dc.contributor.advisor | Çoruk, Adil | |
dc.contributor.author | Şahin, Kudret | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:44:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:44:27Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-05-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109492 | |
dc.description.abstract | Ortaöğretim Okul Yöneticilerinin Yenilik Yönetimi Yeterlikleri İle Girişimcilik Yeterlikleri Arasındaki İlişkiBu araştırmada, ortaöğretim okul yöneticilerinin yenilik yönetimi yeterlikleri ile girişimcilik yeterlikleri arasındaki ilişki incelenmiş ve aralarında anlamlı fark olup olmadığı çeşitli değişkenlere bağlı olarak belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evreni, 2016-2017 eğitim öğretim yılı Çanakkale merkez ilçesi ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerden oluşmaktadır. Örneklemi ise rastgele seçilen 110 erkek ve 145 kadın öğretmenin oluşturduğu toplam 255 öğretmenden ibarettir.Bu çalışmada veri toplamak için anket tekniği kullanılmıştır. Ortaöğretim yöneticilerinin yenilik yönetimi yeterliklerini ölçmek amacıyla araştırmacının oluşturduğu kişisel bilgi formunun yanı sıra Bülbül (2011) tarafından geliştirilen, `Okullarda Yenilik Yönetimi Ölçeği` isimli ölçek kullanılmıştır. Ortaöğretim yöneticilerinin girişimcilik yeterliklerini ölçmek amacıyla Ağca' nın (2004) geliştirmiş olduğu ve Çelik'in (2013) okul yöneticilerine uyarlamasını yaptığı `Girişimcilik Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde, öğretmen algılarına göre, ortaöğretim okul yöneticilerinin yenilik yönetimi yeterliklerinin yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ortaöğretim öğretmenlerinin okul yöneticilerinin yenilik yönetimi yeterliklerine ilişkin algılarında öğretmenlerin cinsiyet, yaş, medeni hal, branş, eğitim durumuna göre anlamlı farklılık bulunmadığı, çalışılan okul türü ve mesleki kıdemlerine göre ise anlamlı farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğretmen algılarına göre ortaöğretim okul yöneticilerinin girişimcilik yeterliklerinin yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ortaöğretim öğretmenlerinin okul yöneticilerinin girişimcilik yeterliklerine ilişkin algılarında öğretmenlerin cinsiyet, yaş, medeni hal, branş, eğitim durumuna ve mesleki kıdemlerine göre anlamlı farklılık bulunmadığı, çalışılan okul türüne göre ise anlamlı farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak, ortaöğretim okul yöneticilerinin yenilik yönetimi yeterlikleri ile girişimcilik yeterlikleri arasında orta düzeyde ve pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Milli Eğitim Bakanlığı okul müdürlerini atama kriterlerine yenilik yönetimi ve girişimcilik yeterliklerini ekleyebilir. Yenilik yönetimi ve girişimcilik yeterliklerine sahip olan yöneticiler yeni fikirleri üretme, bu fikirleri hayata geçirme ve yönettiği eğitim kurumuna yayma konusunda devlet desteğine ihtiyacı vardır. Bu desteğin sağlanması için de Milli Eğitim Bakanlığı çalışanlarına yenilik yönetimi ve girişimcilik üzerine yapılmış araştırmalardan örneklerle beraber hizmet içi eğitim verilebilir.Anahtar Kelimeler: Okul Yöneticileri, Yenilik Yönetimi, Girişimcilik. | |
dc.description.abstract | The Relationship Between Secondary Education Administrators' Innovation Management Sufficiencies And Their Entrepreneurship SufficienciesIn this research, the relationship between secondary education administrators' innovation management and entrepreneurship sufficiencies was examined and it was tried to be determined depending on various variables whether there is a significant difference between them. The universe of this research consists of teachers working in secondary education institutions in Central district of Çanakkale in 2016-2017 academic year. The research sample consists of randomly selected 255 teachers who are 110 male and 145 female teachers.In this study, questionnaire technique was used to collect data. Besides the personal information form created by the researcher in order to measure the innovation management sufficiencies of secondary education administrators, scale named `Innovation Management Scale on Schools` developed by Bülbül (2011) was used. In order to measure entrepreneurship sufficiencies of secondary education administrators `The Entrepreneurship Scale` developed by Agca (2004) and adapted by Çelik (2013) was used.When the research results are examined, it is concluded that high school administrators have a high level of innovation management competency. According to the perceptions of the high school teachers about the innovation management competencies of the school administrators, there were no significant differences according to the gender, age, marital status, branch and education status of the teachers. But it is concluded that there were significant differences according to the school type and professional seniority.According to the teachers perceptions, it is concluded that high school administrators have a high level of entrepreneurship competency. According to the perceptions of the high school teachers about the entrepreneurship competencies of the school administrators, there were no significant differences according to the gender, age, marital status, branch, education status and professional seniority of the teachers. But it is concluded that there were significant differences according to the school type. Lastly, it is concluded that high school administrators have a meaningful relationship between innovation management competencies and entrepreneurship competencies in intermediate and positive direction.The Ministry of National Education may add innovation management and entrepreneurship qualifications to the appointment criteria for school principals. Managers with innovation management and entrepreneurship competencies need state support in order to produce new ideas, to implement these ideas and to disseminate them to the educational institution it manages. In order to provide this support, in-service training can be given to the employees of the Ministry of National Education together with examples from research on innovation management and entrepreneurship.Key words: School Administrators, Innovation Management, Entrepreneurship. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim okul yöneticilerinin yenilik yönetimi yeterlikleri ile girişimcilik yeterlikleri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between secondary education administrators' innovation management sufficiencies and their entrepreneurship sufficiencies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-20 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Innovativeness | |
dc.subject.ytm | Entrepreneurship | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Managerial competence | |
dc.identifier.yokid | 10214090 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 529193 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı | |