Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Çavuş
dc.contributor.authorYaşar, Selin
dc.date.accessioned2020-12-07T07:41:02Z
dc.date.available2020-12-07T07:41:02Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109376
dc.description.abstractOkul öncesi eğitim çocuğun hayatında 0-72 aylık dönemi kapsar ve gelişim alanlarına etkisi büyüktür. Bu dönemde nitelikli ve iyi planlanmış bir okul öncesi eğitim programı çocuğun yaşamında büyük öneme sahiptir. Okul öncesi eğitim programının bu denli önemli olması sebebiyle gerektiği zaman ve belirli periyotlarla geliştirilmesi okul öncesi eğitim için belirlenen hedeflere ulaşılması açısından faydalı olacaktır. Bu tez, 2013 MEB Okul Öncesi Eğitim Programı'na yönelik veli görüşlerini incelemektedir. 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı'na yönelik veli görüşlerini belirlemek tezin temel amacını oluşturmaktadır.Bu araştırmanın evrenini Çanakkale Merkez ilçesi ve Ayvacık ilçesi Korubaşı köyünde bulunan okul öncesi öğrencilerinin velileri oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi olan 91 kişi bu evrenden random olarak seçilmiştir. Araştırmada devlet okulu ve özel okulda öğrenim gören öğrencilerin velileri yer almaktadır. Araştırmaya katılan velilerden çocukları devlet okullarında eğitim gören 66 adet veli ve çocukları özel okullarda eğitim gören 25 adet veli bulunmaktadır.Araştırma kapsamında veri toplamak amacıyla, araştırmacı tarafından hazırlanan veri toplama ölçeği uygulanmıştır. Velilerden toplanan verilerin analizi SPSS 21.0 sürümü ile yapılmıştır. Analiz sonuçları ayrıntılı olarak tablolar halinde yorumlarıyla birlikte verilmiştir. Araştırma hem nicel hem de nitel olarak karma bir yöntemle oluşturulmuş olup verilerin toplanma yöntemi olarak ise kişisel bilgiler formu, 5'li Likert tipi 42 maddeden oluşan ölçek ve 4 açık uçlu soru yardımıyla oluşturulmuş görüşme formu kullanılmıştır. Bu araştırmanın nicel olan bölümünden 91 adet anket ve nitel olan bölümünden ise 30 adet görüşme formu elde edilmiştir.Araştırma kapsamında elde edilen bulgular ve sonuçlara göre; araştırmanın değişkenleri olan cinsiyet, medeni durum, yaş ve gelir durumu ile velilerin 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı'na ilişkin görüşleri arasında anlamlı düzeyde bir farklılaşma olmadığı görülmüştür. Ancak; velilerin 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı'na ilişkin görüşleri ile yaşanan yer, çocukların devam ettiği okul türü ve velilerin eğitim durumu arasında anlamlı düzeyde bir farklılaşma olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi, okul öncesi eğitim programı, veli görüşleri
dc.description.abstractPre-school education covers the 0-72 month period of the child and has a great impact on the development areas. In this period, a qualified and well-planned pre-school education program has a very important place in the child's life. Since the pre-school education program is so important, it should be developed when necessary and at regular intervals to achieve the targets set for preschool education. This thesis examines the parental views of the 2013 MEB Preschool Education Program. The main purpose of the thesis is to determine the parental views of the 2013 Preschool Education Program.The population of this study was composed of the parents of pre-school students in the village of Korubaşı in the south of the city Çanakkale in Ayvacık province and in the city centre of Çanakkale. The sample of the study consisted of 91 individuals randomly selected from this population. Those were the parents of the students in both public and private schools. There were 66 parents who participated in the study whose children were educated in a public school and 25 parents whose children were educated in a private school.In order to collect data, the data collection scale prepared by the researcher was applied. SPSS version 21.0 was used to analyze the data collected from parents. The results of the analysis are given in details in tables with their comments. The research was conducted with a mixed method, where quantitative and qualitative methods were analyzed, and a personal information form and a semi-structured interview form consisting of 42 items of 5-point Likert type and 4 open-ended questions were used as data collection tools. 91 questionnaires were obtained from the quantitative part and 30 interview forms were obtained from the qualitative part.According to the findings and results; there were no significant differences between the variables of the study, gender, marital status, age and income, and parents' views on the 2013 Preschool Education Program. However, according to the opinions of parents regarding the 2013 Pre-school Education Program, there is a significant difference between the place of residence, the type of school that the children attend and the educational level of the parents.Key Words: Preschool, Preschool Education, Parental Viewsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2013 okul öncesi eğitim programı uygulamalarına ilişkin veli görüşleri
dc.title.alternativeParental views about the preschool education program of 2013
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-29
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10209772
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid621999
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess