Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Mehmet Kaan
dc.contributor.authorŞentürk, Müşerref
dc.date.accessioned2020-12-07T07:42:42Z
dc.date.available2020-12-07T07:42:42Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109438
dc.description.abstractToplumun en küçük birimi olarak bilinen aile faktörünün bireyin hayatındaki yeri ve önemi tartışmasız çok büyüktür. Bireyi birçok yönden etkileyen aile, aynı zamanda bireyin eğitimindeki ilk basamaktır. Eğitim öğretim faaliyetlerinin planlı olarak yürütüldüğü kurum olan okuldan önce ve okul kadar etkili olan birinci kurumdur. Okuldaki eğitim öğretim faaliyetleri evde de devam ederse daha sağlıklı ve kalıcı olur. Bu nedenle evdeki aile faktörü bireyin eğitiminde de önemli bir role sahiptir.Ayrıca ailenin eğitim durumu, ekonomik durumu, bulunduğu çevre vb. faktörler öğrencinin akademik başarısını da etkilemektedir. Bu faktörlerin öğrenci başarısına etkisinin bilinmesi başarısızlığı önlemek için fayda sağlar.Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin aile faktörünün öğrencinin akademik başarısına ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi ve bu doğrultuda öneriler sunularak bu alanda yapılan çalışmalara katkıda bulunulmasıdır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen 6 ana soru ve alt sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ise Van ili Başkale ilçesindeki 30 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada bulgulara, içerik analizi yapılarak ulaşılmıştır. Araştırmada baskıcı tutuma sahip, kalabalık(geniş), parçalanmış ve çok eşli yapıdaki ailelerde yaşayan öğrencilerin düşük başarı grubunda yer aldıkları görülmüştür. Bununla birlikte eğitim seviyesi düşük, ekonomik durumu kötü ailelerde yaşayan öğrencilerin düşük başarı grubunda yer aldıkları tespit edilmiştir. Ayrıca ebeveynler arası yaş farkının fazla olduğu,öğrencinin kardeş sayısının fazla ve kardeşlerin en büyüğü aileye sahip öğrencilerin düşük başarı grubunda yer aldıkları gözlemlenmiştir. Bunların beraberinde ailesigöç etmiş olan ve ya kırsalda yaşayanöğrencilerin düşük başarı grubunda yer aldıkları görülmüştür.Öğretmenlerin vermiş olduğu cevaplardan faydalanarak akademik başarıyı etkileyen başlıca ailevi sorunlara ulaşılmıştır. Veli toplantılarının başarıyı pozitif yönde etkilediği görülmüştür. Öğretmen görüşleri ışığında toplantılara katılımın arttırılması için yapılabilecekler ve ailenin çocuğun başarısını arttırabilmesi için öğretmen ve yöneticilerin yapabilecekleri ile ilgili öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Aile, akademik başarı, sınıf öğretmeni.
dc.description.abstractThe place and importance of the family factor, which is known as the smallest unit of society, in the life of the individual is undoubtedly very large. The family, which affects the individual in many ways, is also the first step in the education of the individual. It is the first institution before the school, where the educational activities are planned and it is as effective as school. If the educational activities in the school continue at home, it becomes more healthy and permanent. Therefore, the family factor in the home has an important role in the education of the individual. In addition, the family's educational status, economic status, environment and etc. factors also affect students' academic success. Knowing the impact of these factors on student success is useful to prevent failure. The aim of this study is to determine the opinions of the classroom teachers about the effect of family factor on the academic success of the students and to contribute to the studies carried out in this field. Case study which is a qualitative research design was used for the study.In the study, semi-structured interview form consisting of 6 main questions and sub-questions developed by the researcher was used as data collection tool. The study group of the study consisted of 30 classroom teachers in Başkale district of Van province. The findings of the study were reached by content analysis.In the study, it was seen that the students who lived in oppressive, crowded(large), fragmented and polygamous families were in the low success group. At the same time, it was found out that students with families with low educational level and poor economic status were also in the low success group. In addition, it was observed that the students with the families with high age differences between parents, students with many siblings and students with families with eldest sibling has its own family were also in the low success group. Along with these, it was seen that students with migrated families or who live in rural areas are in the low success group.Using the answers given by the teachers, major familial problems affecting academic success were found. It was seen that parent-teacher conferences had a positive effect on success. In the light of the opinions of teachers, suggestions are made about increasing the participation in the the meetings and what teachers and administratotrs could do about the success of the student and its family.Keywords: Family, academic success, classroom teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAile faktörünün ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of theeffect of family factor on academic achievement of primary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-17
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10161875
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594849
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess