Show simple item record

dc.contributor.advisorAbalı Öztürk, Yasemin
dc.contributor.authorAtasoy, Hikmet Kübra
dc.date.accessioned2020-12-07T07:41:51Z
dc.date.available2020-12-07T07:41:51Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109403
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı okul öncesi öğretmenlerinin mesleki değerlere sahip olma düzeyleri ve öz yeterlik inançları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma, betimsel bir çalışma olup nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın evreni 2018-2019 eğitim öğretim yılında Çanakkale ilinde yer alan MEB'e bağlı bağımsız anaokulları ile ilkokullar içerisinde bulunan anasınıflarında görev yapan okul öncesi öğretmenleridir. Araştırmanın örneklemini, basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 163 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; araştırmacı tarafından oluşturulan `Kişisel Bilgi Formu`, Tunca ve Sağlam (2012) tarafından geliştirilen 24 maddelik `Öğretmenlik Mesleği Değerleri Ölçeği` ve Tepe (2011) tarafından geliştirilen 37 maddelik `Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançları Ölçeği` kullanılmıştır. Toplanan veriler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir.Araştırmadan elde edilen sonuçlar; araştırmaya katılan okul öncesi öğretmenlerinin mesleki değerlere sahip olma düzeyleri ve öz yeterlik inançlarının oldukça yüksek olduğu ve mesleki değerlere sahip olma düzeyleri ile öz yeterlik inançları arasında orta düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin mesleki değerlere sahip olma düzeyine ilişkin alt boyutlarda en çok; farklılıklara saygı duyma, iş birliğine açık olma değerlerine sahip oldukları görülürken bunun yanı sıra, şiddete karşı olma ve kişisel ve toplumsal sorumluluk değerlerine daha az sahip oldukları görülmektedir. Okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik inançları düzeyine ilişkin alt boyutlarda ise kendilerini yeterli gördükleri alanların öğrenme ortamlarının düzenlenmesi, sınıf yönetimi ve öğrenme öğretme süreci iken en yetersiz gördükleri alanların ise iletişim becerileri ve planlama olduğu araştırmadan elde edilen sonuçlar arasındadır. Anahtar Kelimeler: okul öncesi eğitimi, mesleki değer, öz yeterlik
dc.description.abstractA Study on the Relationship Between the Level of Professional Values and Self Efficacy Beliefs of Preschool TeachersThis research examines the relationship between the level of professional values and beliefs of self-efficacy of preschool teachers. This is a descriptive study based on the survey model, one of the quantitative research methods. Participants were the preschool teachers that worked in independent kindergartens and kindergartens within primary schools affiliated to MEB in the province of Çanakkale between 2018 – 2019. 163 preschool teachers selected by simple random sampling method make up the sample of the study. The following tools were utilized to collect the data: `Personal Details Form` composed by the researcher, as well as `Teacher's Professional Values` scale, consisting 24 items developed by Tunca and Sağlam (2012), and `Preschool Teachers' Self-Efficacy Beliefs` scale, consisting 37 items developed by Tepe (2011). The datas were analyzed by using computers.The study findings point that the participant preschool teachers boast a very high level of professional values and beliefs of self-efficacy, and that there is a moderate level of positive and significant relationship between the level of professional values and beliefs of self-efficacy they possess. The results showed that preschool teachers possessed the professional values `respect for diversity` and `openness to cooperation` the most, while they seemed to esteem `standing up to violence` and `personal and social` values the least. Also, regarding their beliefs of self-efficacy, preschool teachers seemed to consider themselves sufficient in `regulating learning environments`, `classroom management`, and `learning – teaching process`, while they considered themselves insufficient in their `communication skills` and `planning`.Key Words: preschool education, professional values, self-efficacyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin mesleki değerlere sahip olma düzeyleri ve öz yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeA study on the relationship between the level of professional values and self efficacy beliefs of preschool teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-17
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10180149
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594860
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess