somutlaştırmaya yardımcı olduğuna yönelik görüş bildirmiştir. ASGU kullanırken sağlık sorunu yaşayanlar da yine en çok yerleştiren öğrenme stiline sahip öğrencilerdi. ASGU'da kullanışlılık sorunlarını en çok değiştiren stildeki öğrenciler yaşamıştır. Yerleştiren öğrenme stiline sahip öğrenciler ise bu konuda herhangi bir problem yaşamamışlardır. ASGU'nun tasarımı ile ilgili hem olumlu hem de olumsuz görüş bildirenler arasında yine yerleştiren öğrenme stiline sahip olan öğrenciler vardı. Yerleştiren ve değiştiren öğrenme stillerine sahip olan iki öğrenci ASGU'nun dikkat dağıtıcı olduğunu belirtmişlerdir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the opinions of students who prefer different learning styles on a Virtual Reality application (AVRA) developed for teaching algorithms. In the study, `case study`, which is one of the qualitative research designs, was used. The participants of the study are the sixth grade students studying at the middle school level of Şehit Cemal Demir Anadolu İmam Hatip High School during the 2017-2018 school year. 44 students participated in the study. Kolb Learning Styles Inventory was used to determine the learning styles of these students. The participants' views on AVRA were obtained by a semi-structured interview form developed by the researcher.As a result of the thematic analysis, `realistic experience`, `permanent learning`, `fun learning`, `virtual environment effects` and `easy learning` themes have been reached. Students mostly commented on the fact that AVRA offers a lifelike experience. In the second place among the opinions, AVRA has provided a fun learning experience, followed by permanent learning and easy learning. Among those who reported that AVRA facilitated learning, provided fun and true learning, the number of students who preferred accommodation learning style was higher than those who preferred other learning styles. It was observed that the students, who stated that AVRA offers a realistic experience and facilitates the learning of algorithm, also have mostly accommodation learning style. The majority of the students stated that AVRA is helping to achieve permanent learning and concretization. Those who had health problems while usingAVRA were also the students with the most accommodation learning style. Students with diverging learning style experienced the most usability problems in AVRA.Students with accommodating learning styles did not experience any problems about this issue. Among those who reported both positive and negative opinions about the design of the AVRA, there were also students with accommodator learning style. Two students with the Accommodator and diverging learning styles stated that AVRA was distractingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAlgoritma öğretiminde sanal gerçeklik kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin öğrenme stilleri bağlamında incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of students' views on the use of virtual reality in algorithm teaching in the context of learning styles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-22
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVirtual reality
dc.subject.ytmLearning styles
dc.subject.ytmKolb learning style model
dc.subject.ytmAlgorithms
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.identifier.yokid10196302
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid527164
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess