Show simple item record

dc.contributor.advisorGenç, Salih Zeki
dc.contributor.authorAydin, Tuba
dc.date.accessioned2020-12-07T07:40:27Z
dc.date.available2020-12-07T07:40:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109360
dc.description.abstractBu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı düşünme eğilimleri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni, 2018-2019 öğretim yılında, İstanbul Küçükçekmece ilçesindeki MEB'e bağlı resmi 17 bağımsız anaokulu ve 33 anasınıfında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinden oluşmaktadır. Hedef evrendeki okul öncesi öğretmen sayısı göz önüne alınarak, herhangi bir örneklem alınmamış ve İstanbul Küçükçekmece ilçesindeki okul öncesi öğretmenlerinin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak, 286 okul öncesi öğretmeni araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırma tarama modelindedir. Bu yönüyle, öğretmenlerin yaratıcı düşünme eğilimleri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkileri incelemek için ilişkisel tarama deseni temel alınmıştır. Veriler; i) Kişisel Bilgiler Formu, ii) Marmara Yaratıcı Düşünme Eğilimleri Ölçeği (2017) ve iii) Okul Öncesi Öğretmenleri İçin Sınıf Yönetimi Ölçeği (2012) kullanılarak toplanmıştır. Verilerin incelenmesinde betimsel analizler, Mann-Whitney U ve Kruskal-Walis H testleri ile Korelasyon analizi kullanılmıştır. Analiz sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı düşünme eğilimlerinin ve sınıf yönetimi becerilerinin genel olarak yüksek düzeyde olduğu ve öğretmen görüşlerinin her iki boyutta da mesleki kıdem, öğrenim durumu ve sınıftaki öğrenci sayısı değişkenlerine bağlı olarak anlamlı şekilde farklılaştığı sonucuna ulaşılırken, kurum türü değişkenine göre anlamlı bir farklılık olmadığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca okul öncesi öğretmenlerin Yaratıcı Düşünme Eğilimleri ile Sınıf Yönetimi Becerileri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Anahtar kelimeler: Okul Öncesi Öğretmenleri, Sınıf Yönetimi Becerileri, Yaratıcı Düşünme Eğilimleri
dc.description.abstractThis study was conducted to research the relationship between creative thinking tendency and classroom management skills of preschool teachers. The population of the study consists of 17 independent kindergartens and 33 preschool teachers working in the Ministry of National Education in Küçükçekmece district of Istanbul in 2018-2019 academic year. Regarding the number of preschool teacher in target population, no sample is detected and tried to reach the whole population of preschool teachers in Küçükçekmece district of Istanbul. As result, 286 preschool teachers constituted the sample of the study. The research is in survey model. With this aspect, relational survey pattern is used in order to research the the relationship between creative thinking tendency and classroom management skills of preschool teachers. Datas are obtained by using i) Personal Information Form ii) Scale of Marmara Creative Thinking Tendency Form Veriler; (2017) and iii) Classroom Management Scale for Preschool Teachers (2012). Descriptive Analysis, Mann-Whitney U & Kruskal-Walis H test and Corrolation Analysis is used for evaluating datas . As a result of the analysis, it was concluded that the creative thinking tendencies and classroom management skills of preschool teachers are high in general, and where teachers' opinions differed significantly in both dimensions depending on the variables of seniority, education level and number of students in the classroom; there is not significant differerence according to the varitable of institution type. Furthermore, a positive significant relationship was found between the creative thinking tendencies and classroom management skills of preschool teachers.Keywords: Preschool Teachers, Classroom Management Skills, Creative Thinking Tendenciesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı düşünme eğilimleri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe relationship between creative thinking tendencies and class management skills of preschool teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-30
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmnull
dc.identifier.yokid10232037
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598398
dc.description.pages173
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess