İngilizce dersinde blog kullanımının akademik başarıya ve derse yönelik tutuma etkisi
dc.contributor.advisor | Şan, İsmail | |
dc.contributor.author | Aykaç, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:44:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:44:24Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-06-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109489 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı İngilizce dersinde blog kullanımının akademik başarıya ve derse yönelik tutuma etkisini incelemektir. Günümüzde, çağdaş öğrenme-öğretme kuramlarının ivme kazanmasıyla birlikte, pek çok alanda kullanımı giderek artan bloglar, eğitim alanında da kendisine yer bulmuştur. Bu çalışmada İngilizce dersi kapsamında gerçekleştirilen etkinlikler, bloglar aracılığıyla yayınlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Malatya ili Yeşilyurt ilçesi Sadreddin Konevi Anadolu İmam Hatip Lisesi 9.sınıfa devam eden, biri deney grubu (27), biri de kontrol grubu (28) olmak üzere toplam 55 öğrenciden oluşan iki grup oluşturmaktadır. Araştırmada nicel bir yöntem olan ön test ve son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada veriler başarı testi ve tutum ölçeği ve dereceli puanlama anahtarı aracılığıyla toplanmıştır. Deneysel işlem süresince deney grubunda yapılan etkinlikler öğrenciler tarafından kendi bloglarında yayınlanırken, kontrol grubunda aynı etkinlikler mevcut yöntemlerle gerçekleştirilmiştir. Her iki gruba araştırmacı tarafından pilot uygulamaları yapılmış olan akademik başarı testi, ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Blog kullanımının derse yönelik tutuma etkisini incelemek için Tulgar (2018) tarafından geliştirilen İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği, her iki gruba ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Deney ve kontrol grupları tarafından gerçekleştirilen etkinliklerin nitelikleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığı araştırmacı tarafından geliştirilen dereceli puanlama anahtarıyla ölçülmüştür. Araştırmadan elde edilen veriler istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinin ardından elde edilen bulgulara göre, deney grubunda uygulanan İngilizce dersinde blog kullanımının, akademik başarıyı arttırmakla beraber kontrol grubuna kıyasla anlamlı bir fark yaratmadığı ancak deney grubu lehine olmak üzere tutuma yönelik anlamlı bir fark oluşturduğu görülmüştür. Deney grubu tarafından gerçekleştirilen etkinliklerin, kontrol grubuna kıyasla daha nitelikli ve özenli olduğu bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: İngilizce Dersi, Etkinlik, Blog, Akademik Başarı, Tutum. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the effect of using blogs in English lesson on academic success and attitudes towards the lesson. Today, with the acceleration of contemporary learning and teaching theories, blogs, increasingly popular, have taken a place in the field of education. The activities carried out in the English lesson in this study were published through blogs. The sample of the study consists of 55 students (27: experiment group, 28: control group) in Sadreddin Konevi Anadolu Imam Hatip High School that is located in Yeşilyurt, Malatya, Turkey.As a quantitative one, semi-experimental method with control group of pre-test and post-test was used. In this study, the data were collected by means of the academic achievement test, the attitude scale and the rubric for the activities. During the experimental process, activities in the experimental group were published on blogs by the students, whereas the same activities were carried out with the existing methods in the control group. The academic achievement test of which the pilot practices were done by the researcher, was applied to both groups as pre-test and post-test. To investigate the effect of using blog on the attitude, The Attitude Scale Towards The English Lesson developed by Tulgar (2018) was applied to both groups as pre-test and post-test. Whether there was a significant difference between the qualities of the activities carried out by the experimental and control groups was measured with the rubric developed by the researcher. The data obtained from the research were analyzed by statistical software. According to the findings obtained after analyzing the data, it was seen that although the use of blogs in English lesson increased the academic success, it did not make a significant difference on increasing academic success compared to the control group, but it made a significant difference upon the attitude in favor of the experimental group. The activities performed by the experimental group were found as more qualified and attentive compared to those done by the control group.Key Words: English Lesson, Activities, Blogs, Academic Success, Attitude. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İngilizce dersinde blog kullanımının akademik başarıya ve derse yönelik tutuma etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of using blogs in English lesson on academic success and attitudes towards the lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-24 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10335382 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 625332 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |