Türkçe eğitiminde müzik kullanımının akademik başarı ve kalıcılık üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Avcı, Yusuf | |
dc.contributor.author | Kalyoncuoğlu, Merve | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:42:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:42:29Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-17 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109428 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışması, Türkçe dersi esnasında müzik kullanımının, öğrencilerin akademik performansları ve bilgilerinin kalıcılığını ne yönde etkilediğini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Devamında ise hangi tür müziğin bu etkide payının daha fazla olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim-öğretim döneminde, Çanakkale İl Milli Eğitim Müdürlüğü Merkez İlçesi'ne bağlı üç tane devlet okulunda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma, 212 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deneysel yöntemlerden yarı deneysel desenden faydalanılmış, veri toplama aracı olarak ise başarı testi kullanılmıştır. Başarı testinin oluşturulmasında uzman görüşüne başvurulmuştur.Elde edilen veriler, betimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda, Türkçe dersi esnasında klasik müzik kullanımının öğrencilerin akademik başarılarını artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Uygulanan klasik müzik türlerinden ise, Klasik Türk Müziğinin daha etkili olduğu belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | This study is designed to determine how music use during Turkish Language course affects students' academic performance and permanence of knowledge. In the following, it was tried to determine what kind of music has a higher share in this effect.The sample of this study consisted of students studying in three public schools in the Central District of Çanakkale Provincial Directorate of National Education in the 2018-2019 academic year. The study was carried out with 9 class, 212 students. In the study, experimental methods were used as quasi-experimental design and success test was used as data collection tool. Expert opinion was applied to the achievement test. The data were analyzed with descriptive analysis method. As a result of the research, it was concluded that the use of classical music increased the academic success of the students during the Turkish course. Classical Turkish music was more effective than classical music. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Türkçe eğitiminde müzik kullanımının akademik başarı ve kalıcılık üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of using music on academic achievement and retention | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-17 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10162716 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 594851 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |