Show simple item record

dc.contributor.advisorŞan, İsmail
dc.contributor.authorTüregün Çoban, Büşra
dc.date.accessioned2020-12-07T07:44:22Z
dc.date.available2020-12-07T07:44:22Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109487
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, yedinci sınıf İngilizce dersinde farklılaştırılmış öğretimin akademik başarı, üst düzey düşünme ve problem çözme becerileri üzerine etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda, yedinci sınıf altıncı ünite olan Celebrations (Kutlamalar) ünitesi ve üniteye ait kazanımlara yönelik farklılaştırılmış öğretim tasarlanmış ve öğrencilerin üst düzey düşünme ve problem çözme becerileri için ünite ile ilişkili yapılandırılmış problemler sunulmuştur. Araştırmada ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Öğretimin farklılaştırılmasından önce, öğrencilerin öğrenme profilleri incelenmiştir. Deneysel işlem süresince, farklılaştırılmış öğretimin uygulandığı grupta içerik, süreç ve ürün farklılaştırılmış, müdahale edilmeyen programın uygulandığı grupta ise mevcut öğretime devam edilmiştir. Araştırmanın farklılaştırılmış öğretim uygulanan deney grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılı Malatya ili Pütürge ilçesi Bakımlı Ortaokulu yedinci sınıfa devam eden 27 öğrenci, müdahale edilmeyen programın uygulandığı kontrol grubunu ise aynı ilçede benzer özelliklerdeki bir ortaokula devam eden 27 öğrenci oluşturmaktadır. Her iki gruba da Celebrations teması başarı testi ile üst düzey düşünme becerileri ve problem çözme kontrol listesi deneysel işlemden önce ön-test, öğretimden sonra da son-test olarak uygulanmıştır. Araştırmada hem deney hem kontrol grubundaki öğrencilerin akademik başarılarında son test lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. İki grubun son-test puanları arasında da anlamlı bir fark vardır. Buna göre, her iki öğretim de akademik başarı arttırmada etkili iken farklılaştırılmış öğretim müdahale edilmeyen öğretim programından daha etkili olmuştur. Ayrıca, farklılaştırılmış öğretim öğrencilerin üst düzey düşünme ve problem çözme becerilerini olumlu etkilerken müdahale edilmeyen öğretim çok az etkilemiştir. Elde edilen bu sonuçlardan dolayı, Celebrations teması öğretiminde akademik başarının arttırılması ile üst düzey düşünme ve problem çözme becerilerinin istenilen düzeye yükseltilebilmesi için farklılaştırılmış öğretimin kullanılabileceği önerisi getirilmiştir. Anahtar Sözcükler: 7. Sınıf, Yabancı Dil Öğretimi, Farklılaştırılmış Öğretim, Akademik Başarı, Üst Düzey Düşünme Becerileri, Problem Çözme Becerileri
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the effects of differentiated instruction in English language lesson on academic achievement, higher-order thinking and problem solving skills. In order to analyze, sixth unit (Celebrations) of seventh grade English language lesson was differentiated in accordance with the attainment targets. Also, the structured problems related to the unit were used for students' higher-order thinking and problem solving skills. In this study, pre-test and post-test experimental design was used. Before the differentiation, learning profiles of all students were analyzed. During the experimental procedure, content, process and product were differentiated for the differentiated group and the other group was taught according to English language curriculum. The differentiated group consists of 27 seventh grade students in Bakımlı Secondary School that is located in Pütürge, Malatya, Turkey, whereas the other group consists of 27 seventh grade students in a secondary school similar to Bakımlı Secondary School in Pütürge. The achievement test and higher-order thinking and problem solving skills control list were applied for both groups as pre-test and post-test. At the end of the study, it was concluded that both differentiated English language instruction and English language curriculum made a significant difference on students' academic achievement, higher-order thinking and problem solving skills in favor of the post-test. However, the differentiated method is more effective than the methods of English language curriculum. In the light of these results, it is suggested that the differentiated method can be used for academic achievement, higher-order thinking and problem solving skills instead of the methods of English language curriculum.Keywords: 7th Grade, Secondary School, English Language Teaching, Differentiated Instruction, Academic Achievement, Higher-Order Thinking Skills, Problem Solving Skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title7. sınıf yabancı dil öğretiminde farklılaştırılmış öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına, üst düzey düşünme ve problem çözme becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of differentiated english language instruction on 7th grade students' academic achievement, higher-order thinking and problem solving skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-17
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10337629
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid627936
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess