İlkokul 4.sınıf öğrencilerinin matematik öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Hacıömeroğlu, Güney | |
dc.contributor.author | Özkan, Gülşah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:41:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:41:06Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109379 | |
dc.description.abstract | İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Öz-yeterlik Düzeyinin İncelenmesiBu araştırmada ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin Matematik Öz-yeterlik düzeylerininincelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelikullanılarak gerçekleştirilmiştir.Bu amaç kapsamında öncelikli olarak Usher ve Pajares (2009) tarafından geliştirilenMatematik Öz-yeterlik Kaynakları Ölçeğinin ilkokul 4. sınıf öğrencileri için geçerlik vegüvenilirlik çalışması yapılmıştır. Geçerlik ve güvenilirlik çalışmaları Matematik Öz-yeterlikKaynakları Ölçeğinin Türk kültüründe kullanılabilecek bir ölçme aracı olduğunu ortayakoymuştur. Ölçeğin bütünü için Cronbach alfa güvenilirlik katsayısı .82 olarakhesaplanmıştır. Ölçek alt boyutları için güvenilirlik katsayıları sırasıyla .62, .76, .90 ve .85olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin Türkçeye uyarlama çalışması yapıldıktan sonra araştırmakapsamında 2011-2012 eğitim öğretim yılında Çanakkale il merkezindeki ilkokullardaöğrenim gören 4. sınıf öğrencilerine Matematik Öz-yeterlik Kaynakları Ölçeğinin uygulamasıile gerçekleştirilmiştir.Yapılan incelemeler sonucunda öğrencilerin öz-yeterliklerinin Kişisel Deneyimler,Dolaylı Yaşantılar, Sosyal İknalar ve Fizyolojik Durumlar alt boyutlarında `Katılıyorum`düzeyinde olduğu tespit edilmiştir.Matematik Öz-yeterlik Kaynakları Ölçeğinden elde edilen görüşleri cinsiyet,matematik dersi başarısı değişkenine göre incelenmiş ve cinsiyet değişkenine göre DolaylıYaşantılar faktöründe anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Kişisel Deneyimler, Sosyal İknalar veFizyolojik Durumlar faktörlerine ilişkin görüşlerinde ise anlamlı bir fark bulunamamıştır.Matematik dersi başarısı değişkenine göre öz-yeterlik düzeylerinin farklılık gösteripgöstermediğini incelemek amacıyla yapılan tek yönlü varyans analizi (ANOVA) sonucunda; ivKişisel Deneyimler, Dolaylı Yaşantılar, Sosyal İknalar, Fizyolojik Durumlar faktörlerineilişkin görüşlerinde anlamlı bir fark olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Öz yeterlik, Matematik, İlkokul, Öğrenci. | |
dc.description.abstract | Examining 4th Grade Elementary Students' Sources of Mathematics Self-efficacyThis study aimed to investigate mathematics self-efficacy levels of elementary school4th grade students . The study was conducted using the scan pattern of the research methods.As part of this aim to primarily Usher and Pajares (2009) developed by theMathematics SelfEfficacy Scale Resources are made of elementary validity and reliabilitystudy for 4th grade students. Validity and reliability studies of Mathematics Self-EfficacyScale Sources have revealed that there is a measurement tool that can be used in Turkishculture. Scale reliability coefficients for the sub-dimensions respectively .62, .76, .90 and .85has been calculated. After the scale of the Turkish adaptation work done in the 2011-2012academic year studying in primary schools surveyed in the city of Çanakkale 4th gradestudents of Mathematics SelfEfficacy Scale it was carried out with the application ofresources.After the examination results of the Students' Personal Competencies of PersonalCompetencies, Indirect Experiences, Social Persuasion and Physiological Status of`Acceptance` level was determined. Mathematics Self-Efficacy Scale gender of viewsobtained from the Resources, mathematics course, According to school variables wereexamined and According to gender a significant difference compared to the indirectExperiences factors significant difference was detected. Personal experiences, a significantdifference in the opinions of the factors of social persuasion and physiological status couldnot be found.According to the variable Mathematics course made in order to examine whether theydiffer self-sufficiency level of one-way analysis of variance (ANOVA) on the results;personal experiences, indirect experiences, social persuasion, physiological conditions wasfound to be a significant difference in opinion regarding the factors. viWhen comparisons are made according to the school variable; Personal Experiences,indirect Experiences, Social Persuasion have been observed that there is a difference in viewson the physiological status factors.Keywords: Self-efficacy, Mathematics, Elementary School, Student | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul 4.sınıf öğrencilerinin matematik öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining 4th grade elementary students' sources of mathematics self-efficacy | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-08 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy belief | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematical skill | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.identifier.yokid | 10231283 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 542939 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |