Ortaokul öğrencilerinin duygusal okuryazarlık beceri seviyelerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Özden, Mehtap | |
dc.contributor.author | Yazgili, İpek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:42:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:42:33Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109432 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin duygusal okuryazarlık beceri seviyelerinin yaş, cinsiyet, sınıf, kardeş sayısı, okul ortalaması, okul türü, anne ve babasının medeni hali, anne ve babasının hayatilik durumu, annenin eğitim durumu ve babanın eğitim durumu değişkenleri açısından belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca ortaokul öğrencilerinin duygusal okuryazarlık beceri seviyeleri genel olarak belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada nicel araştırma türlerinden tarama araştırması modeli kullanılmıştır. Verileri toplamak için alan yazınına katkı sağlaması hedeflenen `Duygusal Okuryazarlık Ölçeği-İlköğretim II. kademe Seviyesi` isimli ölçeğin geliştirilmesine karar verilmiştir. Pilot(ön) uygulama 400 öğrenci ile gerçekleştirilerek ölçeğin geçerlilik ve güvenirlik durumları analiz edilmiştir. Analizler sonucunda ölçek asıl uygulama için hazır hale getirilmiştir. Asıl uygulama 1600 öğrenci ile gerçekleşmiş olup bu öğrencilerin 800'ü kız, 800'ü erkektir. Elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilerek bulgular ve yorum kısmında verilmiştir. Çalışma sonucunda ortaokul öğrencilerinin yüksek düzeyde okuryazar oldukları tespit edilmiştir. Çalışmaya başlarken belirlenen değişkenlere göre okuryazarlık durumlarının sonuçları verilerek sonrasındaki çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Duygusal zeka, duygusal okuryazarlık, okuryazarlık, ortaokul | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to determine the emotional literacy skill levels of secondary school students in terms of age, gender, class, number of siblings, school average, type of school, marital status of parents, vitality of mother and father, educational status of mother and educational status of father. In addition, emotional literacy skill levels of secondary school students were tried to be determined in general. In the study, survey research model, one of the quantitative research types, was used. In order to collect data, it is aimed to contribute to the body of literature Emotional Literacy Scale-Elementary II. Level.` The pilot (pre) application was carried out with 400 students and the validity and reliability of the scale were analyzed. As a result of the analysis, the scale was made ready for the actual application. The actual application was realized with 1600 students and 800 of these students were girls and 800 were boys. The data obtained were analyzed with SPSS program and presented in the findings and comments section. As a result of the study, it was determined that secondary school students are highly literate. According to the variables determined at the beginning of the study, the results of the literacy situations were given and recommendations were made for the subsequent studies.Keywords: Emotional intelligence, emotional literacy, literacy, secondary school | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin duygusal okuryazarlık beceri seviyelerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of emotional literacy skill levels of secondary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-16 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10162533 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 623933 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |