Geçici eğitim merkezlerinde görev yapan Suriyeli ve Türk sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik deneyimleri üzerine bir yaşam öyküsü araştırması
dc.contributor.advisor | Eryaman, Mustafa Yunus | |
dc.contributor.author | Evran, Sümeyye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:42:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:42:00Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109409 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada geçici eğitim merkezlerinde görev yapan Türk ve Suriyeli sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik deneyimleri üzerine bir yaşam öyküsü hazırlayarak öğretmenlerin geçici eğitim merkezindeki tecrübelerinin günlük yaşantılarında ve meslek hayatlarında ne gibi değişikliklere yol açtığını belirlemek amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul'da Suriyeli sığınmacıların yoğun olarak yaşadığı bir bölgede bulunan bir geçici eğitim merkezinde görevli 4 Türk, 4 Suriyeli sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Çalışma nitel araştırma yöntemine uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Öğretmenlere uygulanan görüşme formlarında geçici eğitim merkeziyle alakalı sorular sorulmuş ve cevaplamaları istenmiştir.Araştırmacı, araştırma kapsamında belirlenen geçici eğitim merkezine giderek öğretmenlerin izin verdikleri derslerde öğretmenleri gözlemlemiştir.Görüşme formlarında öğretmenlere geçici eğitim merkezinde öğretmen olmak, dil sorunu, karşılaştıkları eksiklikler, yasal sıkıntıları ve mesleki deneyimleriyle alakalı sorular sorulmuştur. Öğretmenlerin doldurdukları formları analiz ederken öğretmenlerin verdikleri cevaplara uygun kodlar belirlenmiş ve kodlar anlamlı gruplar haline getirilip temalar tespit edilmiştir. Temalar; geçici eğitim merkezinde öğretmen olmak, dil sorunu ve uyum, geçici eğitim merkezlerinde karşılaşılan eksiklikler ve yasal sıkıntılar, mesleki deneyim ve eğitim eksikliği olarak belirlenmiştir. Veri toplama aşamasında araştırmacı her öğretmeni bir ders saatinde ve tenefüs aralarında gözlemlemiştir. Öğretmenlere uygulanan görüşme formlarında verdikleri cevaplar neticesinde geçici eğitim merkezlerinin dil öğretimi ve öğrencilerin Türkiye'ye entegrasyonu noktalarında yetersiz olduğu noktalar tespit edilmiştir. Öğretmenlerin geçici eğitim merkezinde dil öğretimi ve diğer derslerde karşılaştıkları en büyük problemin materyal eksikliği olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin çalışma şartları ve özlük hakları konularında da beklentilerinin olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmada geçici eğitim merkezlerinin genel amacı olan dil öğretimi konusundaki problemlerin öğrencilerin dil öğrenmeye isteksiz olmaları, ailelerin çocuklarının eğitimine önem vermemeleri gibi nedenlerden kaynaklandığı tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, a life story was prepared on the teaching experiences of Turkish and Syrian classroom teachers working in Temporary Education Centers and it was aimed to determine the changes in their daily lives and professional lives.The study group consisted of 4 Turkish and 4 Syrian classroom teachers working at temporary education center in İstanbul.The study was cunducted in accordance with the qualitative research method content analysis was used for data analysis. In the interview forms applied to the teachers, questions related to the temporary education center were asked and asked to answer.The researcher visited the temporary education center determined in the scope of the research and observed the teachers in the course allowed by the teacher.In the interview form, teachers were asked questions about being a teacher in a Temporary Education Center, language problem, deficiencies forced by teachers and legal problems of their teachers and their professional experiences. While analysing the forms filled out by the teachers, codes were determined according to the answers of the teachers and the codes were made into meaningful groups and themes were determined. Themes; being a teacher in a Temporary Education Center, language problem and adaptation, deficiencies and legal problems encountered in the Temporary Education Centers were determined as lack of professional experience and education. During the data collection phase, the researcher observed each teacher during one lesson our. As a result the answers they gave in interview form applied to temporary teacher training centers and students of language teaching in Turkey is insufficient integration point spots have been identified. It was determined that the biggest problem face by the teachers in language teaching and other courses in the Temporary Education Center was the lack of material. It was conducted that teachers have expectations about working conditions and personal rights. In the study, it was found that the problems of language teaching, which is the general purpose of Temporary Education Centers, were caused by the reluctance of students to learn languages and the lack of importance of education of children of families | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Geçici eğitim merkezlerinde görev yapan Suriyeli ve Türk sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik deneyimleri üzerine bir yaşam öyküsü araştırması | |
dc.title.alternative | A life story research on teacher experiences of Syrian and Turkish class teachers in temporary education centers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-16 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10179427 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 594483 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |